Voys Pulse
Voys Pulse

Voys Pulse

icon

Je kent het wel: je moet een telefoontje doorverbinden, maar je hebt geen idee of de betreffende collega beschikbaar is? Dan maar een terugbelverzoek maken! Telefonische pingpong is een gevolg van het niet inzichtelijk hebben van beschikbaarheid van je collega’s. Daar hebben we nu een oplossing voor: Voys Pulse.

Voys Pulse is een nieuw ontwikkelde functie die het mogelijk maakt om de beschikbaarheidsstatus van jouw collega’s in één oogopslag te kunnen zien.

icon

In de Voys App

icon

Voys Pulse is de extra optie Collega’s die je kan vinden bij contacten.

image

icon

Beschikbaarheid collega’s

  • Open de Voys app.
  • Druk op Contacten.
  • Kies voor Collega’s.
  • Geef onderaan bij de switch aan of je alle collega’s wil zien of alleen de collega’s die op dit moment online zijn.

In het voorbeeld hiernaast zie je alleen de collega’s die online zijn:

  • Rick is op dit moment beschikbaar.
  • Ritske staat op niet storen.
  • Robbert-Jan is in gesprek.
  • Rosa is op dit moment beschikbaar.

Hoe bel je jouw collega?

  • Klik op de naam.
  • Klik vervolgens op het interne gebruikersnummer.
image

image

Wat betekenen de iconen?

image

In de Voys Webphone

icon

Beschikbaarheid collega’s in de Webphone

  • Open de Webphone.
  • Druk op Toetsen.
  • Hier zijn jouw collega’s zichtbaar.

image

Wat betekenen de iconen?

image
image
image
image
image
image
image

Collega is beschikbaar

Collega staat op niet storen

Collega is offline

Toestel van collega is online

Collega wordt gebeld

Toestel van collega is uit

Collega belt uit

Goed om te weten Voys Pulse werkt op basis van de beschikbaarheid van de gebruiker. Dit heeft een aantal implicaties voor de manier waarop de beschikbaarheid getoond wordt. Heeft de gebruiker bijvoorbeeld een externe bestemming (het mobiele nummer bijvoorbeeld) ingesteld als eindbestemming? Dan zal deze gebruiker dus als beschikbaar (en dus groen) worden weergeven!

icon

FAQ voor Voys Pulse

Mijn gebruiker lijkt offline, terwijl ik gewoon bereikbaar ben. Hoe kan dit?

Voys Pulse werkt op basis van de beschikbaarheid van de gebruiker. Zie je jezelf offline, dan betekent dat dat je bij je gebruiker geen eindbestemming hebt aangegeven. Ga naar Freedom, klik op Beheer > Gebruikers > Wijzig eindbestemming om dit aan te passen.

Waarom zie ik niet op welk apparaat mijn collega beschikbaar is?

Bij het ontwikkelen van Voys Pulse zijn we er van uit gegaan dat je belt naar een persoon en niet naar een specifiek apparaat. De VoIP-accounts die gekoppeld zijn aan een gebruiker zijn dus niet meer zichtbaar, omdat de bereikbaarheid van de gebruiker doorslaggevend is. Wil je toch het losse VoIP-account kunnen bellen? Voeg dan het VoIP account nummer en bijbehorende naam toe aan contacten.

Al mijn favorieten zijn weg, komen deze nog terug?

Na de update is het niet meer mogelijk om de oude favorietenlijst terug te halen. Gelukkig kan je de gebruikersaccounts van collega’s en contacten wel opnieuw aanvinken als favoriet!

Hoe kan het dat ik sommige collega’s onder het tabje Collega’s zie en andere onder Accounts?

In dit geval heeft niet elke collega een gebruikersaccount waarmee ze beschikbaarheid kunnen aangeven. Heb je een maatwerk abonnement? Dan kan je de gebruikers kosteloos aanmaken en koppelen aan het VoIP account van de collega. Lees hier hoe je dat doet:

👥
User (Customer)
Mijn collega staat op ‘groen’, maar is in werkelijkheid helemaal niet bereikbaar. Hoe kan dit?

Wanneer je je bestemming op een externe bestemming zet, je 06 nummer bijvoorbeeld, kan Voys Pulse niet wat de status van die externe bestemming is. Het kan dus zijn dat de collega via zijn of haar 06 nummer in gesprek is, terwijl de beschikbaarheid van de collega in Voys Pulse wel op online staat. Wil je dit voorkomen? Zorg ervoor dat jij en je collega’s zich op niet beschikbaar zetten wanneer je niet bereikbaar bent.

✍️
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, klik dan op het bel icoontje rechtsonder op de pagina om een afspraak in te plannen!