VoIP-account in Zelf-samenstellen

VoIP-account in Zelf-samenstellen

Een VoIP-account zorgt voor de registratie van een telefoon, zodat het toestel door de centrale wordt herkend als jouw toestel die hoort bij jouw klant-account. In Freedom onder het kopje VoIP-accounts vind je een overzicht van de VoIP-accounts die zijn gekoppeld aan je account.

VoIP-account instellen

Een VoIP-account kan ingesteld worden in nagenoeg elke VoIP-telefoon. Heb je hulp nodig bij het instellen? Klik hier. Daar vind je de instellingen van de meestgebruikte telefoons. Elke telefoon heeft een uniek VoIP-account nodig. Registreer je één VoIP-account in meerdere toestellen, dan begrijpt onze centrale niet welk toestel moet gaan rinkelen.

icon

VoIP-account in Freedom

Klik op Beheer en vervolgens op VoIP-accounts om te zien wat de status is van de VoIP accounts die je hebt:

  • VoIP-account is aangemeld op een toestel.
  • VoIP-account is niet aangemeld, dit kan meerdere redenen hebben; toestel heeft geen internet of stroom of moet nog ingesteld worden.
  • Het VoIP-account is bij Gebruikers gekoppeld aan de Voys 4G App.
  • Het VoIP-account is bij Gebruikers gekoppeld aan de Webphone.
  • Encrypted bellen staat aan.

image
image

image
image
image

VoIP-account in Freedom

Klik op Beheer en vervolgens op VoIP-accounts om te zien wat de status is van de VoIP accounts die je hebt:

Naast de status zie je hier de interne nummers van de VoIP-accounts, dit is je interne nummer waar je op bereikbaar bent voor collega’s.

Verbonden gebruiker(s):

Elke gebruiker heeft drie VoIP accounts aan zichzelf gekoppeld. Eentje voor een vast toestel, eentje voor de app en eentje voor de Webphone.

Account ID:

Dit is het nummer van je VoIP-account; dit nummer heb je nodig voor het instellen van je toestel.

3 stipjes:

Druk je op de stipjes dan krijg je de volgende opties:

  • Deactiveren: Hier kun je het account deactiveren, je kan nu niet meer bellen met het toestel waar dit account op ingesteld is. Let op: de betaling gaat wel door.
  • Provisioning: Klik hierop als je een Cisco wil instellen.
  • Wijzigen: Hier kun je het account aanpassen; dit kan ook door bij VoIP-accounts op het nummer en de naam te klikken.
  • Verwijderen: Wil je een VoIP-account verwijderen, klik dan hierop.

Nieuw VoIP-account aanmaken

Let op: dit is alleen van toepassing voor klanten met het ‘Zelf samenstellen pakket’. Weet je niet welk pakket je hebt, neem dan contact met ons op. Heb je geen zelf samenstellen pakket klik dan hier hoe je aan een nieuw VoIP account komt.

  • Log in op Freedom.
  • Klik in de menubalk op ‘Beheer’.
  • Selecteer ‘VoIP-account’.
  • Klik op Toevoegen en geef aan dat je zeker weet dat je akkoord gaat met de extra kosten

icon

De velden uitgelegd

  • Vul een Beschrijving in voor het toestel, bijvoorbeeld de naam van de gebruiker van het toestel. Houd er rekening mee dat deze beschrijving ook wordt meegestuurd wanneer je intern belt.
  • Intern nummer: Op dit nummer kunnen je collega’s je bereiken met een andere VoIP-telefoon.
  • Uitgaand nummer (Caller ID): Kies hier het telefoonnummer dat je wilt meesturen met een uitgaande oproep. Dit moet een nummer zijn die is gekoppeld aan je account bij Voys.
  • Nog een VoIP-account: Wil je meer VoIP-accounts aanmaken, klik hier dan op.
  • Landnummer: Deze staat standaard op Nederland, maar kun je wijzigen naar een ander land. Vul je Duitsland in dan hoef je geen landcode van Duitsland in te voeren bij het bellen naar Duitse nummers. Bij het bellen naar Nederlandse nummers is de landcode dan wel weer nodig.
  • 112 regio: Kies hier de alarmcentrale van de regio in Nederland waar het toestel zich bevindt. Let op: wanneer het toestel in het buitenland staat, werkt dit niet! Zorg dan dat je een snelkeuze maakt van de alarmcentrale uit dat land.
  • Uitgaand nummer onderdrukken: Wil je anoniem uitbellen, vink deze optie dan aan.
  • Uitgaande naam: Deze waarde wordt alleen binnen het platform van Voys meegestuurd, dus alleen naar je collega’s of andere klanten van Voys.
  • Mag uitbellen naar: Selecteer hier naar welke bestemmingen het VoIP-account mag bellen.
  • Opslaan en klaar!
image

✍️
Ik heb Feedback op jullie help systeem!

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden? Bel dan onze Klantgeluk collega’s op +31 50 700 9920  of stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl.