VoIP-account in Complete

VoIP-account in Complete

Een VoIP-account zorgt voor de registratie van een telefoon, zodat het toestel door de centrale wordt herkend als jouw toestel die hoort bij jouw klant-account. In Voys Complete krijg je als gebruiker de beschikking over drie VoIP accounts: één voor een vaste telefoon, één voor de Voys Webphone en één voor de Voys app. In Freedom onder het kopje VoIP-accounts vind je een overzicht van de VoIP-accounts die zijn gekoppeld aan je account.

VoIP-account in Freedom

Klik op Beheer en vervolgens op VoIP-accounts om te zien wat de status is van de VoIP accounts die je hebt:

Naast de status zie je hier de interne nummers van de VoIP-accounts, dit is je interne nummer waar je op bereikbaar bent voor collega’s.

Dit ziet er als volgt uit:

image
icon

  • VoIP-account is aangemeld op een toestel.
  • VoIP-account is niet aangemeld, dit kan meerdere redenen hebben; toestel heeft geen internet of stroom of moet nog ingesteld worden.
  • Het VoIP-account is bij Gebruikers gekoppeld aan de Voys 4G App
  • Het VoIP-account is bij Gebruikers gekoppeld aan de Webphone.

image

image

image
image

image
image

Verbonden gebruiker(s):

Elke gebruiker heeft drie VoIP accounts aan zichzelf gekoppeld. Eentje voor een vast toestel, eentje voor de app en eentje voor de Webphone.

Account ID:

Dit is het nummer van je VoIP-account; dit nummer heb je nodig voor het instellen van je toestel.

3 stipjes:

Druk je op de stipjes dan krijg je de volgende opties:

  • Deactiveren: Hier kun je het account deactiveren, je kan nu niet meer bellen met het toestel waar dit account op ingesteld is. Let op: de betaling gaat wel door.
  • Provisioning: Klik hierop als je een Cisco wil instellen.
  • Wijzigen: Hier kun je het account aanpassen; dit kan ook door bij VoIP-accounts op het nummer en de naam te klikken.
  • Verwijderen: Wil je een VoIP-account verwijderen, klik dan hierop.

Wanneer je op een VoIP account klikt zie je het volgende:

  • Beschrijving, hier kan je de naam van het VoIP account aanpassen
  • Account ID. Dit heb je nodig wanneer je een vast toestel wilt instellen.
  • Wachtwoord: dit is het wachtwoord van je VoIP-account, deze heb je nodig bij het handmatig instellen van een toestel.
  • Intern nummer: het interne nummer van dit VoIP account, hierop is deze bestemming te bereiken voor je collega’s.
  • Landnummer: deze staat standaard op Nederland, maar kun je wijzigen naar een ander land. Vul je Duitsland in dan hoef je geen landcode van Duitsland in te voeren bij het bellen naar Duitse nummers. Bij het bellen naar Nederlandse nummers is de landcode dan wel weer nodig.
image

Tip:

Een VoIP-account kan ingesteld worden in nagenoeg elke VoIP-telefoon. Heb je hulp nodig bij het instellen? Klik hier. Daar vind je de instellingen van de meestgebruikte telefoons. Elke telefoon heeft een uniek VoIP-account nodig. Registreer je één VoIP-account in meerdere toestellen, dan begrijpt onze centrale niet welk toestel moet gaan rinkelen.

✍️
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, klik dan op het bel icoontje rechtsonder de pagina om een afspraak in te plannen!