Netnr Route

Netnr Route

Wat kan je met netnummerroutering?

De module netnummerroutering is alleen geschikt voor organisaties met meerdere filialen verspreid door Nederland. Met deze module ben je op een nummer bereikbaar voor al je Nederlandse klanten. Ons systeem detecteert met welk netnummer jouw klant belt en zorgt ervoor dat de oproep rinkelt in het juiste filiaal. Belt de klant met een mobiele telefoon, of een geheim nummer? Dan kan hij zijn postcode invoeren en wordt daardoor naar het juiste filiaal doorverbonden. Om deze routering te gebruiken, heb je de modules netnummerroutering en netnummergroep nodig.

Netnummer routering toevoegen

  • Log in op freedom
  • Klik in de menubalk voor ‘beheer’.
  • Kies voor netnummerroutering
  • Klik op toevoegen en ga akkoord met de kosten
  • Geef de netnummerroutering een naam
  • Vul eventueel een beschrijving toe
  • Selecteer een postcodebericht*. Dit is het bericht dat klanten horen die bellen met een mobiel of anoniem telefoonnummer.
  • Selecteer een bericht* dat klanten te horen krijgen als ze een onjuiste postcode invoeren.
  • Geef aan hoeveel pogingen de klant kan doen
  • Klik op opslaan.
  • Dit is geen standaardbericht. Wij kunnen een melding inspreken, maar je kan dit natuurlijk ook zelf doen. Klik hier voor meer informatie over meldingen inspreken.

Netnummergroep toevoegen

  • Klik in de menubalk voor ‘beheer’.
  • Kies voor netnummergroep
  • Klik op toevoegen
  • Geef de netnummergroep een naam. Bijvoorbeeld ‘Groningen’.
  • Geef eventueel een beschrijving
  • Selecteer de netnummers die onder deze groep vallen.
  • Klik op ‘opslaan’

In het belplan

  • Kies in de menubalk voor belplan en selecteer het nummer waarvoor je het belplan wilt aanmaken
  • Kies voor stap toevoegen. Nu opent er een nieuwe regel. Kies in het eerste vakje voor netnummerroutering. In het tweede vakje selecteer je de juiste routering. Klik op opslaan.
  • Er komen nu twee mogelijkheden naar voren; ‘netnummergroep’ en ‘netnummergroep mislukt/overig’.
  • Kies bij netnummergroep voor de juiste regio, bijvoorbeeld Groningen.
  • Er opent zich een extra stap waarin je aan kunt geven waar de inkomende oproep heen gaat. Bijvoorbeeld een VoIP account of een belgroep.
  • Kies bij ‘netnummergroep mislukt/overig’ voor de volgende netnummergroep.
  • Op deze manier kun je diverse regio’s met verschillende bestemmingen aanmaken.

✍️
Ik heb Feedback op jullie help systeem!

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden? Bel dan onze Klantgeluk collega’s op +31 50 700 9920  of stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl.