💡 Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact

Kom je er met onze hulppagina's toch niet helemaal uit, plan dan een afspraak met ons in door rechtsonder op de afspraakplanner te drukken!

Ik heb een probleem met mijn Cisco
Ik heb een probleem met mijn Cisco

Ik heb een probleem met mijn Cisco

1. Ik krijg niet de juiste gegevens van de klant of collega in mijn display als deze belt

De telefoon gaat af en je ziet in je display niet de informatie van de beller of extra informatie zoals je bedrijfsnaam of een lang nummer (bijv. 174480001). Of jouw collega zet een klant door en nu krijg je de informatie van jouw collega te zien en niet die van de klant.

Waarschijnlijk staat dan de Caller ID niet goed in je toestel en/of VoIP account. Om dit aan te passen gaan we allereerst in de webinterface van het toestel kijken.

icon

Het IP-adres van het toestel achterhalen

  • Klik op de Page knop(menu) van het Cisco toestel.
  • Gebruik de pijl omlaag of druk 9.
  • Ga naar 9 Network.
  • Druk op Select.
  • Hier zie je het IP adres van dit toestel.
image
Caller Header ID aanpassen in de Webinterface
  • Ga naar Voice.
  • Ga naar Ext[*].
  • Ga naar Caller ID Source.
  • Ga naar SIP Settings.
  • image
  • Bij SIP Remote-PArty-ID kies je voor Yes.
  • image
Caller Header ID aanpassen in je VoIP account

De caller ID source van je toestel staat nu goed. Nu gaan we deze bij je VoIP goedzetten.

  • Ga naar freedom.voys.nl en login met je gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Ga naar Beheer.
  • Ga naar VoIP account.
  • Kies het VoIP account wat aan jouw toestel verbonden is.
  • Kies voor het tabblad Geavanceerde (SIP) instellingen.
  • Ga naar Caller ID Header.
  • Zet deze op Remote-Party-ID SIP header.
  • image
  • Test vervolgens of je nu alleen de informatie van de beller zichtbaar krijgt.

2. Mute knop knippert / brandt rood op Cisco

Als jouw mute knop knippert of rood brandt, dan is jouw netwerkkabel niet langer verbonden met het netwerk.

Hoe kan ik dit oplossen?

Loop stap voor stap het volgende door:

  • Controleer eerst of de netwerkkabel in de WAN-poort van je toestel zit. Je toestel heeft aan de achterzijde twee poorten waar de netwerkkabel in kan; de ‘PC’-poort en de ‘WAN’-poort. Bij beide poorten staat in het klein welke het is.
  • Controleer vervolgens of de netwerkkabel is aangesloten op een router die stroom heeft.
  • Herstart je router door de adapter van de router uit het stopcontact te halen en er na 20 sec weer opnieuw in te pluggen.
  • Sluit een andere netwerkkabel aan tussen je toestel en je router. Zorg dat je deze kabel stevig aandrukt in zowel de WAN-poort van je toestel als in de poort van je router of sluit het toestel direct aan op de router.
  • Herstart vervolgens je toestel. Dit doe je door de stekker van je toestel uit het stopcontact te halen en er opnieuw in te pluggen.
  • Werkt het nog niet? Neem contact op met jouw IT’er of internetprovider. Misschien hebben die nog een idee waarom het niet werkt.

3. Ik krijg de melding ‘Initializing Network’

Als jouw toestel aangeeft ‘Initializing Network’ dan ontvangt jouw toestel op dit moment geen internet.

Volg onderstaande stappen om te achterhalen waardoor dit komt.
  • Controleer eerst of de netwerkkabel in de WAN-poort van je toestel zit. Je toestel heeft aan de achterzijde twee poorten waar de netwerkkabel in kan; de ‘PC’-poort en de ‘WAN’-poort. Bij beide poorten staat in het klein welke het is.
  • Controleer vervolgens of de netwerkkabel is aangesloten op een router die stroom heeft.
  • Herstart je router door de adapter van de router uit het stopcontact te halen en er na 20 sec weer opnieuw in te pluggen.
  • Sluit een andere netwerkkabel aan tussen je toestel en je router. Zorg dat je deze kabel stevig aandrukt in zowel de WAN-poort van je toestel als in de poort van je router of sluit het toestel direct aan op de router.
  • Herstart vervolgens je toestel. Dit doe je door de stekker van je toestel uit het stopcontact te halen en er opnieuw in te pluggen.
  • Werkt het nog niet? Neem contact op met jouw IT’er of internetprovider. Misschien hebben die nog een idee waarom het niet werkt.

4. Er staat ‘Checking DNS’ in mijn Cisco toestel

DNS staat voor Domain Name System. Hoewel er in het display van je toestel staat dat er een DNS-storing is, is dit zelden het probleem. Dat zou namelijk betekenen dat de DNS-server van bijvoorbeeld XS4ALL niet bereikbaar is. Lees hieronder wat je kan doen.

Hoe kan ik dit oplossen?
  • Controleer eerst of je PC een internetverbinding heeft. Is dat niet het geval, dan is er meer aan de hand. In dat geval kan het zijn dat je internetprovider een storing heeft. Je kunt dan ook het beste even contact opnemen met de beheerder van je netwerk of je internetprovider.
  • Hoewel het niet zo vaak voorkomt, kan het ook zijn dat er echt een DNS-storing is. Je kunt dan een alternatieve DNS instellen in je toestel. Dat doe je als volgt:
    • Druk op de menutoets op je Cisco toestel.
    • Ga naar (9) Network en vervolgens naar (11) Non-DHCP DNS 1 en druk op de edit-toets.
    • Toets nu het volgende in op je toestel: 1*1*1*1.
    • Als het goed is, staat er nu 1.1.1.1 in het scherm van het toestel. Druk op OK/Save. Druk vervolgens nogmaals op Save.
    • Start het toestel opnieuw op. Dit doe je door de stekker van je toestel uit het stopcontact te halen en er opnieuw in te pluggen.

5. Mijn Cisco houdt niet op met updaten

Je toestel houdt maar niet op met herhaaldelijk updaten. Lees in deze handleiding hoe je dit uitzet.

Hoe zet ik automatisch updaten uit in mijn Cisco?

Wanneer een Cisco herhaaldelijk blijft upgraden is het handig om de Upgrade rule uit te zetten.

icon

Het IP-adres van het toestel achterhalen

  • Klik op de Page knop(menu) van het Cisco toestel.
  • Gebruik de pijl omlaag of druk 9.
  • Ga naar 9 Network.
  • Druk op Select.
  • Hier zie je het IP adres van dit toestel.
image
  • Klik op het tabblad Voice.
  • Klik op het tabblad Provisioning.
  • Wijzig de optie Provisioning Enable van yes naar no.
  • Wijzig de optie Upgrade Enable van yes naar no.
  • Druk onderaan op Submit all changes.

Naar boven ↑

💡
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.