Cisco SPA XML telefoonboek: verschil tussen versies

Uit Help
Ga naar:navigatie, zoeken
k (1 versie geïmporteerd: import)
 
(geen verschil)

Huidige versie van 3 sep 2021 om 10:58

Remote telefoonboek in Cisco toestellen

Het is mogelijk om een extern telefoonboek in de Cisco toestellen te laden. Je kunt dit doen door een .XML bestand op een webserver te zetten. Je telefoon haalt dit bestand op.

Het is niet mogelijk om inkomende gesprekken te matchen op telefoonnummer.

Hoe werkt het?

Je maakt een .XML bestand aan met daarin het volgende:


<CiscoIPPhoneDirectory>
    <Title>XML telefoonboek</Title>
    <Prompt>Selecteer</Prompt>
    <DirectoryEntry>
        <Name>VoIPGRID</Name>
        <Telephone>0508009000</Telephone> 
    </DirectoryEntry>
    <DirectoryEntry>
        <Name>VoIPGRID Support</Name>
        <Telephone>0508009000</Telephone>
    </DirectoryEntry>
</CiscoIPPhoneDirectory>

Dit bestand sla je op (bijvoorbeeld telefoonboek.xml) en dit bestand upload je naar een webserver. Kijk of je op de URL kunt komen van het bestand. Als het goed is zie je de inhoud die je zojuist in het bestand hebt gezet.

  • Log in in de webinterface van je toestel.
  • Klik rechtsboven het venster op "Admin Login" en daarna op "advanced"
  • Vul de URL in onder het tabblad Phone in het veld XML Directory Service URL:
  • Vul ook nog een passende naam in bij XML Directory Service Name:


CiscoSPAXML.png


  • Klik vervolgens op "Submit all changes". Het telefoonboek is nu zichtbaar op de telefoon.
;