Vialer

Uit Help
Ga naar:navigatie, zoeken

Informatie over de Vialer app

Gebruikers kunnen ook gebruik maken van de Vialer App. Met deze app kan je met de smartphone bellen en gebeld worden met het zakelijke telefoonnummer. De app is met Android en iOS toestellen te gebruiken en kan gratis worden gedownload is de store.

  • De Vialer app geeft je de mogelijkheid om ook onderweg of vanaf een andere locatie te bellen alsof je op kantoor bent.
  • De gebruiker kan zijn bereikbaarheid aanpassen in de App.
  • De kosten voor het bellen met de app worden ook onder het zakelijke account gefactureerd.
  • Het adresboek van de telefoon kan worden gebruikt.
  • Geen hoge datakosten door het gebruiken van deze app. (GSM techniek is de basis voor het bellen).


Wil je meer weten bezoek dan de website | Klik hier

Appstore-download-btn.png
Playstore-download-btn.png



Instellingen

Om via de Vialer App bereikbaar te zijn, zijn een VoIP account en een Gebruikers account noodzakelijk. Na het aanmaken van een VoIP account kan onder de telefonie instellingen van de Gebruiker worden aangegeven dat deze ook bereikbaar wil zijn op zijn app account.

Vervolgens kan de gebruiker zelf aangegeven op welk account hij of zij daadwerkelijk bereikbaar is. Dat kan dus een VoIP account zijn, een app account of een doorschakeling naar het mobiele telefoonnummer. De bereikbaarheid kan de gebruiker zelf wijzigen in de portal of gemakkelijk via de Vialer Plugin of Vialer App.

Let op dat de gebruiker wel wordt opgenomen in het belplan of in de belgroep van een belplan. Zet in de belgroep altijd gespreksbevestiging aan als gebruik wordt gemaakt van gebruikers. Na deze instellingen kan de gebruiker de app downloaden, inloggen en gesprekken voeren.

Verbinding

Om gebruik te maken van de Vialer App is een stabiele internetverbinding vereist. Audio Problemen kunnen duiden op een onstabiele verbinding. Laat de gebruiker gesprekken voeren zonder STUN of encryptie en via 4G i.p.v. Wifi. Blijven problemen bestaan dan ontvangen we graag voorbeeldgesprekken met bijbehorende Remote Logging.

Heeft de Gebruiker helemaal geen internetverbinding dan wordt een twee-traps-gesprek opgezet. Er wordt dan via de mobiele provider een gesprek opgezet naar VoIPGRID en vanaf daar naar het gebelde nummer. In deze situatie heeft de gebruiker te maken met dubbele kosten.

Veelgestelde vragen

Voor alle problemen en vragen over Vialer geldt dat de laatste versie het beste werkt. We raden altijd aan om de laatst mogelijke software te downloaden en het toestel opnieuw op te starten. Het verwijderen en opnieuw installeren van Vialer kan ook een mogelijkheid zijn om problemen op te lossen.


Gebruikersnaam en wachtwoord zijn onjuist

  • De gebruiker van Vialer dient minimaal eerst één maal in de portal te hebben ingelogd. Log alsnog een keer in en probeer het daarna in de Vialer app. Ook na het aanmaken van een nieuw wachtwoord dient opnieuw te worden ingelogd op de portal.


Er komen via Vialer geen gesprekken binnen

  • Bij instellingen moet 'schakel VoIP in' aan staan. Staat de beschikbaarheid juist en is aangegeven dat de gebruiker op de Vialer App beschikbaar is? Check dan nogmaals de instellingen in de portal en de internet verbinding.


Ik heb een slechte verbinding

  • De Vialer heeft een stabiele 4G of Wifi verbinding nodig. Bij instabiele verbindingen kan het gesprek wegvallen of niet aankomen. Zorg bij inkomende gesprekken altijd voor een backup van bijvoorbeeld een mobiele doorschakeling. Dit kan met een stap in het belplan waar een mobiel nummer in staat.


Als ik word gebeld zie ik het telefoonnummer en geen naam van mijn contact

  • Dat klopt. Het telefoonnummer maakt geen match met het telefoonboek. In het belplan kan je wel een caller ID meegeven, zodat je weet wanneer een oproep vanaf het platform komt. Je kan dan een eigen oproepnaam meegeven.


Ik wil graag uitbellen vanuit mijn eigen telefoonboek

  • Dat kan vooralsnog alleen via iOS en is nog niet beschikbaar voor Android. Er is wel de mogelijkheid om via T9 search een contact op te zoeken. Bijvoorbeeld: VoIPGRID begin je met 8647


Ik wil alleen gesprekken van de ingelogde gebruiker zien

  • Dat is niet mogelijk. Alle oproepen van het gebelde nummer worden weergegeven.


Mijn probleem staat hier niet bij

  • Bij de instellingen kan ‘remote logging’ worden aangezet en wordt een unieke code verstrekt. Met deze code kan het mogelijke probleem sneller gevonden worden. Let op: als het probleem zich heeft voorgedaan voordat de remote logging is aangezet kan het probleem niet getraceerd worden.
;