Whatsapp Business
Whatsapp Business

Whatsapp Business

icon

WhatsApp Business is geen product van Voys, maar je kunt deze dienst wel gebruiken met het vaste telefoonnummer dat je bij ons hebt. We helpen je natuurlijk graag bij het activeren van de koppeling. In deze handleiding lees je hoe je Whatsapp Business kan koppelen aan je vaste telefoonnummer. Whatsapp Business is te gebruiken op zowel Android smartphones als iPhones en is the downloaden in de Android Play store en de iOS App store. Wil je meer weten over WhatsApp Business, dan kan je hier meer antwoorden vinden.

icon
WhatsApp Business downloaden.

Zorg er eerst voor dat je een WhatsApp Business-account hebt. Lees hier hoe je dat doet. Lees hier wat de vereisten zijn.

Hier vind je de aan de slag pagina van WhatsApp Business.

Whatsapp koppelen aan jouw vaste nummer.

Het koppelen van Whatsapp Business aan je vaste nummer is eenvoudig, volg hier voor de volgende stappen:

  • Ons platform kan geen smsjes ontvangen. Zorg daarom dat een app, webphone of vaste telefoon (tijdelijk) als eerste stap is opgenomen in jouw belplan.

icon
Let op. Gebruik voor de verificatie geen doorschakeling. Gebruik een VoIP-Account. Een doorschakeling naar mobiel of ander nummer werkt niet altijd. Na de verificatie kan je de doorschakeling wel in het belplan zetten mocht dit de eerste stap zijn.

image

  • Download de WhatsApp Business app.
  • Voer je zakelijke telefoonnummer in in de app.
  • Klik op Verifiëren.
  • WhatApp Business probeert eerst een sms te versturen, deze kun je niet ontvangen op je zakelijke nummer.
  • Na 2 minuten is de wachttijd verlopen en kun je kiezen voor: Geen code ontvangen.
  • Kies nu voor: Mij bellen.
  • WhatsApp vraagt een getal te toetsen. Hierna wordt direct de code opgenoemd.
  • Vul deze code in en verifieer je telefoonnummer.

Let op: Je kunt jouw Whatsapp Business account op 1 telefoon tegelijk verifiëren en gebruiken, maar via Whatsapp Web kun je in iedere browser (zelfs tegelijkertijd!) inloggen in jouw Whatsapp omgeving en gesprekken voeren.

icon

FAQ about WhatsApp Business

Als ik vragen heb over de WhatsApp-functie, waar kan ik daar informatie vinden?

Lees hier meer over de WhatsApp-functie op de WhatsApp Business FAQ.

Ik heb mijn belplan correct ingesteld, maar ik krijg de code niet?
  • Controleer of het apparaat dat je voor je hebt op dit moment ook werkt. Zorg dat het geen doorschakeling is naar mobiel of ander telefoonnummer. Dit werkt niet altijd!
  • Soms werkt de functie niet omdat internationaal bellen niet is ingeschakeld voor dat apparaat.
    • Ga naar Freedom.
    • Ga naar Beheer.
    • Ga naar Voip-Account.
    • Vink het Voip-account aan waarmee je de code wilt ontvangen.
    • image

    • Vink alle beltoegangen aan die je als optie krijgt.
    • image

    • Staat Internationaal er niet bij? Neem dan contact met ons op. Onderaan deze pagina kan je zelfs een afspraak inplannen.
  • Lees onderaan deze pagina bij probleemoplossingen wat je volgens WhatsApp kunt doen als het probleem aan hun kant zou kunnen liggen.
Kunnen meerdere mensen WhatsApp zakelijk gebruiken per telefoonnummer?

Hier lees je hoe je dit regelt met WhatsApp.

Kost WhatsApp Business ook meer geld bij Voys?

Nee. Deze functie kan je gewoon koppelen met ons platform.

Als een klant mij via WhatsApp belt, dan gaat hij meteen naar mijn mobiel.

Dit klopt. Als een klant met jou appt en dan de spraakoproep aanklikt, dan belt WhatsApp naar jouw mobiel, niet naar jouw nummer. Mocht je dit anders willen, neem dan contact op met WhatsApp.

Waarom kan ik niet met een 088 nummer gebruik maken van WhatsApp?

Dit is op dit moment niet mogelijk omdat WhatsApp dit niet ondersteund. Je kan bij ons altijd een 085- of regio telefoonnummer aanvragen. Daarmee wil het wel.

✍️
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, klik dan op het bel icoontje rechtsonder op de pagina om een afspraak in te plannen!