WhatsApp Business is geen product van Voys, maar je kunt deze dienst wel gebruiken met het vaste telefoonnummer dat je bij ons hebt. We helpen je natuurlijk graag bij het activeren van de koppeling. In deze handleiding lees je hoe je Whatsapp Business kan koppelen aan je vaste telefoonnummer. Whatsapp Business is te gebruiken op zowel Android smartphones als iPhones en is the downloaden in de Android Play store en de iOS App store.
Het koppelen van Whatsapp Business aan je vaste nummer is eenvoudig, volg hier voor de volgende stappen:
- Ons platform kan geen smsjes ontvangen. Zorg daarom dat een mobiel nummer of vaste telefoon (tijdelijk) als eerste stap is opgenomen in jouw belplan.
- Download de WhatsApp Business app.
- Voer je zakelijke telefoonnummer in in de app.
- Klik op Verifiëren.
- WhatApp Business probeert eerst een sms te versturen, deze kun je niet ontvangen op je zakelijke nummer.
- Na 2 minuten is de wachttijd verlopen en kun je kiezen voor: Geen code ontvangen.
- Kies nu voor: Mij bellen.
- WhatsApp begint de code direct af te spelen.
- Vul deze code in en verifieer je telefoonnummer.
Let op: Je kunt jouw Whatsapp Business account op 1 telefoon tegelijk verifiëren en gebruiken, maar via Whatsapp Web kun je in iedere browser (zelfs tegelijkertijd!) inloggen in jouw Whatsapp omgeving en gesprekken voeren.
FAQ about WhatsApp Business
Lees hier meer over de WhatsApp-functie op de WhatsApp Business FAQ.
- Controleer of het apparaat dat je voor je hebt op dit moment ook werkt.
- Soms werkt de functie niet omdat internationaal bellen niet is ingeschakeld voor dat apparaat.
- Ga naar freedom.voys.nl
- Ga naar Beheer.
- Ga naar Voip-Account.
- Vink het Voip-account aan waarmee je de code wilt ontvangen.
- Vink alle beltoegangen aan die je als optie krijgt.
- Staat Internationaal er niet bij? Neem dan contact met ons op. Onderaan deze pagina kan je zelfs een afspraak inplannen.
- Lees onderaan deze pagina bij probleemoplossingen wat je volgens WhatsApp kunt doen als het probleem aan hun kant zou kunnen liggen.
Hier lees je hoe je dit regelt met WhatsApp.
Nee. Deze functie kan je gewoon koppelen met ons platform.
Dit klopt. Als een klant met jou appt en dan de spraakoproep aanklikt, dan belt WhatsApp naar jouw mobiel, niet naar jouw nummer. Mocht je dit anders willen, neem dan contact op met WhatsApp.
Dit is op dit moment niet mogelijk omdat WhatsApp dit niet ondersteund. Je kan bij ons altijd een 085 nummer aanvragen. Daarmee wil het wel.
Updates
Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.
Verbeteringen
Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.