⁉️

Spam of verkeerde CallerID

Spam Bellers

Regelmatig ontvangen we telefoontjes van onze klanten dat hun klanten een waarschuwing ontvangen voor mogelijke spam-oproepen op hun mobiele apparaat (meestal OnePlus en Samsung).

Waarom tonen mobiele apparaten mijn telefoonnummer als spam?

Dit komt door de nieuwe, en niet echt goed werkende CallerID op het mobiele apparaat zelf. Het mobiele apparaat probeert het inkomende nummer (het nummer van onze klant) te koppelen aan een CallerID. Dan gaat er iets verkeerd in de communicatie en in plaats van een goede CallerID geeft het apparaat ‘mogelijk spam’ terug.

Verkeerde CallerID

Ook kan het voorkomen dat de verkeerde CallerID op het scherm van de gebelde wordt getoond. Je ziet dan dat Houthandel Jannes wordt getoond terwijl de gebelde wordt gebeld door Kinderboerderij de Pluizige Kip. In de meeste gevallen wordt dit veroorzaakt door oude data. Wij kunnen daar jammer genoeg niks aan doen.

Dat is niet handig, wat nu?

Mocht je een ander telefoonnummer een optie vinden, neem dan contact met ons op. Dit kunnen we wel regelen.

Samsung

Voor Samsung is het mogelijk om een nummer als ‘geen spam’ te markeren. Dit kan via dit webformulier.

One+

Op een OnePlus toestel moet je een instelling op de telefoon zelf aanpassen. CallerID moet uitgeschakeld zijn. Het hangt per type toestel af hoe je dit oplost.

✍️
Ik heb Feedback op jullie help systeem!

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden? Bel dan onze Klantgeluk collega’s op +31 50 700 9920  of stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl.