- 1. Ik krijg niet de juiste gegevens van de klant of collega in mijn display als deze belt
- 2. Mute knop knippert / brandt rood op Cisco
- 3. Ik krijg de melding ‘Initializing Network’
- 4. Er staat ‘Checking DNS’ in mijn Cisco toestel
- 5. Mijn Cisco houdt niet op met updaten
1. Ik krijg niet de juiste gegevens van de klant of collega in mijn display als deze belt
De telefoon gaat af en je ziet in je display niet de informatie van de beller of extra informatie zoals je bedrijfsnaam of een lang nummer (bijv. 174480001). Of jouw collega zet een klant door en nu krijg je de informatie van jouw collega te zien en niet die van de klant.
Waarschijnlijk staat dan de Caller ID niet goed in je toestel en/of VoIP account. Om dit aan te passen gaan we allereerst in de webinterface van het toestel kijken.
Het IP-adres van het toestel achterhalen
- Klik op de Page knop(menu) van het Cisco toestel.
- Gebruik de pijl omlaag of druk 9.
- Ga naar 9 Network.
- Druk op Select.
- Hier zie je het IP adres van dit toestel.
2. Mute knop knippert / brandt rood op Cisco
Als jouw mute knop knippert of rood brandt, dan is jouw netwerkkabel niet langer verbonden met het netwerk.
3. Ik krijg de melding ‘Initializing Network’
Als jouw toestel aangeeft ‘Initializing Network’ dan ontvangt jouw toestel op dit moment geen internet.
4. Er staat ‘Checking DNS’ in mijn Cisco toestel
DNS staat voor Domain Name System. Hoewel er in het display van je toestel staat dat er een DNS-storing is, is dit zelden het probleem. Dat zou namelijk betekenen dat de DNS-server van bijvoorbeeld XS4ALL niet bereikbaar is. Lees hieronder wat je kan doen.
5. Mijn Cisco houdt niet op met updaten
Je toestel houdt maar niet op met herhaaldelijk updaten. Lees in deze handleiding hoe je dit uitzet.