In een belgroep is het mogelijk om binnen dezelfde belplanstap meerdere bestemmingen aan te roepen. Zo kan een klant bij meerdere van jouw collega’s tegelijk telefonisch aangeboden worden.
Een belgroep aanmaken
- Log in op Freedom.
- Klik op Beheer.
- Kies voor Belgroep.
- Klik op Toevoegen.
Intern nummer
Dit is een driecijferig nummer waarmee je intern naar de belgroep kan bellen.
Heb je een klant aan de lijn die beter met één van de collega’s van deze belgroep kan spreken, dan kan je dit interne nummer bellen om een beschikbare collega snel te pakken te krijgen.
Beschrijving
Hier geef je de Belgroep een titel.
Belmethode
Er zijn drie verschillende smaken om je telefonie binnen te krijgen.
Deze belmethode is onder deel van Voys Reach. Voys Reach zorgt er voor dat de binnenkomende oproep bij de collega uitkomt die de beller het beste kan helpen. Wij zien dat er in belgroepen waar de slimme manier van rinkelen aanstaat er korte gesprekken worden gehouden en er minder wordt doorverbonden. Daardoor worden jouw bellers persoonlijker en kwalitatief beter te woord gestaan.
Bij deze methode wordt iedereen in de belgroep tegelijk aangesproken. De persoon die het eerste opneemt, krijgt de klant te spreken.
De ingevulde rinkeltijd wordt verdeeld over de telefoons in de belgroep. Stel: je kiest in je belplan voor een rinkeltijd van 20 seconden voor een belgroep met 5 telefoons, dan zal elk toestel 4 seconden rinkelen. De volgorde waarin de telefoons gaan rinkelen is willekeurig.
Negeer doorschakelingen Staat dit aangevinkt dan zal het systeem elke doorschakeling op een individuele VoIP-telefoon negeren. De oproep gaat in dit geval alleen over naar de bestemming(-en) die je hebt aangevinkt in de belgroep. Heb je ‘Negeer doorschakelingen’ niet aangevinkt en heb je een doorschakeling in je VoIP-telefoon (Call Forward) staan, dan zal elke oproep doorgezet worden naar dat doorschakelnummer.
Gespreksbevestiging
Deze functie is beschikbaar zodat een klant niet terecht kan komen op de voicemail van jouw mobiele provider.
De gespreksbevestiging staat uit. Er is een mogelijkheid dat de klant op jouw voicemail terecht kan komen.
Je zal bij een inkomende oproep naar een extern nummer eerst een stem horen: ‘Toets een 1 om dit gesprek aan te nemen.’ Dit zorgt ervoor dat een voicemail van een mobiele provider niet het inkomende gesprek kan beantwoorden. Wij adviseren dit aan te zetten wanneer je mobiele of vaste telefoonnummers in een belgroep hebt. Deze functie werkt niet i.c.m. VoIP-telefoons.
Net zoals bij de standaard optie kan je kiezen voor meerdere talen mocht jij of je collega dit handiger vinden.
Bestemmingen
Kies hier de bestemmingen die je graag in een belgroep wilt hebben.
Deze gaan altijd over. Dit kunnen toestellen zijn of softphones zoals de Voys app of Webphone.
Je gesprek wordt doorgeschakeld naar je VoIP-trunk(s).
Je gesprek wordt dan doorgeschakeld naar je mobiel of een vast nummer van een andere vestiging of antwoordservice.
Als je gebruikers toevoegt kan je zelf bepalen waarop jij bereikbaar bent. Zorg er dan wel voor dat je de VoIP-accounts en telefoonnummers die je wilt gebruiken niet geselecteerd zijn.
Klik op Opslaan.
Je hebt nu een belgroep aangemaakt.
Een belgroep in mijn belplan zetten
- Log in op Freedom.
- Klik op Belplannen.
- Klik op Belplan toevoegen.
- Selecteer het telefoonnummer waar je de belgroep in wil toevoegen.
- Druk op Belplan wijzigen.
- Druk op stap toevoegen waar je de belgroep wil af laten gaan.
- Zoek op belgroep en geef aan welke belgroep je toe wil voegen.
- Druk op Bevestigen.
- Druk op Wijzigingen opslaan.
- De belgroep staat nu actief in het belplan.
FAQ voor Belgroepen
Het is handig om bij een belgoep te kiezen voor een intern nummer die begint met een ander cijfer dan die van je VoIP- en gebruikersaccounts. Zo raak je nooit in de war.
Om er daadwerkelijk 100% voor te zorgen dat klanten NIET op jouw mobiele provider voicemail terecht komen is dit de enige manier, tenzij jij jouw voicemail op de mobiel uitzet. Mocht je het niet erg vinden dat als jouw telefoon uitstaat, er toch een voicemail op jouw mobiel wordt achtergelaten, dan kan je de rinkeltijd van de belgroep lager zetten, dan dat jouw mobiel erover doet dat de voicemail afgaat. Zo kan ons platform het telefoontje op tijd terughalen en door het belplan verder zetten.
Updates
Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.
Verbeteringen
Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.