💡 Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact

Kom je er met onze hulppagina's toch niet helemaal uit, plan dan een afspraak met ons in door rechtsonder op de afspraakplanner te drukken!

De app gaat maar één keer over

De app gaat maar één keer over

icon

Door de restricties van iOS mogen onze apps beperkt draaien op de achtergrond. Daarom moeten we bij inkomende gesprekken eerst een bericht sturen om de app wakker te maken. Als de app dat doet én zich tijdig meldt, sturen we het gesprek door naar de app. De berichten hiervoor worden door een nieuw middleware-bouwblok verwerkt.

icon
Is alles up to date?
  • Herinstalleer de app. Dit zodat je zeker weten de laatste versie hebt, maar ook om andere eventuele problemen uit te sluiten. Klik hier om hem stap voor stap weer te herinstalleren.
  • Heeft jouw telefoon de laatste update? Zo niet, update jouw telefoon.
  • Herstart jouw telefoon. Heeft dit geholpen?
Bel jij via Wifi?

Bel eens via 4g/5g. Is je probleem over of werkt dit beter? Dan raden wij jou aan om voor betere bereikbaarheid via dat netwerk te bellen. Lees hier meer over het netwerk.

Hoe kan het besturingssysteem van iOS het probleem zijn?

Het besturingssysteem iOS laat de Voys App altijd één keer rinkelen bij een binnenkomende oproep, ook al is die oproep niet meer beschikbaar. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen als je in een belgroep zit en een van je collega’s al heeft opgenomen.

Dit is een VoIP-issue dat altijd voorkomt in combinatie met iOS. De Voys App is daarom niet de enige app met dit probleem. Alle andere VoIP-apps hebben hiermee te maken, denk aan Bria of Zoiper. Onze developers doen er alles aan om binnen de grenzen van iOS, de Voys App zo goed mogelijk te laten werken.

Staat de functie schermtijd aan op jouw iPhone?

Maak je gebruik van de functie schermtijd? Zorg dat je onze app toevoegt aan altijd toestaan.

  • Ga naar de instellingen van je iPhone.
  • Ga vervolgens naar Schermtijd.
  • Klik op Altijd toegestaan.
  • Scrol in die lijst tot je de Voys app ziet.
  • Druk op het plusje.
image
Ververs op de achtergrond moet aanstaan.

Door de restricties van iOS mogen onze apps beperkt draaien op de achtergrond. Daarom moeten we bij inkomende gesprekken eerst een bericht sturen om de app wakker te maken. Als de app dat doet én zich tijdig meldt, sturen we het gesprek door naar de app. De berichten hiervoor worden door een nieuw middleware-bouwblok verwerkt. Zorg dus dat de app altijd actief is.

  • Ga naar de instellingen in je iPhone.
  • Klik op onze app.
  • Zet ververs op achtergrond aan.
image
Waarom is iOS13 een stap terug voor onze (en eigenlijk elke) VoIP app?

Een VoIP-toestel, zoals bijvoorbeeld een Yealink t41s, onderhoudt een open verbinding (via REGISTER-verzoeken) met een VoIP-platform. Zodra er dan gebeld wordt, weten ze elkaar meteen te vinden. Mobiele apps kunnen niet een open verbinding houden met ons VoIP-platform, zij communiceren via pushmeldingen. Dit kan je zien als een tussenstap tussen het VoIP-platform en onze app.

Een telefoontoestel registreert zich bij ons zodat wij weten hoe en waarop wij het toestel kunnen bereiken. Denk hierbij aan ip-adres en poort, de soort van communicatie UDP/TCP/WS/TLS en versleuteld of niet. Komt er een oproep binnen voor dat toestel dan kunnen wij die oproep naar dat toestel sturen.

Voor een mobiel toestel gaat dit niet op om dit continue open te hebben staan, want dan is de telefoon in no time leeg. Door gebruik te maken van push berichten kunnen we de app wakker maken en op die manier als er een oproep is de app actief maken zodat de app alleen energie verbruikt als dat nodig is.

Alle oproepen worden op de volgende manier tot stand gebracht:

Oproep van de beller —> VoIP Platform (Voys) —> Apple/Google Push Notification service —> Toestel —> Voys App.

Sinds iOS13, is er door Apple een grote verandering aangebracht in hun Apple Push Notification service. Omdat de pushVoIP notificaties werden misbruikt voor niet VoIP zaken heeft Apple dit helemaal over de kop gegooid. Dit zorgt ervoor dat we nu dingen moeten doen die niet logisch zijn.

  1. Bij een pushnotificatie moeten we de app laten overgaan en een melding geven dat er een inkomende oproep is, ook al weten we niet of er een goede internet verbinding is om een gesprek mee te voeren. Daarna gaan we de app laten registeren op ons platform zodat we een oproep naar de app kunnen sturen. Totaal de omgekeerde wereld want je wil pas een overgangstoon laten horen als het toestel zich heeft kunnen registreren. Maar dit is wat Apple vereist.
  2. Op het moment dat je op beantwoorden drukt moeten we een teller laten lopen dat dit gesprek is aangenomen en beantwoord, maar het kan zijn dat een collega je net voor is geweest of dat je (internet) verbinding een probleem heeft en dat dit bericht ons niet bereikt en dat er dus geen gesprek opgezet kan worden. Dus hier ook weer moeten wij doen alsof er een gesprek is, terwijl deze nog niet opgezet is. Ook dit kan een beeld schetsen dat de app niet goed werkt, maar dit komt omdat we dit zo moeten doen volgens de Apple regels die eigenlijk helemaal niet goed doordacht zijn.

Ondanks dat we nu met versie 7 een betere app hebben kan het lijken dat deze versie slechter is dan de vorige, maar versie 7 is uitgekomen net rond de introductie van iOS 13 en daardoor lijkt de app geen verbetering.

Dit heeft ervoor gezorgd dat die communicatie niet meer zo vlekkeloos gebeurd.

  1. Het waarschuwen van een gebruiker gebeurd nu namelijk onmiddellijk en voor elke melding die er binnenkomt. De telefoon krijgt hierdoor geen VoIP-meldingen meer binnen. Als ons systeem dus weet dat het telefoontje al is opgepakt door een collega of dat de beller al heeft opgelegd, gaat jouw iPhone toch nog af.
  2. Ook kunnen er controles niet worden uitgevoerd voor een telefoontje wordt doorgezet naar jouw app. Denk bijvoorbeeld aan checken of de netwerkverbinding wel sterk genoeg is. De gebruiker moet altijd gestoord worden.
  3. Tot slot, een push-notificatie is geen oproep. Er moet nog een daadwerkelijke SIP-oproep tot stand worden gebracht. Apple eist allen dat er meteen gebruikersinterface tot stand moet worden gebracht.

In al deze problemen, gaat jouw iPhone dus éénmaal af, terwijl er helemaal geen verbinding tot stand kan komen.

We hebben een aantal oplossingen weten door te voeren om de app toch nog op zijn best te laten werken, maar na een aantal maanden werk, hebben we nu een slechtere app dan voor iOS 13. De app kan namelijk nog steeds afgaan terwijl jij helemaal geen oproep meer ontvangt of dat het opnemen soms niet werkt omdat er al geen oproep meer is.

icon

Het probleem is nog niet opgelost

Remote Logging aanzetten.
  • Open de app.
  • Ga naar Profiel.
  • Ga naar App voorkeuren.
  • Scrol helemaal naar beneden naar Foutopsporing.
  • Zet Remote Logging aan.
  • Druk op Versturen bij Activiteit van vandaag versturen.
image
Feedback versturen.
  • Zorg dat Remote Logging aanstaat.
  • Druk op Feedback versturen.
  • Geef kort jouw probleem weer. Bijvoorbeeld:
    • ‘Ik kan niet uitbellen met de app, maar wel inkomende telefonie ontvangen.’
  • Geef een aantal voorbeelden wanneer het gebeurde met een zo specifiek mogelijke datum en tijd. Bijvoorbeeld:
    • 12 maart om 13:13 uur met telefoonnummer 0612345678.
    • Vandaag om 13:15 uur met tel 0678910112
  • Druk op Feedback versturen.
Ik wil contact om mijn probleem op te lossen.
  • Zorg dat Remote Logging aanstaat.
  • Noteer een aantal voorbeelden wanneer het gebeurde met een zo specifiek mogelijke datum en tijd. Bijvoorbeeld:
    • 12 maart om 13:13 uur met telefoonnummer 0612345678.
    • Vandaag om 13:15 uur met tel 0678910112
    • Mocht het een optie zijn om de problemen met ons uit te testen, dan is dat ook goed.

  • Klik rechtsonder deze pagina op het bel icoon. Mocht je met spoed hulp nodig zijn, dan raden wij jou aan om ons te bellen op 050 700 9920.
💡
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.