ūüö™

Helios / deurtelefoon

Zo stel je een Helios in

Op deze pagina vind je de instellingen voor een Helios deurtelefoon. Deze configuratie is gebaseerd op de 2N Helios IP Uni met software versie 2.25.0.34.7 in het Engels. Afhankelijk van het type Helios en de software versie kan het er iets anders uitzien dan onderstaande afbeeldingen. Voor het instellen is het belangrijk om de gegevens exact zo over te nemen als in dit voorbeeld.

IPadres achterhalen

  • Sluit¬†de Helios aan op stroom en internet
  • Wacht¬†op het 2e geluidssignaal¬†dat uit de intercom komt
  • Druk¬†5x op de quick dial knop
  • Je hoort nu het IP-adres

Basisinstellingen

  • Typ¬†het IP adres in in je browser
  • Log in¬†met het standaard gebruikersnaam ‚Äėadmin‚Äô en wachtwoord ‚Äė2n‚Äė. Je krijgt nu een popup om je wachtwoord aan te passen.
  • Ga¬†nu naar¬†Services PHONE

Instellen VoIP account

  • Vul¬†bij¬†Phone Number ID¬†en¬†Authenticatie ID¬†het account ID van je VoIP-account¬†in. Ga hiervoor naar¬†freedom.voys.nl. Klik op ‚ÄėBeheer‚Äô en vervolgens op ‚ÄėVoIP-account‚Äô. Achter het VoIP-account zie je het account ID staan. Let op! Ben je klant geworden na 10 augustus 2021, dan kan je de deurbel alleen koppelen aan een VoIP account met een rode stip ervoor. Heb je er niet een over? Klik¬†hier¬†hoe je aan meer VoIP accounts moet komen. Hover hier overheen om het heel makkelijk te kopi√ęren.
  • Vul bij¬†Password¬†het wachtwoord van je VoIP-account in. Klik in¬†freedom.voys.nl¬†op ‚ÄėBeheer‚Äô en vervolgens op ‚ÄėVoIP-account‚Äô. Hover hier overheen om het heel makkelijk te kopi√ęren.
image
  • Neem¬†de overige instellingen over van onderstaand screenshot.
  • Het is aan te raden om de¬†Local SIP Port¬†voor elk toestel te scheiden. De Local SIP Port hangt af van je VoIP-account ID. Stel dat je account id 123400007 is, dan vul je hier 5067 in. Je neemt de laatste cijfers van je VoIP-account en dit tel je bij 5060 op. Dan krijg je 5060+007=5067. Zo wordt elke Local SIP Port uniek en dit is makkelijker voor je router.
  • Druk¬†op¬†Save.
image

Instellen Audio

  • Ga¬†naar het tabblad¬†Audio.
  • Neem¬†onderstaande instellingen over.
  • Druk¬†op¬†Save
image

Tijd en datum instellen

  • Ga¬†naar¬†System¬†en klik op op¬†Date & Time.
  • Selecteer¬†de juiste tijdzone.
  • Druk¬†op¬†Save.
image

Te bellen nummer instellen

Als de knop op de deurbel wordt ingedrukt moeten er 1 of meerdere toestellen overgaan. Dit kan een Voip-account, belgroep of een belplansjabloon zijn.

  • Ga¬†naar¬†Directory¬†en klik op het icoon met een poppetje met +.
  • Vul¬†een naam in bij¬†Name.
  • Vul¬†bij¬†Phone Number¬†het te bellen nummer in.
  • Druk¬†op¬†Save.
image
image

Code om deur te openen instellen

Je kunt een code opgeven om de deur te openen. Standaard is dit 00*, maar mocht dit niet wenselijk zijn dan kun je dit aanpassen.

  • Ga¬†naar¬†Hardware.
  • Onder¬†Activation Codes¬†pas je de Code aan indien nodig.
  • Druk¬†op¬†Save.
image
  • Wil je na de code geen * intoetsen, ga dan naar¬†Advanced¬†en vink¬†Legacy Switch code¬†aan en druk op¬†Save.
image

Knop activeren

Om ervoor te zorgen dat als iemand de verlichte knop indrukt, er gebeld gaat worden, moet je de knop die functie geven.

  • Ga¬†naar¬†Hardware.
  • Klik¬†op¬†Buttons.
  • Klik¬†aan de rechterkant op het + teken
image
  • Zet¬†een vink voor¬†Intercom.
  • Klik¬†op¬†Add.
image
  • Klik onderaan de pagina op¬†Save.
image

‚úćÔłŹ
Ik heb Feedback op jullie help systeem!

Toch een collega spreken?

Kom je er niet helemaal uit of kun je het niet goed vinden? Bel dan onze Klantgeluk collega’s op +31 50 700 9920  of stuur een e-mail naar klantgeluk@voys.nl.