💡 Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact

Kom je er met onze hulppagina's toch niet helemaal uit, plan dan een afspraak met ons in door rechtsonder op de afspraakplanner te drukken!

Codec instellingen

Codec instellingen

icon

Komen de audio issues alleen voor bij interne gesprekken? Controleer dan de Audio-codecs. Dit doe je als volgt.

icon

Audio-codecs

De meeste telefonie-toestellen bieden een breed scala van audio-codecs aan. De meeste hoef je helemaal niks mee te doen. De standaard die wij in Nederland en Europa gebruiken is G711A(ook wel PCMA en A-LAW genoemd). Wanneer je deze codec hebt geactiveerd kan je gesprekken voeren via Voys naar alle providers in binnen en buitenland.

Echter zijn er ook zogenaamde HD-codecs zoals G722. Deze kunnen audio-issues veroorzaken. Wanneer de andere kant die je wil spreken deze codec hoog in de prioriteitenlijst heeft staan en jij ook, wordt het gesprek via een HD-codec gevoerd. In de praktijk zijn dit vrijwel altijd interne gesprekken. Een HD codec verbruikt aanzienlijk meer data dan G711A.

Dat maakt aan de ene kant de gesprekken veel helderder en aan de andere kant gevoeliger voor netwerkgerelateerde issues als hoge pingtijden, slechte bekabeling, packageloss, etc. De oplossing is de codecs snel op G711A zetten bij de toestellen die het betreft.

💡
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.