Openingstijden | Basis

Openingstijden | Basis

De feestdagen staan voor de deur en je moet nog allemaal dingen regelen. Zo ook je openingstijden, want je wil natuurlijk niet dat jij een zakelijk telefoontje krijgt op het moment dat je lekker aan het kerstdiner zit of met de kinderen paaseieren aan het zoeken bent!

Om dit makkelijker te maken hebben we Openingstijden | Basis ontwikkeld. Met deze module kan je de dagen en tijden selecteren wanneer jouw bedrijf open is voor je klanten. In het tweede tabblad selecteer je vervolgens de feestdagen waarop je vooral níet bereikbaar wil zijn. Staat dit ingesteld in het belplan? Dan hoef je er verder niet meer naar om te kijken!

In deze handleiding lees je hoe je Openingstijden | Basis instelt of bekijk het filmpje hieronder waarin onze collega Janine uitlegt wat er nu verbeterd is aan deze module.

Liever een instructiefilm kijken?

Openingstijden aanmaken

image

Reguliere openingstijden

In het eerste tabblad bepaal je de dagen waarop je open bent.

  • Geef een Naam aan je openingstijden, bijvoorbeeld: “Algemeen” of “Open”.
  • Schuif de dagen aan waarop je telefoon wilt ontvangen en vul de uren in.
  • Klik op Volgende stap.
  • image

Feestdagen

In het tweede tabblad stel je de feestdagen in waarop je gesloten bent.

  • Geef aan van welk Land je de officiële feestdagen wilt zien.
  • Lees hier hoe je voor meer landen toevoegt.
  • bij Feestdagen selecteer je de feestdagen waarop je gesloten bent.
  • Klik op Opslaan.
  • image
    icon

    Ben je bijvoorbeeld Tweede Kerstdag en Tweede Paasdag wel open? Selecteer die dagen dan dus niet!

Openingstijden | Basis in je belplan zetten

Om de aangemaakte module te activeren zet je deze in je belplan. Volg hiervoor de volgende stappen.

  • Ga naar Belplannen.
  • Klik op het telefoonnummer waarbij deze openingstijden actief moeten zijn.
  • Klik op Belplan Wijzigen.
  • Klik op waar jij de openingstijden toe wil voegen in je belplan op Stap toevoegen.
  • Selecteer Openingstijden | Basis in het eerste dropdown menu.
  • Selecteer de juiste Naam die jij de openingstijden hebt gegeven in het tweede dropdown menu.

Drie opties

Je krijgt nu drie opties te zien.

image

  1. Tijdens Openingstijden

Hier geef je aan wat er moet gebeuren met de telefonie als je open bent. Een welkomstbericht, een belgroep, een keuzemenu, een wachtrij etc. En je eindigt bijvoorbeeld met een Voicemail of doorschakeling naar een antwoordservice.

  1. Buiten Openingstijden

Hier vul je in wat er moet gebeuren buiten jouw openingstijden. Bijvoorbeeld een gesloten melding, een voicemail of een doorschakeling door middel van een keuzemenu naar een spoednummer of antwoordservice.

  1. Feestdagen

Hier geef je aan wat er moet worden gedaan als je gesloten bent tijdens de feestdagen die jij eerder hebt aangevinkt in de Openingstijden | Basis module. Het is handig om hier aan te geven wat voor elke feestdag werkt. Dan hoef je alsnog niet rond de feestdagen iets te veranderen aan jouw belplan.

Snel inzage in de geselecteerde openingstijden en feestdagen

Vanuit het belplan kan je via 1 klik zien welke periodes er zijn geselecteerd voor de openingstijden en feestdagen. Klik hiervoor aan de rechterzijde op het driehoekje/toggle om de informatie te tonen of te verbergen.

image

image

Openingstijden | Basis aanpassen via de Voys app

Heb je de module Openingstijden | Basis al geactiveerd in Freedom? Dan kan je deze ook aanpassen via de Voys app. Je vind deze optie in de instellingen van de app. Let op: het aanpassen van de Openingstijden | Basis module is alleen mogelijk met de juiste gebruikersrechten: Beheer en Accountbeheer.

Kom je er aan de hand van deze pagina niet helemaal uit? Of wil je de telefonie toch anders routeren? Kijk dan ook eens op de volgende pagina’s:

Wil je dit liever met een collega bespreken? Plan dan een telefonische afspraak in via de button rechtsonder de pagina!

✍️
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, klik dan op het bel icoontje rechtsonder op de pagina om een afspraak in te plannen!