Tijdelijke omleiding

Tijdelijke omleiding

Wat kan je met de Tijdelijke Omleiding?

Met de functie “Tijdelijke Omleiding” is het mogelijk om ad hoc alle telefoonnummers, inclusief onderliggende belplannen, door te schakelen naar een bestemming. Op dit moment is het alleen mogelijk om tijdelijk om te leiden naar een voicemail. De omleiding blijft actief tot 23:59 uur dezelfde dag. Na dit tijdstip wordt de tijdelijke omleiding opgeheven en volgen de inkomende oproepen weer de normale configuraties van de belplannen. In het onderstaand filmpje legt collega Rixt uit wat je precies met de Tijdelijke omleiding kan en hoe je dit instelt. Liever een stap voor stap uitleg? Scroll dan even naar beneden.

icon

Tijdelijke Omleiding instellen

De Tijdelijke Omleiding is in te stellen via het Dashboard in Freedom. Volg hiervoor de volgende stappen

  • Log in op Freedom. Je komt direct terecht bij het Dashboard.
  • Klik op ‘omleiding inzetten.’
  • Geef aan welke voicemail je wil instellen. In de dropdown kan je kiezen uit de voicemails die beschikbaar zijn. Tip: staat de gewenste voicemail er niet bij? Voeg deze dan toe via Beheer > Voicemail.
  • Klik op ‘Omleiding starten’.

Vanaf nu worden al je telefoonnummers omgeleid naar de geselecteerde voicemail. Wil je toch een andere voicemail selecteren? Klik dan op de knop “Wijzigen.”

Let op:

  • De tijdelijke omleiding is actief tot 23.59. De omleiding stopt automatisch de volgende dag en je telefonie zal dan de normale routeringen van je belplannen volgen.
  • Wil je de tijdelijke omleiding eerder stop zetten? Klik dan op “Omleiding stoppen.
image

image

Handig om te weten: staat de tijdelijke omleiding ingesteld? Dan zien al je collega’s dit bovenin de balk van Freedom én in de webphone. Uiteindelijk zal deze feature ook in de app worden verwerkt.

Toekomst

De huidige versie van de Tijdelijke omleiding is de eerste versie van deze feature. Dit betekent dus dat we deze nog verder zullen ontwikkelen en hier zijn we dan ook druk mee bezig. Voor toekomstige updates kan je bijvoorbeeld denken aan het selecteren van tijdsvakken, of gebruik maken van meldingen in plaats van een voicemail. Wil je op de hoogte worden gehouden van de updates met betrekking tot deze nieuwe feature? Houdt dan voys.nl/updates in de gaten.

Openingstijden

Heb je een oplossing nodig waarbij de voicemail er langer dan een dag op blijft staan? Dan is de module openingstijden misschien meer iets voor jou om in te zetten.

✍️
Ik heb Feedback op jullie help systeem!

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden? Bel dan onze Klantgeluk collega’s op +31 50 700 9920  of stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl.