Call-me-now

Call-me-now

Wat kan je met Call Me Now?

Een Call Me Now button is dé manier om van een bezoeker van je website een bellende klant te maken. Deze functionaliteit legt een telefonische verbinding tussen de bezoeker van een website en een medewerker van je bedrijf. De bezoeker vult zijn nummer in op de website. Onze telefooncentrale belt eerst dit nummer. Wanneer de bezoeker bevestigt dat hij dit gesprek heeft aangevraagd, belt de centrale jouw opgegeven telefoonnummer en zet het gesprek tussen de bezoeker en jou op.

Call Me Now aanmaken

  • Log in op Freedom
  • Klik in de menubalk op ‘Beheer’
  • Selecteer ‘Call me now’
  • Klik op ‘toevoegen’ en ga akkoord met de kosten
  • Vul hier de naam van de knop in, bijvoorbeeld ‘Call Me Now homepage’. Geef desgewenst een beschrijving.
  • Als type kun je kiezen tussen Basis en Branded. Bij Branded kun je de knop er zo uit laten zien als je zelf wilt, met toevoeging van je eigen huisstijl en logo. Je kunt eenvoudig eerst Basis kiezen en er later alsnog Branded van maken. Zie technische wiki voor meer informatie over de Branded optie.
  • Door het A-nummer Caller ID in te vullen geef je aan welk nummer de bezoeker in beeld krijgt. Je kan kiezen uit het A-nummer, dit is dus het nummer van de websitebezoeker zelf of het B-nummer, dit is jouw nummer. Je kunt ook kiezen voor ‘Onderdrukt’. Dan krijgt de bezoeker ‘anoniem nummer’ in zijn beeldscherm te zien.
  • De bestemming is het nummer van de houder van de Call Me Now knop, oftewel het B-nummer
  • Bij Berichtentype, kun je kiezen voor Standaard of Aangepast. Kies je voor standaard dan hoort de klant onderstaande meldingen. Kies je voor aangepast dan kun je zelf een melding toevoegen bij geluiden of als je deze er al ingezet had daaronder toevoegen.
  • De standaard bevestigingsmelding geeft het volgende weer: “Toets een 1 om dit gesprek aan te nemen of een 0 om te weigeren.” Dit voorkomt grap-gesprekken naar het Call Me Now nummer.
  • De standaard melding die de bezoeker te horen krijgt nadat hij de 1 heeft ingetoetst, is de doorverbindmelding: “Uw invoer is juist”
  • De standaard melding die de beller hoort als hij op de 0 heeft getoetst heet de blacklist-melding. De beller is dan geblokkeerd en zal niet nogmaals door dezelfde knop weer gebeld kunnen worden.
  • Klik op Opslaan
  • Er wordt nu een hash gegenereerd die zorgt voor de koppeling tussen jouw website en onze centrale

Call Me Now op je website

De aangemaakte Call Me Now knop dien je zelf op je website te zetten. Dit wordt gedaan door middel van een link of een formulier op je website waarmee een bezoeker de Call Me Now-popup opent.

Uiterlijk van de popup

icon

Het uiterlijk van deze popup kan standaard ("Basis") zijn, maar kan ook in de huisstijl van je website worden gegoten ("Branded"). Als deze popup is geopend wordt het gesprek opgestart en kan de bezoeker via deze popup de status van het gesprek volgen.

image

Flow van een Call Me Now-gesprek

Bij het opzetten van het gesprek wordt eerst de bezoeker gebeld. Deze moet dan een 1 intoetsen om verder te gaan. Hierna wordt het bij de Call Me Now-knop behorende telefoonnummer gebeld. Zodra je opneemt heb je de klant aan de lijn!

Blacklisting

Een bezoeker kan, in plaats van een 1, ook een 0 intoetsen. Hij zet zichzelf daarmee op de blacklist voor de betreffende Call Me Now-knop. Hiermee kunnen grapgesprekken worden tegengegaan.

Velden

icon
  • Naam: De naam die wordt weergegeven in de Call Me Now-popup bij het opzetten van de verbinding.
  • Beschrijving: Spreekt voor zich; puur administratief en niet verplicht.
  • Type: Keuze tussen "Basis" en "Branded". Geeft aan of de stijl van de hierboven beschreven popup standaard danwel maatwerk is. Indien "Branded" is gekozen, is het mogelijk om media-bestanden (css en afbeeldingen) te beheren. Zie hiervoor het kopje Upload hieronder.
  • A-nummer CLI: Geeft aan welk nummer wordt meegegeven aan de website-bezoeker. Het nummer van de website-bezoeker is het "A-nummer"; het nummer van de Call Me Now-knop houder heet het "B-nummer". Er zijn de volgende keuzes:
  1. A-nummer: De bezoeker krijgt zijn eigen nummer te zien als hij wordt gebeld.
  2. B-nummer: Dit is de standaard-waarde. De bezoeker krijgt het nummer van de Call Me Now-knop houder te zien als hij wordt gebeld. In dit geval is het nummer ook te zien in de Call Me Now-popup bij het opzetten van het gesprek.
  3. Onderdrukt: De bezoeker krijgt geen nummer te zien in zijn nummerweergave.
  • Bestemming: Het nummer van de Call Me Now-knop houder. Dit is dus ook wel het "B-nummer".
  • Bevestigings-melding: De melding die de bezoeker te horen krijgt als hij de telefoon opneemt, voordat hij een 1 of een 0 intoetst. Hier kan gekozen worden uit je eigen geuploade AudioFiles. Tevens kun je bovenin de selectielijst een standaard-melding selecteren.
  • Doorverbind-melding: De melding die de bezoeker te horen krijgt nadat hij een 1 heeft ingetoetst. Ook hier kan gekozen worden uit de eigen geluidsbestanden of een standaard-melding.
  • Blacklist-melding: De melding die de bezoeker te horen krijgt nadat hij een 0 heeft ingetoetst. En ook hier kan gekozen worden uit de eigen geluidsbestanden of een standaard-melding.

Test

In de lijst van Call Me Now-configuraties is bij elke rij een link "Test" te vinden. Hiermee kan de popup uitgeprobeerd worden. Dit kan op twee manieren: "Bel mij!" en "Simuleer."

image

Bel mij!

Hiermee wordt een echt gesprek opgezet tussen het in het testformulier ingevoerde "A-nummer" en het in de Call Me Now-configuratie ingevulde "B-nummer". Let wel: hiervoor worden dus ook gesprekskosten in rekening gebracht! De popup laat de status van het gesprek zien.

Simuleer

Deze manier is handig voor Branded Call Me Now-knoppen. Hiermee wordt door alle mogelijke statussen heen gelopen, zodat men kan zien hoe dit eruit ziet voor een bezoeker.

icon

Upload

Voor Branded Call Me Now-knoppen is het mogelijk om media-bestanden (css en afbeeldingen) te beheren. Klik hiervoor op de Upload-link in de Call Me Now-lijst bij de betreffende Call Me Now-configuratie.

Bestandsstructuur

De huidige structuur voor media-bestanden is als volgt:

css/site.css
images/bg/background.jpg
images/status/ballon_groot.gif
images/status/greenright.gif
images/status/greenleft.gif
images/status/redleft.gif
images/status/redright.gif

Wanneer je een Branded Call Me Now-knop maakt, worden de standaard media-bestanden voor Basis Call Me Now-knoppen gekopieerd, waarna deze gewijzigd kunnen worden.

.zip-bestand uploaden

Als je een heleboel bestanden en mappen in één keer wilt uploaden, dan is dit mogelijk door deze in een .zip-bestand te zetten. Deze kan vervolgens geupload worden door op "Bladeren" te klikken, het bestand te selecteren, en op "Opslaan" te klikken.

icon

Verschillende Call Me Now versies

Er zijn verschillende Call Me Now varianten. Om de configuratie en implementatie van Call Me Now eenvoudig te houden hebben we voor de volgende versies een voorbeeldcode (of broncode) generator geschreven:

   Call Me Now formulier
   Call Me Now link
   Call Me Now email

Voorbeeldcode

form op website

<form name="frmCall" method="post" action="http://partner.voipgrid.nl/ctd/setupcall/" target="foo" onSubmit="return checkPhonenumber(this); ">
<input type="hidden" name="hash" value="vulhierjehashin">
<br/>
Uw telefoonnummer: <br/>
<input id="phonenumber" name="phonenumber" size="15" type="text">
<input class="submit" value="Bel nu gratis" type="submit">
</form>
<div id="messageArea" style="color: #cc0000; font-family: arial; font-size:10px;"></div>

callmenow.js

 function checkPhonenumber(form) {
    phonenumber = form.phonenumber.value;
    phonenumber.replace(/-| /g, '');

    if (phonenumber == "") {
        document.getElementById('messageArea').innerHTML = "Geen telefoonnummer ingevuld";
        form.phonenumber.focus();
        return false;
    } else if (phonenumber.length < 8 || phonenumber.length > 12) {
        document.getElementById('messageArea').innerHTML = "Ongeldig telefoonnummer ingevuld";
        form.phonenumber.focus();
        return false;
    } else if (phonenumber.charAt(1) == 8) {
        document.getElementById('messageArea').innerHTML = "Geen servicenummers toegestaan";
        form.phonenumber.focus();
        return false;
    } else if (phonenumber.charAt(1) == 9) {
        if (phonenumber.substring(2, 4) == 91) {
            return true;
        } else {
            document.getElementById('messageArea').innerHTML = "Geen servicenummers toegestaan";
            form.phonenumber.focus();
            return false;
        }
    } else if (phonenumber.charAt(0) != '+' && phonenumber.charAt(0) != 0) {
        document.getElementById('messageArea').innerHTML = "Ongeldig telefoonnummer ingevuld";
        form.phonenumber.focus();
        return false;
    } else {
        document.getElementById('messageArea').innerHTML = "";
        window.open(null, 'foo', 'width=460, height=460, status=no,resizable=no,scrollbars=no');
        return true;
    }
}

Call me now zonder popup

Het is ook mogelijk om Call Me Now te gebruiken zonder popup. Dit doe je door de volgende URL aan te roepen:

http://partner.voipgrid.nl/ctd/call/[call-me-now-hash]/[a-nummer]/

Hierin moet het a-nummer in het E.164 (+31501234567 ) formaat worden opgegeven.

De URL geeft een call_id terug. Door http://partner.voipgrid.nl/ctd/status/[call_id]/ aan te roepen kun je de status van het gesprek monitoren. Dit zijn alle mogelijke statussen die je terug kunt krijgen:

   # Ideal situation
   'dialing_a',        # dialing
   'confirm',          # request confirmation (optional) [a has answered]
   'dialing_b',        # dialing (confirmed)
   'connected',        # a is connected to b [b has answered]
   'disconnected',     # a or b hung up (normal clearing)
   # Error conditions
   'failed_a',         # failed to call a (congestion, busy, abort during confirm)
   'blacklisted',      # a chose to actively blacklist these calls (pressed 0)
   'failed_b',         # failed to call b (congestion, busy)

✍️
Ik heb Feedback op jullie help systeem!

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden? Bel dan onze Klantgeluk collega’s op +31 50 700 9920  of stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl.