Logo
HomeFreedomProbleemoplosser Voys appWebphone
Terug naar Voys.nl
Fabrieksreset

Fabrieksreset

icon

In deze handleiding leggen wij uit hoe jij je Yealink terug in kan stellen naar de fabrieksinstellingen.

❗
Let op! Als je je Yealink een fabrieksreset geeft, dan betekent dit dat je al je informatie die erop staat kwijt raakt. Lees hier hoe jij je adressenlijst kan downloaden.
‣

Yealink bureautoestel

icon
  • Houdt de ok knop vijf seconden ingedrukt. Langer indien nodig.
  • Het toestel vraagt vervolgens of je een Factory reset (fabrieksreset) uit wil voeren.
  • Klik op ok.

Het toestel heeft nu even een paar minuten nodig om zichzelf te resetten. Als die daarmee klaar is, kan je hier het toestel opnieuw instellen.

image

‣

Yealink DECT

icon

De Yealink DECT heeft twee manieren om een reset uit te voeren. Hieronder beschrijven wij ze allebei.

icon

Het IP-adres van het toestel achterhalen

  • Druk drie keer op de OK knop.
  • Vul het IP-adres van het toestel in in een webbrowser (op een computer die in hetzelfde netwerk zit). Log in met de gebruikersnaam admin en het wachtwoord admin.

image

icon

Fabrieksreset via de webinterface

  • Ga naar Settings.
  • Ga naar Upgrade.
  • Klik op Reset to Factory.

Het toestel heeft nu even een paar minuten nodig om zichzelf te resetten. Als die daarmee klaar is, kan je hier het toestel opnieuw instellen.

Klik voor grotere versie
Klik voor grotere versie

icon

Handmatige fabrieksreset

Voor deze reset moet je bij het basisstation zijn.

  1. Haal de stekker en/of de PoE kabel uit het basisstation. De lichtjes moeten uit gaan. Hij mag geen stroom meer krijgen.
  2. Wacht 15 seconden.
  3. Druk de knop op het basisstation in en houdt deze ingedrukt.
  4. Terwijl je deze knop ingedrukt hebt, doe je de stroomkabel en/of PoE kabel weer in het station/stopcontact.
  5. Wacht vervolgens tot de drie lampjes weer branden, dan mag je de knop loslaten.
  6. Wacht 5 minuten.
  7. Haal de stroom er weer af.
  8. Wacht 15 seconden.
  9. Zet de stroom er weer op.

image

Hierna kan het zijn dat je handsetjes en basisstation zichzelf ook nog gaan updaten. Daarna kan je eventueel de handsetjes weer instellen. Hoe je dit doet lees je hier.

✍️
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, bel ons dan op +31507009920.