Heb ik de app wel goed ingesteld in Freedom?

Heb ik de app wel goed ingesteld in Freedom?

icon

Je hebt de app geïnstalleerd, maar je loopt al meteen tegen problemen op. Niks werkt. Het kan zijn dat er wat mis is met het VoIP-account wat jij gebruikt.

icon

‘Je hebt geen app account. Dit betekent dat je geen inkomende gesprekken in Voys kan ontvangen.’

Deze melding houdt in dat er geen VoIP-account aan jouw gebruikersaccount is gekoppeld. Zonder VoIP-account kan je niet via ons platform of via internet bellen.

Hoe voeg je een VoIP-Account toe?

  • Log in Freedom.
  • Ga naar Beheer.
  • Ga naar VoIP-Account (heb je al een VoIP-account gevonden die je kan gebruiken? Lees verder).
  • Druk op toevoegen (ik heb geen knop om toe te voegen, lees hier verder).
  • Geef een beschrijving bijvoorbeeld ‘App account’.

  • Check of het uitgaande nummer klopt.
  • Geef de juiste beltoegangen aan.
  • Druk op opslaan.
image

image

Hoe koppel jij een VoIP-account aan jouw gebruikersaccount?

  • Log in Freedom.
  • Ga naar Beheer.
  • Ga naar Gebruikers.
  • Klik op het e-mailadres wat jij gebruikt voor jouw app account.
  • Ga naar het tabblad Telefonie-instellingen (die heb ik niet, lees hier verder).
  • Ga naar App account.
  • Selecteer het juiste VoIP-account.
  • Scroll naar beneden en druk op opslaan.
  • Je hebt nu een VoIP-account aan jouw app account gekoppeld. Verwijder de app en download deze opnieuw. Nu zou het moeten werken.

image

Hoe voeg je een VoIP-Account toe met een complete account?

  • Log in Freedom.
  • Ga naar Beheer.
  • Ga naar Gebruikers.
  • Klik op het e-mailadres wat jij gebruikt voor jouw app account.
  • Klik op het tabblad Inkomende oproepen.
  • Druk achter de Mobiele app op activeren.
  • Druk op opslaan.
  • Je hebt nu een VoIP-account aan jouw app account gekoppeld. Verwijder de app en download deze opnieuw. Nu zou het moeten werken.

💡

Wil je geen extra VoIP-account gebruiken? Lees hier dan hoe Call Trough werkt →

icon

Ik heb het account overgenomen van een collega.

Het kan zijn dat het VoIP-account dan nog niet meteen juist werkt. Zorg dat je de volgende stappen doorloopt.

  • Log in Freedom.
  • Ga naar Beheer.
  • Ga naar VoIP-Account.
  • Kijk bij het VoIP-account waar jij jouw e-mailadres bij ziet staan en waar tussenhaakjes ook (App) staat. Zijn er meerdere gebruikers aan gekoppeld?
    • Zo niet, lees verder.
    • Zo ja, zorg dat die gebruiker niet langer gekoppeld is:
  • Ga naar Beheer.
  • Ga naar Gebruikers.
  • Klik op het e-mailadres wat ook gekoppeld staat aan jouw app account.
  • Ga naar het tabblad Telefonie-instellingen.
  • Ga naar VoIP-accounts.
  • Deselecteer jouw app-account.
  • Druk op Opslaan.
  • Verwijder de app en download deze opnieuw. Nu zou het moeten werken.

icon

Nieuw wachtwoord

Heb je een nieuw wachtwoord voor het overgenomen gebruikersaccount geregeld? Nee?

  • Ga naar freedom.voys.nl.
  • Klik op Wachtwoord vergeten.
  • Vul je e-mailadres in die bij ons bekend is.
  • Klik op Herstel mijn wachtwoord.
image

Ik krijg geen mail binnen

  • Zit de mail in je Spam box?
  • Zit de mail in je ongewenste mail?
  • Heb je wel het juiste e-mailadres ingevoerd?
  • Weet je niet meer zeker welk e-mailadres wordt gebruikt? Lees dan verder.

Updaten

  • Herinstalleer de app. Dit zodat je zeker weten de laatste versie hebt, maar ook om andere eventuele problemen uit te sluiten. Klik hier om hem stap voor stap weer te herinstalleren.
  • Heeft jouw telefoon de laatste update? Zo niet, update jouw telefoon.

icon

Bel jij via Wifi?

Bel eens via 4g/5g. Is je probleem over of werkt dit beter? Dan raden wij jou aan om voor betere bereikbaarheid via dat netwerk te bellen.

Bluetooth

Zet jouw bluetooth uit. Werkt dit wel? Het kan zijn dat de audio naar jouw smartwatch wordt gestuurd.

icon

Het probleem is nog niet opgelost

Remote Logging aanzetten

  • Open de app.
  • Ga naar instellingen.
  • Scrol naar het kopje Foutopsporing.
  • Zet Remote Logging aan.

image

Vervolgens kan je twee dingen doen.

De eerste is contact opnemen met ons (onderaan deze pagina lees je hoe). Vooral als de problemen heel vervelend zijn en vaak voorkomen raden wij jou aan dit te doen. Wij kunnen dan voorbeelden verzamelen met jou om te kijken of wij iets aan jouw probleem kunnen doen.

De tweede optie is de Feedback knop gebruiken in de app.

Feedback

  • Zorg voor voorbeeldgesprekken waarbij jouw probleem ontstaat.
  • Geef de exacte tijdstippen op van deze voorbeeldgesprekken.
    • Open de app.
    • Klik op Recent.
    • Noteer de tijdstippen.

  • Ga naar instellingen in de app.
  • Scrol helemaal naar beneden.
  • Klik op de Feedback button.
  • Noteer hier wat jouw probleem is en de tijdstippen.

Wij reageren niet altijd op de feedback die wij binnen krijgen. Het is een verzamelsysteem om te kijken of meer gebruikers dezelfde problemen ervaren. Wij gaan op zulke momenten dan met deze problemen aan de slag en proberen deze in een volgende update op te lossen. Het kan zijn dat het dus even duurt voordat er iets gebeurd. Het kan ook voorkomen dat wij de problemen (voor nu) niet kunnen oplossen.

✍️
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, klik dan op het bel icoontje rechtsonder de pagina om een afspraak in te plannen!