⁉️

Spam of verkeerde CallerID

Spam Bellers

Regelmatig ontvangen we telefoontjes van onze klanten dat hun klanten een waarschuwing ontvangen voor mogelijke spam-oproepen op hun mobiele apparaat (meestal OnePlus en Samsung).

Waarom tonen mobiele apparaten mijn telefoonnummer als spam?

Dit komt door de nieuwe, en niet echt goed werkende CallerID op het mobiele apparaat zelf. Het mobiele apparaat probeert het inkomende nummer (het nummer van onze klant) te koppelen aan een CallerID. Dan gaat er iets verkeerd in de communicatie en in plaats van een goede CallerID geeft het apparaat ‘mogelijk spam’ terug.

Verkeerde CallerID

Ook kan het voorkomen dat de verkeerde CallerID op het scherm van de gebelde wordt getoond. Je ziet dan dat Houthandel Jannes wordt getoond terwijl de gebelde wordt gebeld door Kinderboerderij de Pluizige Kip. In de meeste gevallen wordt dit veroorzaakt door oude data. Wij kunnen daar jammer genoeg niks aan doen.

Dat is niet handig, wat nu?

Mocht je een ander telefoonnummer een optie vinden, neem dan contact met ons op. Dit kunnen we wel regelen.

Samsung

Voor Samsung is het mogelijk om een nummer als ‘geen spam’ te markeren. Dit kan via dit webformulier.

One+

Op een OnePlus toestel moet je een instelling op de telefoon zelf aanpassen. CallerID moet uitgeschakeld zijn. Het hangt per type toestel af hoe je dit oplost.

✍️
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, klik dan op het bel icoontje rechtsonder de pagina om een afspraak in te plannen!