Mijn microfoon werkt niet (ik hoor de klant wel)

Mijn microfoon werkt niet (ik hoor de klant wel)

Het balkje van de microfoon slaat niet groen uit. Dit kan je zien bij de instellingen van de Webphone en dan bij Apparaten onder microfoon.

Heeft de Webphone toestemming om gebruik te maken van je microfoon en staan de instellingen in de Webphone goed? Dan kan het zijn dat je headset zelf wat problemen heeft. Controleer of de instellingen van je headset goed staan en of je headset niet op mute staat.

Windows
  • Werkt de Microfoon in Windows wel?
  • Mag Chrome de Webphone gebruiken?
  • Staat de browser in de geavanceerde instellingen actie? (zie hieronder)
image

Ga naar de instellingen in Windows:

  • Klik op geluid.
  • Klik op geavanceerde geluidsopties.

Kijk hier of Chrome niet op mute staat:

image
MacOS

Met apple kan je heel makkelijk je bluetooth apparaten koppelen zodra je in de buurt bent van je apparaat. Soms pakt alleen het verkeerde apparaat je bluetooth apparaat. Let dus goed op of je headset wel verbonden is met je macbook. Als je naar systeemvoorkeuren (tandwiel) gaat en dan op bluetooth drukt kan je dit zien.

Soms is je headset gekoppeld, maar heeft je laptop het nog niet goed geregistreerd. Als je naar systeemvoorkeuren (tandwiel) gaat en dan op geluid klikt. Check of daar bij de invoer en uitvoer het juiste apparaat is geselecteerd. Ook kan je hier kijken door middel van het invoerniveau balkje of je microfoon wel werkt.

image