Encrypted bellen instellen

Encrypted bellen instellen

icon

Versleutelde gesprekken

De gesprekken tussen je toestel en het telefonieplatform van Voys gaan standaard onversleuteld over je netwerk en internet. Door gebruik te maken van encryptie worden je gesprekken versleuteld enkel tussen jouw telefoon en ons platform.

Zowel de SIP pakketjes als ook de audio zelf (RTP) kunnen worden voorzien van encryptie. Hiermee weet je zeker dat niemand je gesprek kan meeluisteren door de netwerkpakketjes te onderscheppen. We maken gebruik van TLS voor het versleutelen van de SIP-pakketten. De RTP-audio wordt beveiligd met behulp van SRTP.

icon

In deze handleiding staat alleen beschreven hoe je encrypted kan bellen.

Eerst gaan we encrypted bellen instellen in Freedom
  • Log in op Freedom.
  • Klik in de menubalk op Beheer.
  • Ga naar VoIP-account.
  • Selecteer het account waarmee je versleuteld wilt bellen.
  • Kies voor het tabblad Geavanceerde SIP-instellingen.
  • Zet een vinkje bij Versleuteling forceren.
  • image
  • Je krijgt nu een popup dat er nog wijzigingen gedaan moeten worden in je telefoon.
  • Klik op Doorgaan.
  • Klik onderaan de pagina op Opslaan.
  • image
Jouw toestel encrypted instellen

Pas op je toestel de proxy voor registratie en het transport-protocol aan.

  • Proxy sip.encryptedsip.com:5061
  • Transportprotocol: TLS

Het toestel meldt zich nu versleuteld aan op ons platform.Om ook de gesprekken te versleutelen moet op het toestel zelf SRTP worden geactiveerd. Per toestel verschilt het sterk hoe je dit aanpast, maar dit is in te stellen op vrijwel elk VoIP-toestel. Raadpleeg hiervoor de handleiding van jouw toestel.

Is mijn toestel versleuteld?

Je kan op de volgende manier snel zien op jouw toestellen versleuteld zijn.

  • Log in Freedom.
  • Ga naar Beheer.
  • Ga naar VoIP-Account.
  • Ga naar het VoIP-Account van het desbetreffende toestel. Staat er een slot in het groene bolletje, dan is deze versleuteld. Is dit niet het geval, dan is hij niet versleuteld.

✍️
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, klik dan op het bel icoontje rechtsonder op de pagina om een afspraak in te plannen!