👥

Gebruikers in Complete

Wat kan ik met een gebruiker?

Met je gebruikersaccount kan je inloggen in freedom.voys.nl. Daarnaast geef je met je gebruiker aan of je bereikbaar bent op je vaste telefoon, je app, de webphone, je mobiele telefoon óf dat je niet bereikbaar bent.

Ben je voor 10 augustus 2021 klant geworden en wil je een gebruiker toevoegen? Klik dan hier.

Gebruiker aanmaken:

icon
  • Log in op Freedom
  • Klik in de menubalk op ‘Beheer’
  • Kies voor ‘Gebruikers’
  • Klik op Toevoegen

Er zijn vijf tabbladen. We beginnen bij de eerste.

image

Gebruiker wijzigen

icon
  • Vul je voor– en achternaam in.
  • Voer het E-mailadres van de nieuwe gebruiker in.

  • Maak een wachtwoord aan voor de nieuwe gebruiker of vink “E-mail versturen en laat de gebruiker zelf een nieuw wachtwoord instellen” aan. De nieuwe gebruiker krijgt dan een herstellink toe gestuurd om zelf een wachtwoord aan te maken.
  • Geef de juiste gebruikersrechten bij Rechtenbeheer.
  • Klik op ‘Gebruiker aanmaken.’
image
image

icon
Opties voor beheersrechten

  • ‘Beheer’: met een beheersaccount kan de gebruiker alles inzien en aanpassen.
  • ‘Accountbeheer’: de gebruiker met deze rechten kan nagenoeg alles, behalve administratieve zaken wijzigen en diensten toevoegen.
  • ‘Gespreksdetails’: de gebruiker met deze rechtengroep kan enkel de gespreksstatistieken inzien.
  • ‘Eindgebruiker’: Met deze rechten kan de gebruiker alleen maar zijn eigen bereikbaarheid beheren.

Inkomende oproepen

icon
Ga naar tabblad inkomende oproepen om de bereikbaarheid van je gebruiker in te stellen.
  • Standaard wordt er een intern nummer ingesteld. Deze kan je aanpassen.
  • Stel je bereikbaarheid in bij ‘Selecteer hier de bestemming van je gebruiker.’ Ben je niet bereikbaar? Dan geef je dit aan en wordt je gebruikersaccount overgeslagen in het belplan.
  • Pas eventueel het ‘interne nummer’ van je bestemming aan.
  • Wil je gebruik maken van een bureautelefoon? Hier vind je de handleidingen voor de meest gebruikte toestellen.

Let op! Je bereikbaarheid beheren werkt alleen als jij als gebruiker in het belplan staat.

image

Kies voor ‘Voeg nieuw vast/mobiel telefoonnummer toe’ als je een mobiele doorschakeling voor je gebruiker wil toevoegen. Klik hier om te zien hoe je dat doet.

Staat het externe nummer al in Freedom? Klik dan op de knop ‘Geselecteerde nummer(s) aan gebruiker toevoegen’.

icon

Stel dat je ergens bent waar de internetverbinding niet helemaal goed is, dan hebben wij een oplossing voor je!

Vink ‘Gebruik mobiel nummer wanneer er geen VoIP gesprek opgezet kan worden’ aan. VoIP gesprekken die niet kunnen worden opgezet worden dan doorverbonden naar het ingestelde mobiele telefoonnummer.

Let op! Als bovenstaande is aangevinkt dan staat automatisch gespreksbevestiging aan. Zorg ervoor dat in het belplan de belgroep, VoIP account of jouw gebruikersaccount op minimaal 40 seconden wordt gezet. Zo heb je ook tijd om op te nemen.

image

De ‘klik en bel bestemming’ stel je in als jij gebruik maakt van de klik en bel plugin. Hierin stel je in welk apparaat gebruikt moet worden als er een uitgaand gesprek wordt opgezet via de plugin. Klik hier voor de Klik & Bel pagina.

Uitgaande oproepen

icon
Bij uitgaande oproepen stel je in welk telefoonnummer er meegestuurd wordt al je uitbelt. Je hebt hier twee opties:

  • ‘Gebruik hetzelfde uitgaande telefoonnummer voor alle telefoons’.  Dit stel je in als je altijd met hetzelfde nummer uit wilt bellen.
  • ‘Gebruik verschillende uitgaande telefoonnummers per telefoon.’ Deze optie stel je in als je met verschillende accounts, met verschillende telefoonnummers en/of uitgaande naam wilt uitbellen.
image

Je kan ook instellen dat je verschillende namen meestuurt. De naam wordt alleen meegestuurd met interne oproepen.

Beveiliging

icon
image

Hier stel je de veiligheidseisen in:

  • ‘Tweefactorauthenticatie’. Vanwege veiligheidsredenen kan je dit alleen doen voor het account waarmee je op dat moment bent ingelogd.
  • ‘Verplicht wachtwoord wijzigen na de volgende login’ stel je in zodat de nieuwe gebruiker zelf een nieuw wachtwoord aan kan maken bij de eerste keer inloggen.
  • ‘Automatisch uitloggen na 10 minuten’ stel je in als je uitgelogd wil worden als je Freedom 10 minuten of langer niet hebt gebruikt.
  • ‘VoIP-inloggegevens resetten’ stel je in als je VoIP gegevens van bepaalde devices wil veranderen. De gegevens worden automatisch weer ingeladen in de app en Webphone waardoor je niet opnieuw hoeft in te loggen.

Beltoegangen

icon

Hier stel je in naar welke nummers de gebruiker mag uitbellen. Vink aan wat van toepassing is.

image

Tip! Vergeet niet als je klaar bent met het aanmaken van de gebruiker om deze toe te voegen aan je belplan.

✍️
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, klik dan op het bel icoontje rechtsonder de pagina om een afspraak in te plannen!