Uitbellen verschillende nummers met Cisco

Uitbellen verschillende nummers met Cisco

icon

Je kan met een Cisco met verschillende telefoonnummer uitbellen. Een Cisco SPA303 heeft daarvoor drie lijnen en een Cisco SPA504G vier lijnen beschikbaar. Op elke van deze lijnen kan een VoIP-account ingesteld worden en per VoIP-account geef je het uitgaande nummer aan. 

Je stelt de eerste lijn van de Cisco makkelijk in via deze pagina

. De andere lijnen stel je als volgt in.

icon

Het IP-adres van het toestel achterhalen

  • Klik op de Enveloppe(menu) van het Cisco toestel.
  • Gebruik de pijl omlaag.
  • Ga naar 9 Network.
  • Druk op Select.

  • Ga (op een computer die in hetzelfde netwerk zit als de telefoon) in een webbrowser naar het IP adres van de telefoon.
  • Klik rechtsboven op Admin login en Advanced.
image

image

icon
Meerdere lijnen instellen bij een Cisco toestel.
Ga naar Voice.
  • Klik op Ext 2 (Extensie: het VoIP-account wat je in het toestel gaat zetten. Het eerste VoIP-account wat je gaat provisionen is over het algemeen extensie 1, de tweede extensie 2 enz.)
  • Ga naar General.
  • Zorg dat Line Enable op yes staat.
image
Ga naar SIP Settings.
  • Kies bij SIP transport voor UDP.
image
  • Vul bij SIP Port 6060 in.
image
Ga naar Proxy and Registration.
  • Neem de informatie uit de afbeelding hieronder over.
  • image
Ga naar Subscriber information.
image
  • Vul bij Display name het interne nummer in. Ga hiervoor naar freedom.voys.nl. Klik op Beheer en vervolgens op VoIP-account. Kies het interne nummer waaraan je dit toestel wil koppelen.
  • image
  • Bij Password vul je het wachtwoord van datzelfde VoIP-account in.
  • image
  • Bij Auth ID en User ID vul je het Account ID van je gekozen VoIP-account in.
  • image
Ga naar Audio Configuration.
  • Vul bij Preferred Codec G711a in.
image
  • Druk op Submit All Changes. Jouw Cisco gaat nu herstarten.

Wil je nog een lijn instellen, herhaal bovenstaande stappen en gebruik dan Ext 3 en eventueel ook Ext 4.

Ga nu naar het tabblad Phone.
  • Pas aan de linkerkant de Extensie aan. Line key 1 krijgt extensie 1, line key 2 krijgt extensie 2 etc.
  • Pas aan de rechterkant Short Name aan zodat je weet welke lijn voor welk telefoonnummer is. Houd deze kort, anders zie je dit niet goed.
image
  • Druk op Submit All Changes.
Uitgaande VoIP-Account lijnen het juiste nummer toewijzen.

Je hebt de Cisco nu goed ingesteld, maar we gaan het nu ook in jouw telefonieplatform goed instellen.

  • Op elke van deze lijnen kan een VoIP-account ingesteld worden en per VoIP-account geef je het uitgaande nummer aan. 
  • Zet in je Belplan vervolgens het juiste VoIP-Account bij het juiste telefoonnummer. Eventueel voeg je nog een variabele callernaam toe zodat je altijd meteen ziet naar welk nummer er wordt gebeld.
Hoe bel ik uit via de juiste lijn?

Toets een telefoonnummer in en druk aan de rechterkant op de juiste lijn om met de verschillende nummers uit te kunnen bellen.

Ik krijg steeds een vervelende pieptoon tijdens het bellen.

Dit kan beekenen dat je een wisselgesprek binnen krijgt op één van jouw andere lijnen. Klik hier en lees hoe je dat uitzet.

✍️
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, klik dan op het bel icoontje rechtsonder de pagina om een afspraak in te plannen!