Problemen met jouw headset of wil je weten hoe een bepaalde instelling kan worden aangepast aan jouw Yealink WH62? Op deze pagina leggen wij uit hoe je dat aanpakt. Staat jouw antwoord er niet bij? Maak dan gebruik van de Feedback optie onderaan de pagina.
- 1. Ik heb problemen met mijn headset
- 1.1 Controleer of je headset juist is aangesloten
- 1.2 Controleer of het gebruikte toestel geschikt is voor de Yealink WH62 headset.
- 1.3 Reset de headset naar de basis instellingen
- 1.4 Update de software/firmware van de headset
- 1.4.1 De Yealink headset stopt met de update en nu kan ik alleen via de herstelmodus updaten
- 1.5 Heeft stap 1.1 t/m 1.4 niet geholpen? Lees verder.
- 1.5.1 De audio van mijn headset is zacht
- 1.5.2 De ‘Out of Range’ melding wordt gegeven
- 1.5.3 De audio valt (af en toe) weg tijdens het bellen
- 2. Instellingen
- 2.1 Ik wil de ringtone laten afspelen op de Yealink headset en/of telefoon
- 2.2 Kan ik een gesprek aannemen/beëindigen vanaf de headset?
- 2.3 Kan ik de headset via Bluetooth koppelen aan het toestel?
- 2.4 Hoe kan ik de instellingen van de headset aanpassen?
1. Ik heb problemen met mijn headset
1.1 Controleer of je headset juist is aangesloten
- Sluit de meegeleverde USB kabel aan op de Toestel aansluiting en de USB poort van het Yealink toestel.
- Wil je met de Webphone bellen, dan moet de USB kabel aangesloten zijn via de PC aansluiting.
Gebruik altijd de adapter/stroomkabel. Deze headset kan werken zonder stroomkabel. Hij kan dan alleen af en toe uitvallen. Daarom altijd de stroomkabel gebruiken. Zorg dus dat deze in de Adapter aansluiting zit en het station van stroom voorziet.
1.2 Controleer of het gebruikte toestel geschikt is voor de Yealink WH62 headset.
De headset is met name geschikt voor de volgende type* Yealink toestellen:
T4xS, T4xU, T53, T53C, T5xW, T58A, VP59 * x is vervangbaar door een willekeurig cijfer.
Zijn deze toestellen nog niet voorzien van de nieuwste firmware? Dan kan het zo zijn dat niet alle functionaliteiten goed werken. Controleer daarom welke firmware op dit moment wordt gebruikt. Dit kan door onderstaande te volgen of de Yealink website te gebruiken.
- Ga naar het Menu van de telefoon.
- Selecteer Status.
- Bij Firmware vind je de huidige versie.
De firmware versie is opgebouwd uit 4 segmenten, gesplitst door punten. Voorbeeld: 66.86.188.2 Is het tweede segment lager dan 86? Dan adviseren we de firmware te updaten. De instructies voor het updaten van je Yealink toestel vind je hier.
1.3 Reset de headset naar de basis instellingen
De update heeft het probleem niet opgelost. We gaan daarom de headset terugzetten naar de basis instellingen. Deze optie zorgt er voor dat alle instellingen worden teruggebracht naar de fabrieksinstellingen.
- Houd de PC-en telefoon knop op de basis 6 seconden lang tegelijkertijd ingedrukt.
- Vanuit het basisstation krijg je dan de tekst Factory reset te horen wanneer deze is voltooid.
1.4 Update de software/firmware van de headset
Voor het updaten van de headset maakt Yealink gebruik van het programma Yealink USB Connect. Wil je de firmware van je headset updaten? Volg dan de volgende stappen
- Installeer Yealink USB Connect op je computer.
- Gebruik de USB kabel om het basisstation aan te sluiten op je computer. Gebruik hiervoor de USB poort aan de onderzijde van het basisstation.
- Kies voor de optie bijwerken om de headset te updaten.
- Laat het Yealink USB Connect programma op jouw computer staan. Yealink geeft vaak nieuwe updates uit die ervoor zorgen dat jou toekomstige problemen ook makkelijk op te lossen zijn.
1.4.1 De Yealink headset stopt met de update en nu kan ik alleen via de herstelmodus updaten
Je bent bezig met het updaten van jouw Yealink headset, maar tijdens de update stopte de headset ermee en nu kan je alleen nog maar via de herstelmodus een update doen.
Herstelmodus
Omdat jouw headset abrupt is gestopt met downloaden, is er een herstelmodus optie die de Yealink nu aangeeft. Doorloop deze stappen en probeer jouw headset zo te updaten.
Herstelmodus stopt ook abrupt
- Verwijder de stroomkabel en houd dan de PC-en telefoon knop ingedrukt terwijl je de stekker er weer in doet. Zodra het toestel is opgestart zal deze zich herstellen. Niet gelukt? Lees verder.
- Is er een mogelijkheid om de Yealink te updaten op een andere pc? Dit heeft tot nu toe het probleem alsnog opgelost. Je kan dan als het goed is toch via de automatische optie jouw headset updaten. Mocht dit niet lukken, neem dan via onderstaand formulier contact met ons op.
1.5 Heeft stap 1.1 t/m 1.4 niet geholpen? Lees verder.
Als je onderstaande problemen hebt, wel eerst 1.1 t/m 1.4 doorlopen. Dit kan namelijk deze problemen oplossen.
1.5.1 De audio van mijn headset is zacht
Heb je nog steeds geen goed geluid met je headset na het gebruik van de knoppen op je toestel, dan kan jij in de webinterface van jouw Yealink de audio harder zetten. Let wel op, hiervoor moet de headset op de laatste firmware zitten.
De audio aanpassen in jouw Yealink toestel
Als dit niet heeft geholpen, dan kan jij in de webinterface van jouw Yealink de audio harder zetten.
Hoe kom je in de webinterface van jouw toestel?
Het IP-adres van het toestel achterhalen
- Druk op de ok knop of
- Ga naar het menu van de telefoon.
- Selecteer Status.
- Ga (op een computer die in hetzelfde netwerk zit als de telefoon) in een webbrowser naar het IP adres van de telefoon. Let op! Gebruik https://
- Log in met de gebruikersnaam admin en het wachtwoord admin.
- Ga naar het tabblad Features.
- Kies voor Audio.
- Ga naar headset send volume. Op dit moment staat de audio op 0, dit is de standaardwaarde.
- Zet je hem op -50, dan heb je de headset zijn audio uitgezet.
- Zet je hem op +50, dan staat de audio op zijn hardst (zet het geluid niet meteen op +50. Dit kan ineens heel hard zijn).
- Vind een waarde die het juiste geluid voor jouw bezorgt.
- Druk elke keer op Confirm als je een aanpassing hebt gedaan.
Zorg dat je tijdens het aanpassen geen gesprek voert met jouw Yealink. Dan kan het zijn dat jouw nieuwe aanpassing niet opgeslagen wordt.
1.5.2 De ‘Out of Range’ melding wordt gegeven
Als de Yealink headset aangeeft dat de headset ‘out of range’ is, valt dit op te lossen met de onderstaande stappen:
- Controleer de afstand tussen de headset en het basisstation. Zorg ervoor dat je je binnen het bereik bevindt (maximaal 100 meter in open ruimte en maximaal 50 meter met obstructies zoals muren).
- Controleer of de headset correct is gekoppeld aan de basis. Het kan zijn dat de koppeling tussen de headset en de basis verbroken is, waardoor de headset niet meer binnen het bereik van de basis valt. In dat geval moet je de headset opnieuw koppelen aan de basis.
- Houd de aan/uit knop op de oorschelp ingedrukt totdat je ‘power off’ hoort. Dit kan tot 3 seconden duren.
- Houd de aan/uit knop op de oorschelp ingedrukt, totdat je ‘power on’ en daarna ‘pairing mode’ hebt gehoord. Dit kan tot 5 seconden duren.
- Houd de ‘PC knop’ aan de linkerzijde op het basisstation ingedrukt totdat je ‘headset connected’ hoort. Dit kan tot 5 seconden duren.
- Controleer of het basisstation is aangesloten op de stroomtoevoer. Dit is het middelste ronde kabeltje aan de onderzijde van het basisstation.
- Probeer het basisstation opnieuw op te starten door deze los te koppelen van de stroomtoevoer en deze na 10 seconden opnieuw aan te sluiten.
1.5.3 De audio valt (af en toe) weg tijdens het bellen
Wat erg belangrijk is, is dat je bovenstaande hoofdstukken hebt gevolgd. De kans is aanwezig dat dit het probleem oplost.
Maak je gebruik van onze Webphone? Zorg dan dat je in jouw laptop checkt of de audio instelling goed staan ingesteld. En check voor je verder gaat nog even of je microfoon van mute af is.
Frequentiestoringen
Het kan zijn dat de frequentie van jouw headset wordt onderschept door andere apparaten. Het is belangrijk om te weten dat de DECT technologie is bedacht om ervoor te zorgen dat die interventie van andere apparaten niet zou moeten kunnen. Alleen in sommige situaties komt dit toch nog voor.
Frequentiestoringen in je Yealink WH62-headset kunnen worden veroorzaakt door andere elektronische apparaten in de buurt die dezelfde frequentieband gebruiken of interfereren met de draadloze verbinding van de headset. De Yealink WH62-headset werkt op DECT-technologie (Digital Enhanced Cordless Telecommunications), meestal in de 1,9 GHz-frequentieband. Apparaten zoals routers, andere DECT telefoons, bluetooth-apparaten en andere apparaten zoals babyfoons, lichtdempers of zelfs bewakingscamera’s kunnen problemen veroorzaken. Om uit te zoeken of dit het geval is, kan je het volgende doen:
Om te kijken of dit de oorzaak is, kan je het volgende proberen.
- Verplaats zoveel mogelijk alle apparaten van jouw headset of zet ze tijdelijk uit. Of andersom, ga met de headset ergens zitten waar geen andere apparaten in de buurt zijn of waar apparaten staan die je makkelijker uit kan zetten of kan verplaatsen.
- Houdt het probleem aan? Je hoeft niet in dezelfde ruimte te zitten als het apparaat wat voor deze storingen zorgt. Zelfs een apparaat van de buurvrouw kan hiervoor zorgen. Heb je kans om op een andere locatie te gaan zitten, probeer dat dan eens uit.
2. Instellingen
2.1 Ik wil de ringtone laten afspelen op de Yealink headset en/of telefoon
De ringtone kan je laten afspelen via de speaker van je telefoon en/of een Yealink headset. Hoe je dit aanpast leggen we je op de pagina uit.
Voor het aanpassen van de instelling moet je eerst inloggen op de webinterface van je telefoon. Hoe kom je in de webinterface van jouw toestel?
Het IP-adres van het toestel achterhalen
- Druk op de ok knop of
- Ga naar het menu van de telefoon.
- Selecteer Status.
- Ga (op een computer die in hetzelfde netwerk zit als de telefoon) in een webbrowser naar het IP adres van de telefoon. Let op! Gebruik https://
- Log in met de gebruikersnaam admin en het wachtwoord admin.
- Ga naar het tabblad Features.
- Kies voor Audio.
- Ga naar Ringer Device for Headset en selecteer de instelling naar keuze. Je kan kiezen tussen ‘Use Speaker’, ‘Use Headset’ en ‘Use Headset & Speaker’
- Druk op Confirm als je een aanpassing hebt gedaan.
Zorg dat je tijdens het aanpassen geen gesprek voert met jouw Yealink. Dan kan het zijn dat jouw nieuwe aanpassing niet opgeslagen wordt.
2.2 Kan ik een gesprek aannemen/beëindigen vanaf de headset?
Je kan gesprekken opnemen en beëindigen via de knop op de oorschelp van de headset. Dit is alleen mogelijk als je de headset combineert met een ondersteunt Yealink toestel. Bij het gebruik van een softphone, zoals de webphone, kan je de gesprekken niet beantwoorden vanaf de headset. We zijn wel bezig om dit beschikbaar te maken, maar daar hebben we nog geen datum aan gekoppeld.
2.3 Kan ik de headset via Bluetooth koppelen aan het toestel?
Nee, dit kan wel met de Yealink WH66
2.4 Hoe kan ik de instellingen van de headset aanpassen?
Voor het aanpassen van instellingen of voor het updaten van de headset, maakt Yealink gebruik van het programma Yealink USB Connect.
- Installeer Yealink USB Connect op je computer.
- Gebruik de USB kabel van je basis station om de PC aansluiting van je basisstation te verbinden met een USB poort van je computer. De PC aansluiting van je basisstation vind je aan de onderzijde van het basisstation.
Het is sowieso aan te raden om dit op jouw PC te zetten omdat je zo ook altijd de laatste firmware kan downloaden voor jouw headset. Zo voorkom je problemen.