Mijn microfoon en/of headset werkt niet

Mijn microfoon en/of headset werkt niet

icon

Het balkje van de microfoon slaat niet groen uit. Dit kan je zien bij de instellingen van de Webphone en dan bij Apparaten onder microfoon.

Heeft de Webphone toestemming om gebruik te maken van je microfoon en staan de instellingen in de Webphone goed? Dan kan het zijn dat je headset zelf wat problemen heeft. Controleer of de instellingen van je headset goed staan en of je headset niet op mute staat.

icon
Ik heb een Windows
Is mijn headset verbonden met mijn laptop?
  • Werkt de Microfoon in Windows wel?
Jouw headset is gekoppeld, maar heeft de Webphone wel toegang tot jouw headset en dus microfoon?
  • Ga naar de instellingen in Windows.
  • Klik op geluid.
  • Klik op geavanceerde geluidsopties.
  • Kijk hier of Chrome niet op mute staat.
  • Staat de browser in de geavanceerde instellingen actie?
  • Als de Webphone gebruikt wordt in een citrix (beveiligde) omgeving mag de microfoon waarschijnlijk niet gebruikt worden. Bovenstaande is dan ook aan de hand. Je kan het beste dan even bij je IT’er vragen naar de instellingen van deze omgeving te kijken om te zien of het alsnog een optie is om de microfoon te gaan gebruiken.
  • Zorg dat je niet de “Standaard” of “Communicatie” apparaten selecteert, maar het apparaat zelf. Staan de instellingen op Standaard en Communicatie? Dan kan je besturingssysteem dit zelf gaan wisselen, zodat je ineens niet meer belt via jouw headset, maar via je monitor zonder speakers.
  • image

Staat dit allemaal goed? Dan kan het ook mogelijk zijn dat de audio geblokkeerd wordt door je eigen netwerk.

Probeer in dat geval het volgende:

  • Herstart je router.
  • Zit je op wifi? Maak gebruik van een LAN kabel (eventueel met een hub als tussenstuk) in je laptop. Zo is je internet ook stabieler.
  • Windows 11

In Windows 11 verliest de webphone haar audio. Zorg dat je onder bij de instellingen kiest voor de apparaten zelf en NIET voor communicatie of standaard.

Even overnieuw beginnen.

Mochten bovenstaande opties niet gelukt zijn, dan gaan we even helemaal opnieuw beginnen.

  • Open de Webphone.
  • Druk rechtsboven op de drie stippen.
  • Klik op App-informatie.
  • Klik op Cookies en Sitegegevens.
  • image
  • Druk op Cookies en sitegegevens beheren.
  • Druk op de prullenbakken bij alle cookies tot je niks meer hebt.
  • image
  • Druk op Klaar.
  • Druk weer op de drie stippen.
  • Kies nu voor Voys Webphone verwijderen.
  • image
  • Vink onderstaande optie aan en druk op verwijderen.
  • image
  • Ga naar webphone.voys.nl
  • Vul jouw gegevens in.
  • Zorg dat jouw headset toestemming heeft.
  • Druk rechtsboven op de drie stippen.
  • Geef aan dat je de Webphone weer als app wilt installeren.
image
  • Werkt het nu? Zo niet, je kan dan het beste een IT’er inschakelen. Waarschijnlijk is er iets niet werkzaam.
Ik heb een MacOS
Is mijn headset verbonden met mijn laptop?

Met apple kan je heel makkelijk je bluetooth apparaten koppelen zodra je in de buurt bent van je apparaat. Soms pakt alleen het verkeerde apparaat je bluetooth apparaat. Let dus goed op of je headset wel verbonden is met je macbook.

  • Klik rechtsboven op het Bluetooth icoon.
  • image
  • Je krijgt dan te zien welke apparaten op dit moment met jouw macbook gekoppeld zijn.
  • image
  • Als er voor jouw headset een icoon staat met een blauwe achtergrond, dan is die headset gekoppeld.
  • Zijn er meer apparaten gekoppeld die ook met audio bemoeit zijn? Druk op dat icoon zodat deze grijs wordt. Probeer nog eens te bellen, lukt het nu? Dan nam een ander apparaat jouw audio over.
Jouw headset is gekoppeld, maar werkt die ook via jouw laptop?

Soms is je headset gekoppeld, maar heeft je laptop het nog niet goed geregistreerd.

  • Ga naar Systeemvoorkeuren.
  • Klik op Geluid.
  • image
  • Check of daar bij de invoer en uitvoer het juiste apparaat is geselecteerd. Ook kan je hier kijken door middel van het invoerniveau balkje of je microfoon wel werkt.
  • image
Heeft de Webphone wel toegang tot jouw microfoon?

Je hebt nu gecheckt of jouw headset goed gekoppeld is aan jouw Macbook, maar nu moet je nog kijken of deze op jouw Webphone goed staat.

  • Open de Webphone.
    • Is de Webphone nog niet als app geïnstalleerd, doe dit dan eerst.
    • Druk rechtsboven op de drie stippen.
    • Geef aan dat je de Webphone als app wilt installeren.
    • image
  • Druk rechtsboven op de drie stippen.
  • Klik op App-informatie.
  • Staat bij rechten de microfoon ook aangevinkt?
  • image
  • Zo niet? Vink deze dan aan. Zo wel en hij werkt nog niet. Lees verder.
Even overnieuw beginnen.

Mochten bovenstaande opties niet gelukt zijn, dan gaan we even helemaal opnieuw beginnen.

  • Open de Webphone.
  • Druk rechtsboven op de drie stippen.
  • Klik op App-informatie.
  • Klik op Cookies en Sitegegevens.
  • image
  • Druk op Cookies en sitegegevens beheren.
  • Druk op de prullenbakken bij alle cookies tot je niks meer hebt.
  • image
  • Druk op Klaar.
  • Druk weer op de drie stippen.
  • Kies nu voor Voys Webphone verwijderen.
  • image
  • Vink onderstaande optie aan en druk op verwijderen.
  • image
  • Ga naar webphone.voys.nl
  • Vul jouw gegevens in.
  • Zorg dat jouw headset toestemming heeft.
  • Druk rechtsboven op de drie stippen.
  • Geef aan dat je de Webphone weer als app wilt installeren.
  • image
  • Werkt het nu? Zo niet, je kan dan het beste een IT’er inschakelen. Waarschijnlijk is er iets niet werkzaam.
icon

Het probleem is nog niet opgelost

Remote logging (foutopsporing) aanzetten.
  • Open de Webphone.
  • Ga naar Instellingen.
  • Scroll naar Foutopsporing en vink Remote Logging aan.
  • image
Feedback versturen.
  • Zorg dat Remote logging aanstaat.
  • Open de Webphone.
  • Druk op Neem contact op.
  • Geef hier aan wat je mist en druk op Feedback versturen.
  • Let op! Als je contact met ons wil, lees verder. Dit is alleen een manier om feedback te versturen naar ons zodat wij daar mee aan de slag kunnen.
Ik wil contact om mijn probleem op te lossen.
  • Zorg dat Remote Logging aanstaat.
  • Noteer een aantal voorbeelden wanneer het gebeurde met een zo specifiek mogelijke datum en tijd. Bijvoorbeeld:
    • 12 maart om 13:13 uur met telefoonnummer 0612345678.
    • Vandaag om 13:15 uur met tel 0678910112
    • Mocht het een optie zijn om de problemen met ons uit te testen, dan is dat ook goed.

  • Klik rechtsonder deze pagina op het bel icoon. Mocht je met spoed hulp nodig zijn, dan raden wij jou aan om ons te bellen op 050 700 9920.
✍️
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, klik dan op het bel icoontje rechtsonder op de pagina om een afspraak in te plannen!