Wat kan je met de Tijdelijke Omleiding?
Met de functie “Tijdelijke Omleiding” is het mogelijk om ad hoc alle telefoonnummers, inclusief onderliggende belplannen, door te schakelen naar een bestemming. Op dit moment is het alleen mogelijk om tijdelijk om te leiden naar een voicemail. De omleiding blijft actief tot 23:59 uur dezelfde dag. Na dit tijdstip wordt de tijdelijke omleiding opgeheven en volgen de inkomende oproepen weer de normale configuraties van de belplannen. In het onderstaand filmpje legt collega Rixt uit wat je precies met de Tijdelijke omleiding kan en hoe je dit instelt. Liever een stap voor stap uitleg? Scroll dan even naar beneden.
Tijdelijke Omleiding instellen in Freedom
De Tijdelijke Omleiding is in te stellen via het Dashboard in Freedom. Volg hiervoor de volgende stappen
- Log in op Freedom.
- Je zit nu op het Dashboard.
- Klik op Omleiding instellen.
- In de dropdown kan je kiezen uit de voicemails die beschikbaar zijn. Geef aan welke je wil toevoegen.
- Selecteer de einddatum en eindtijd
- Klik op Omleiding starten.
Vanaf nu worden al je telefoonnummers omgeleid naar de geselecteerde voicemail. Wil je toch een andere voicemail selecteren? Klik dan op de knop Wijzigen.
Let op:
- De Tijdelijke Omleiding is actief tot de aangegeven datum en tijd. De omleiding stopt daarna automatisch en je telefonie zal dan de normale routeringen van je belplannen volgen.
- Wil je de tijdelijke omleiding eerder stop zetten? Klik dan op Omleiding stoppen.
Tijdelijke Omleiding instellen in de App
De Tijdelijke Omleiding is in te stellen via de instellingen in de app. Volg hiervoor de volgende stappen
- Ga naar instellingen.
- Klik op jouw bedrijfsnaam.
- Ga naar Tijdelijke Omleiding.
- Klik op Tijdelijke Omleiding opzetten.
- Kies welke Voicemail je wilt gebruiken.
- Geef aan tot wanneer je deze Voicemail erop wil zetten.
- Druk op Omleiding starten.
Wil je toch een andere voicemail of tijd selecteren?
- Klik dan op de knop Omleiding aanpassen.
- Wil jij de omleiding eerder stoppen, druk dan op Huidige omleiding stoppen.
Goed om te weten
- De Tijdelijke Omleiding is actief tot 23.59. De omleiding stopt automatisch de volgende dag en je telefonie zal dan de normale routeringen van je belplannen volgen.
- Wil je de Tijdelijke Omleiding eerder stopzetten?
- Klik op Omleiding wijzigen.
- Daar kan je dan de omleiding stopzetten.
Tijdelijke Omleiding instellen in de Webphone
Tijdelijke omleiding toevoegen
- Open de Webphone.
- Klik op Instellingen.
- Ga naar Organisatie.
- Klik op Omleiding instellen.
Tijdelijke omleiding toevoegen
- Open de Webphone.
- Klik op Instellingen.
- Ga naar Organisatie.
- Klik op Omleiding instellen.
- Selecteer Voicemail.
- Kies welke voicemail je af wil laten spelen.
- Kies Start omleiding.
- De tijdelijke omleiding is nu actief.
Tijdelijke omleiding wijzigen
Wijzigen
- Ga naar de Webphone.
- Klik op instellingen of op de rode balk op wijzig omleiding..
- Ga naar Organisatie.
- Druk op Wijzig omleiding.
- Selecteer een andere voicemail.
- Klik op Wijzig omleiding.
Tijdelijke omleiding stoppen
Wijzigen
- Ga naar de Webphone.
- Klik op instellingen of op de rode balk op wijzig omleiding..
- Ga naar Organisatie.
- Druk op Stop omleiding.
FAQ over Tijdelijke omleiding
De huidige versie van de Tijdelijke Omleiding is de eerste versie van deze feature. Dit betekent dus dat we deze nog verder zullen ontwikkelen en hier zijn we dan ook druk mee bezig. Voor toekomstige updates kan je bijvoorbeeld denken aan het selecteren van tijdsvakken, of gebruik maken van meldingen in plaats van een voicemail. Wil je op de hoogte worden gehouden van de updates met betrekking tot deze nieuwe feature? Houd dan voys.nl/updates in de gaten.
Nee, dit is op dit moment niet mogelijk. Dit is wel de eerste versie van deze feature en we zijn druk bezig om dit uit te breiden. Mocht je dit wel een handige optie vinden, geef dit dan door op voys.nl/verbeteringen.
Dat is op dit moment niet mogelijk. De module openingstijden is misschien meer iets voor jou om in dit geval te gebruiken.
Dan zien al je collega’s dit bovenin de balk van Freedom, de Webphone én in de Voys app.
Om gebruik te kunnen maken van de tijdelijke omleiding moet je gebruikersaccount lid zijn van de rechtengroep Beheer.
Updates
Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.
Verbeteringen
Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.