Stel; je hebt even geen internetverbinding en je probeert een nummer te bellen met jouw Yealink. Dat werkt niet! Gelukkig is je internetverbinding snel weer gefixt en je probeert het nummer via de gesprekkenlijst nog een keer te bellen. Maar het uitbellen wil nog steeds niet.
Dit is een bekende bug in de Yealink. Vanuit de recente gesprekkenlijst kan een nummer waarnaartoe gebeld is tijdens een storing niet gebeld worden.
Om dit tijdelijk op te lossen kan je het nummer handmatig een keer intoetsen. Wil je dus verkort het nummer 050 7009920 bellen? Dan toets je alle tien de cijfers in, je belt uit. Hierna werkt de re-dial optie weer.
Mocht je dit probleem vaker hebben, dan is er ook een lange termijn oplossing. Daarvoor moet je in de webinterface van je Yealink.
Het IP-adres van het toestel achterhalen
- Druk op de ok knop of
- Ga naar het menu van de telefoon.
- Selecteer Status.
- Ga (op een computer die in hetzelfde netwerk zit als de telefoon) in een webbrowser naar het IP adres van de telefoon.
- Log in met de gebruikersnaam admin en het wachtwoord admin.
Het IP-adres van het toestel achterhalen
- Druk op de ok knop of
- Ga naar het menu van de telefoon.
- Selecteer Status.
- Ga (op een computer die in hetzelfde netwerk zit als de telefoon) in een webbrowser naar het IP adres van de telefoon.
- Log in met de gebruikersnaam admin en het wachtwoord admin.
- Ga naar Account.
- Ga naar Register.
- Ga naar Enable Outbound Proxy Server.
- Kies voor Enable.
- Ga naar Outbound proxy Server 1.
- Zet hierin ha.voys.nl of ha.voys.be in.
- Zet de poort op 5060.
- Klik op Confirm.
Het IP-adres van het toestel achterhalen
- Druk drie keer op de OK knop.
- Vul het IP-adres van het toestel in in een webbrowser (op een computer die in hetzelfde netwerk zit). Log in met de gebruikersnaam admin en het wachtwoord admin.
Het IP-adres van het toestel achterhalen
- Druk drie keer op de OK knop.
- Vul het IP-adres van het toestel in in een webbrowser (op een computer die in hetzelfde netwerk zit). Log in met de gebruikersnaam admin en het wachtwoord admin.
- Ga naar Account.
- Ga naar Register.
- Ga naar Enable Outbound Proxy Server.
- Kies voor Enable.
- Ga naar Outbound proxy Server 1.
- Zet hierin ha.voys.nl of ha.voys.be in.
- Zet de poort op 5060.
- Klik op Confirm.
Updates
Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.
Verbeteringen
Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.