Cisco instellen via automatische provisioning

Cisco instellen via automatische provisioning

icon

Zo stel je een Cisco in

Deze handleiding is geschikt voor Cisco: SPA301, SPA303, SPA504, SPA508, SPA514 en SPA525 en voor Linksys SPA922, SPA941, SPA942 en SPA962.

Voor het instellen is het belangrijk om de gegevens exact zo over te nemen als in dit voorbeeld.

icon

Het IP-adres van het toestel achterhalen

  • Klik op de Enveloppe(menu) van het Cisco toestel.
  • Gebruik de pijl omlaag.
  • Ga naar 9 Network.
  • Druk op Select.

  • Ga (op een computer die in hetzelfde netwerk zit als de telefoon) in een webbrowser naar het IP adres van de telefoon.
  • Klik rechtsboven op Admin login en Advanced.
image

image

icon
Instellen van jouw Cisco
  • Log in op Freedom
  • Ga naar Beheer.
  • Klik op VoIP account.
  • Achter het juiste VoIP account klik je op de drie stipjes.
  • Klik op Provisioning.
  • In het provisioning menu pas je het volgende aan:
    • Het gevonden IP-adres.
    • Selecteer je het juiste toestel type.
    • De gewenste taal.
    • Klik op Configureer toestel.
    • Wil jij jouw toestel ook updaten, druk dan op Update Firmware en Configureer.

      Na een paar minuten worden de lampjes aan de zijkant van het toestel groen en kun je bellen.

      image
Krijg je een foutmelding bij het instellen?
  • Controleer of het toestel in hetzelfde netwerk is aangesloten als de PC of laptop waarmee de provisioning wordt uitgevoerd.
  • Sluit de PC/laptop eventueel aan op de tweede netwerkpoort en zet WiFi uit. In slecht uitgevoerde netwerken komt het wel eens voor dat het WiFi-netwerk een andere IP-reeks heeft dan het bedrade netwerk.
  • De kabel uit je modem/router stop je in de SW (switch(network) poort) poort. De krulkabel van je hoorn hoort in de HAC poort.
Hoe stel ik mijn Cisco versleuteld in?

Wil je je toestel encrypted instellen, klik dan hier.

✍️
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, klik dan op het bel icoontje rechtsonder de pagina om een afspraak in te plannen!