- 1. Instellen
- 2. Instellingen
- 2.1 Intern nummer aanpassen
- 2.2 Encrypted/versleuteld bellen instellen
- 3. Problemen
- 3.1 Verkeerd telefoonnummer zichtbaar na het doorverbinden
1. Instellen
Deze configuratie is gebaseerd op de Polycom Soundstation IP 5000. Afhankelijk van het type Polycom en de software versie kan het er iets anders uitzien dan onderstaande afbeeldingen. Voor het instellen is het belangrijk om de gegevens exact zo over te nemen als in het voorbeeld.
Ip adres achterhalen
- Druk op de menutoets en navigeer naar Status. Selecteer vervolgens Network en daarna TCP/IP Parameters.
- Voer het IP adres in in een browser, eventueel met https:// voor het IP adres.
- Log in met het standaard wachtwoord 456.
Basisinstellingen
2. Instellingen
2.1 Intern nummer aanpassen
Als je het interne nummer van een VoIP account hebt aangepast in freedom.voys.nl, verandert het interne nummer op het display van je toestel niet mee. Dit komt omdat de weergave van nummer op het display van jouw toestel los staat van de gegevens in Freedom.
2.2 Encrypted/versleuteld bellen instellen
De gesprekken tussen je toestel en het telefonieplatform van Voys gaan standaard onversleuteld over je netwerk en internet. Door gebruik te maken van encryptie worden je gesprekken versleuteld enkel tussen jouw telefoon en ons platform.
Zowel de SIP pakketjes als ook de audio zelf (RTP) kunnen worden voorzien van encryptie. Hiermee weet je zeker dat niemand je gesprek kan meeluisteren door de netwerkpakketjes te onderscheppen. We maken gebruik van TLS voor het versleutelen van de SIP-pakketten. De RTP-audio wordt beveiligd met behulp van SRTP.
In deze handleiding staat alleen beschreven hoe je encrypted kan bellen.
3. Problemen
3.1 Verkeerd telefoonnummer zichtbaar na het doorverbinden
Zie je na het doorverbinden het nummer van je collega in je toestel in plaats van het nummer van de klant? Dit kan liggen aan de instellingen van je VoIP-account.
- Log in op Freedom
- Klik in de menu balk op Beheer
- Selecteer VoIP-account
- Klik op het juiste VoIP-account
- Ga naar het tabblad Geavanceerde (SIP) instellingen
- Wijzig bij Caller ID header From SIP Header naar Remote Party-ID SIP header
- Druk op Opslaan
Ip adres achterhalen
- Druk op de menutoets en navigeer naar Status. Selecteer vervolgens Network en daarna TCP/IP Parameters.
- Voer het IP adres in in een browser, eventueel met https:// voor het IP adres.
- Log in met het standaard wachtwoord 456.
- Ga opzoek in de interface naar Caller Header ID en zet deze gelijk aan Remote Party-ID SIP header.
Lukt het nog niet? Zorg dat je op het VoIP-Account steeds dezelfde hebt ingesteld als in je toestel en kijk welke optie wel werkt.