Gespreksopname

Gespreksopname

Met de module gespreksopname kun je inkomende en uitgaande gesprekken opnemen, opslaan en afspelen.

Juridisch aspect

Houd er rekening mee dat je zelf verantwoordelijk bent voor het juridische aspect van het opnemen van telefoongesprekken. Dit houdt bijvoorbeeld in dat je mensen waarvan je de gesprekken opneemt op de hoogte moet brengen van dat feit, verdiep je hier dus goed in voordat je start met de opname van gesprekken.

Hoe stel je het in?

  • Log in op Freedom.
  • Klik in de menubalk op Beheer.
  • Klik op Gespreksopname.
  • Let op de vermelde kosten bovenin.
  • Vink Sta gespreksopname toe’ aan.

Nadat je akkoord hebt gegeven dat je gespreksopname wilt gebruiken, zijn er drie opties beschikbaar om je gesprekken te kunnen opnemen. ‘Uitgaande gesprekken’ en/of ‘gesprekken op verzoek’ regel je hier meteen. Inkomende telefonie voeg je toe in je belplan.

  • Uitgaande gesprekken: Kies je als je uitgaande gesprekken of alleen gesprekken van bepaalde telefoons (VoIP-accounts) wil opnemen. Wil je geen gebruik maken van deze optie, selecteer dan voor ‘Geen‘ onder ‘Selecteer voor welke accounts uitgaande gesprekken moeten worden opgenomen’.
  • Gespreksopname op verzoekVink dit aan wanneer je tijdens een gesprek gespreksopname wil starten. Toets tijdens een gesprek * en dan een 2 om gespreksopname te starten. Dit stopt zodra je de verbinding verbreekt. Zo simpel is het!
  • Verwijder opnamen naGeef aan hoeveel maanden je opnames downloadbaar blijven in Freedom. Let op, je betaalt per bewaarde maand.
  • Klik op Opslaan.
  • Inkomende telefonieVoeg je toe in je belplan. Hieronder lees je hoe.

Gespreksopname toevoegen in het belplan

  • Ga in de menubalk naar Belplannen en klik op het telefoonnummer waarvan je de gesprekken wilt opnemen.
  • Klik op de eerste stap Stap toevoegen die je tegenkomt en selecteer Gespreksopname. Zo worden alle gesprekken naar dit nummer opgenomen omdat je deze bovenaan je belplan hebt gezet.
image

Goed om te weten: schakel je in je belplan door naar een extern telefoonnummer, zoals een 06 nummer of het nummer van een antwoordservice? Ook dan worden de gesprekken opgenomen!

Wanneer zijn de opnames beschikbaar?

Het duurt minimaal een uur voordat een opgenomen gesprek zichtbaar is in je gesprekkenlijst. Afhankelijk van de drukte kan dit oplopen tot enkele uren. Gesprekken zijn altijd de volgende werkdag zichtbaar in je gesprekkenlijst.

image

Kosten

Gespreksopname kost € 5,- per 1000 opgenomen minuten per maand dat we ze voor je bewaren.

Gespreksopnames afluisteren

Ga naar Gesprekken in de menu balk. Achter de opgenomen gesprekken zie je een play-knop, een stopknop en een download-knop staan. Hier kun je dus de gesprekken beluisteren en downloaden.

Let op! Dit kan alleen als je ingelogd bent in Freedom als beheerder en ook alleen een beheerder kan deze rechten activeren voor een andere gebruiker. Klik hier hoe je dat in moet stellen en wat een beheerder nog meer kan.

Goed om in je op te nemen

Als je hebt ingesteld dat gesprekken een maand worden bewaard, dan zijn ze ook echt foetsie precies een maand na opname en zijn ze niet weer op te vragen.

Zet je gespreksopname weer uit? Dan blijven je opnames net zo lang staan als wat je hebt aangegeven bij “verwijder opnamen na”.  Zet deze dus op een bewaartijd van een maand om de kosten te verminderen.

Let op: Gesprekken met de Voys App via een tweeweg-gesprek worden niet opgenomen. Bij een tweeweg-gesprek belt onze centrale eerst naar jouw nummer en vervolgens naar het nummer dat jij wilt bellen.

✍️
Ik heb Feedback op jullie help systeem!

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden? Bel dan onze Klantgeluk collega’s op +31 50 700 9920  of stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl.