Waarom is dit?
Al een paar jaar heeft Chrome als beleid dat gebruikers van hun browser eerst interactie moet maken met de website voordat het afspelen van audio begint. Omdat de Webphone een Webapp is, doet Chrome dit ook met onze Webphone. In deze handleiding lees je twee mogelijkheden om ervoor te zorgen dat je hier geen last van ondervindt elke keer als je de Webphone opstart.
1. Download de Webphone als App
De eerste optie is de Webphone niet langer in een tabblad te hebben staan, maar te downloaden als app.
- Ga naar de instellingen in het browservenster van de webphone.
- Selecteer Installeren onder “voorkeuren webphone”.
- Klik op Installeren.
- Klik op Installeren in het popupvenster dat verschijnt.
- Klik op Ja in het volgende popupvenster, om de webphone aan je taakbalk toe te voegen voor eenvoudig gebruik.
- De webphone opent nu in een apart venster.
- De Webphone opent nu in een los scherm.
2. Geef toestemming in het tabblad
Is de app downloaden geen optie of wil je dit niet? Dan kan je ook via het tabblad een toestemming aanzetten om het geluid altijd toe te staan.
- Open de Webphone.
- Klik op het icoon voor de url.
- Kies voor Site-instellingen.
- Ga naar het kopje Rechten.
- Geef bij Geluid aan dat je dit wil toestaan.
Je hebt nu aangegeven dat je wil dat audio altijd wordt toegelaten als jij de Webphone open hebt staan in een tabblad.