1. Probleem oplossen
Hieronder staan een aantal problemen met daarbij de bijbehorende oplossing die vaak bij ons gemeld worden over de Yealink vaste toestellen.
- 1. Probleem oplossen
- 1.1 Ik krijg een achtergrondlicht op mijn toestel wanneer ik BLF gebruik
- 1.2 De nummerherkenning klopt niet
- Caller Header ID aanpassen in de Webinterface
- Caller Header ID aanpassen in jouw VoIP account
- Het werk nog niet
- 1.3 Ik kan de gemiste oproepen niet terugvinden
- 1.3.1 Hoe kan ik de gemiste oproepen aan- en uitzetten
1.1 Ik krijg een achtergrondlicht op mijn toestel wanneer ik BLF gebruik
Mocht het voorkomen dat je deze problemen hebt, dan kun je de instelling: features.blf_active_backlight.enable=0 aanpassen. Dit gaat via het configuratiebestand.
Ga in de webinterface naar Instellingen.
- Dan Configuratie.
- Bij Export CFG Configuration File kies je in het pulldown menu voor: Non-Static Settings.
- Klik dan op Export.
- Sla het bestand op en open deze.
- Pas aan: features.blf_active_backlight.enable=0
- Ga in de webinterface naar Instellingen.
- Dan Configuratie.
- Bij Import CFG Configuration File kies je in het pulldown menu voor: Non-Static Settings.
- Klik dan op Import.
- Sla het bestand op en open deze.
- Als het goed is heb je het, na het opstarten van de telefoon, aangepast.
1.2 De nummerherkenning klopt niet
De telefoon gaat af en je ziet in je display niet de informatie van de beller of extra informatie zoals je bedrijfsnaam of een lang nummer (bijv. 174480001). De nummerherkenning klopt niet. Waarschijnlijk staat dan de Caller ID niet goed in je toestel en/of VoIP account. Om dit aan te passen gaan we allereerst in de webinterface van het toestel kijken.
Het IP-adres van het toestel achterhalen
- Druk op de ok knop of
- Ga naar het menu van de telefoon.
- Selecteer Status.
- Ga (op een computer die in hetzelfde netwerk zit als de telefoon) in een webbrowser naar het IP adres van de telefoon. Let op! Gebruik https://
- Log in met de gebruikersnaam admin en het wachtwoord admin.
Caller Header ID aanpassen in de Webinterface
- Ga naar Account.
- Ga naar Advanced.
- Ga naar Caller ID Source.
- Kies vervolgens voor RPID-FROM.
- Druk daarna op Confirm.
Caller Header ID aanpassen in jouw VoIP account
De caller ID source van je toestel staat nu goed. Nu gaan we deze bij je VoIP goedzetten.
- Ga naar Freedom en login met je gebruikersnaam en wachtwoord.
- Ga naar Beheer.
- Ga naar VoIP account.
- Kies het VoIP account wat aan jouw toestel verbonden is (Lees hier hoe je dat uit kan zoeken).
- Kies voor het tabblad Geavanceerde (SIP) instellingen.
- Ga naar Caller ID Header.
- Zet deze op Remote-Party-ID SIP header.
- Test vervolgens of je nu alleen de informatie van de beller zichtbaar krijgt.
Het werk nog niet
In sommige toestellen moet je een extra bestand toevoegen: Refresh_cid.CFG.
- Login op het toestel
- Klik op Account en en ga vervolgens naar Advanced.
- Zet de optie Caller ID Source' op ['RPID-FROM].
- Klik op Confirm.
- Download het bestand refresh_CID.cfg
- Klik op Settings en ga vervolgens naar Configuration. Klik op Browse bij Import CFG Configuration File, selecteer refresh_CID.cfg klik op Ok vervolgens klik je op Import en bevestig je dit in de pop-up.
Houd er rekening mee dat wanneer je deze instelling wijzigt, de Outbound Proxy Server moet worden ingevuld. Anders komen oproepen van een VoIP-account met een lange uitgaande naam niet aan op de telefoon. Download hier het bestand:
1.3 Ik kan de gemiste oproepen niet terugvinden
Je hebt een oproep gemist, maar je kan deze niet terugvinden. Hier lees je hoe je het logboek van je toestel aan- of uit kan zetten. Allereerst ga je inloggen in de webinterface van je toestel.
Het IP-adres van het toestel achterhalen
- Druk op de ok knop of
- Ga naar het menu van de telefoon.
- Selecteer Status.
- Ga (op een computer die in hetzelfde netwerk zit als de telefoon) in een webbrowser naar het IP adres van de telefoon. Let op! Gebruik https://
- Log in met de gebruikersnaam admin en het wachtwoord admin.
1.3.1 Hoe kan ik de gemiste oproepen aan- en uitzetten
- Ga naar Account
- Klik vervolgens op Basic.
- Wijzig Missed Call Log naar enabled.
- Klik op Confirm.
Als het goed is zou je vanaf nu je gemiste oproepen kunnen zien. Als deze op disabled staat, is het niet langer zichtbaar.