De audio hapert

De audio hapert

icon

icon

Bel jij via Wifi?

Bel eens via 4g/5g. Is je probleem over of werkt dit beter? Dan raden wij jou aan om voor betere bereikbaarheid via dat netwerk te bellen.

Bluetooth

Zet jouw bluetooth uit. Werkt dit wel? Het kan zijn dat de audio naar jouw smartwatch wordt gestuurd.

icon

Het netwerk

Met de Voys app bel je via je internetverbinding van je smartphone, dus via 4G/5G of via WiFi. Bellen via 4G/5G heeft de absolute voorkeur voor de beste gesprekskwaliteit, omdat WiFi vaak eenvoudig minder betrouwbaar is.

Bellen via WiFi

Dat klinkt misschien een beetje gek, want veel mensen zijn gewend aan het idee dat WiFi het snelst en meest betrouwbaar is. Als het gaat om filmpjes kijken, foto’s downloaden en dergelijke dan klopt dit wel. Een telefoongesprek is daarin wat anders, omdat het een rechtstreekse verbinding is.

Als je smartphone is geregistreerd op een WiFi-netwerk dan maakt de app daar automatisch gebruik van. In de meeste gevallen werkt dit prima, maar soms levert dit problemen op met de gesprekskwaliteit. Bij een WiFi-verbinding komt het vaker voor dat gesprekken haperen, dat er vertraging in de lijn zit, of dat de verbinding wegvalt. Hier kan de app helemaal niets aan doen. Jij kunt er wel wat aan doen door over te schakelen op 4G/5G.

💡

Dit kan ook voorkomen als je een heel snel en goedwerkend WiFi-netwerk hebt.

Zet wifi uit

Wij adviseren dus om de app met 4G/5G te gebruiken. Merk je dat je gesprekskwaliteit niet goed is, zet dan je wifi-verbinding uit. Het gesprek schakelt vanzelf over op 4G. Dit kun je gewoon tijdens het gesprek doen, zowel met een Android als met een iOS telefoon.

We begrijpen dat er klanten zijn die hun audio verliezen bij het overschakelen van Wifi naar 4/5G en andersom. Als dit gebeurd, zet remote logging aan en gebruik dan de feedback knop in de app zoals hieronder uitgelegd. Dan kunnen wij uitzoeken waar dit door komt.

icon

Het probleem is nog niet opgelost

Remote Logging aanzetten

  • Open de app.
  • Ga naar instellingen.
  • Scrol naar het kopje Foutopsporing.
  • Zet Remote Logging aan.

image

Vervolgens kan je twee dingen doen.

De eerste is contact opnemen met ons (onderaan deze pagina lees je hoe). Vooral als de problemen heel vervelend zijn en vaak voorkomen raden wij jou aan dit te doen. Wij kunnen dan voorbeelden verzamelen met jou om te kijken of wij iets aan jouw probleem kunnen doen.

De tweede optie is de Feedback knop gebruiken in de app.

Feedback

  • Zorg voor voorbeeldgesprekken waarbij jouw probleem ontstaat.
  • Geef de exacte tijdstippen op van deze voorbeeldgesprekken.
    • Open de app.
    • Klik op Recent.
    • Noteer de tijdstippen.

  • Ga naar instellingen in de app.
  • Scrol helemaal naar beneden.
  • Klik op de Feedback button.
  • Noteer hier wat jouw probleem is en de tijdstippen.

Wij reageren niet altijd op de feedback die wij binnen krijgen. Het is een verzamelsysteem om te kijken of meer gebruikers dezelfde problemen ervaren. Wij gaan op zulke momenten dan met deze problemen aan de slag en proberen deze in een volgende update op te lossen. Het kan zijn dat het dus even duurt voordat er iets gebeurd. Het kan ook voorkomen dat wij de problemen (voor nu) niet kunnen oplossen.

✍️
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, klik dan op het bel icoontje rechtsonder de pagina om een afspraak in te plannen!