1️⃣

Ik wil één Keuzemenu instellen

icon

Jij wil één keuzemenu toevoegen aan jouw belplan. Er zijn drie stappen die je moet volgen om dit voor elkaar te krijgen.

icon

Stap 1: Geluidsbestand opnemen

Eerst zal je een geluidsfragment moeten hebben waarin jouw keuzes worden benoemd. Dit geluidsbestand moet in één keer opgenomen worden, dus NIET in aparte geluidsfragmenten.

icon

Stap 2: Keuzemenu aanmaken

Je hebt een geluidsfragment opgenomen en klaar staan in Freedom. Nu kan je een keuzemenu aanmaken.

  • Ga naar Beheer.
  • Ga naar Keuzemenu.
  • Druk op Toevoegen.
  • Geef een Naam aan jouw keuzemenu.
  • Geef eventueel ook een Beschrijving.
image

Timeout 

Is het aantal seconden dat de beller de kans heeft om een keuze te maken. 10 seconden is een uitstekende standaardwaarde.

Aantal pogingen 

Is hoevaak een beller het keuzemenu herhaalt te horen krijgt voordat deze wordt doorgestuurd naar de optie ‘Overig/Mislukt’ (later meer over deze optie)

image

Begin bericht 

Dit is het bericht wat je bij stap 1 hebt klaargezet. Dit krijgen de klanten als eerste te horen zodra ze in het keuzemenu belanden.

Dan kan je ook nog optionele geluiden toevoegen. Deze geluiden zou je net als bij het vorige bericht eerst zelf klaar moeten zetten in jouw Freedom omgeving.

  • Fout bericht wordt afgespeeld wanneer er een foutieve of ongeldige keuze gemaakt is.
  • Timeout bericht wordt afgespeeld wanneer de timeout-tijd verlopen is.
  • Klik op Opslaan.

Je hebt nu een keuzemenu aangemaakt.

icon

Stap 3: Keuzemenu in het belplan zetten

  • Ga naar Belplannen.
  • Selecteer het telefoonnummer waarin jij het keuzemenu wil zetten.
  • Druk op Belplan Wijzigen.
  • Ga naar de plek in het belplan waar jij het keuzemenu wil toevoegen.
  • Klik daar op Stap Toevoegen.
  • In de eerste dropdown kies je voor Keuzemenu.
  • In de tweede voor het menu die jij hebt aangemaakt.
  • Daarna kan je de keuze krijgen om onderstaande stappen toe te voegen aan optie 1 (Dit kan je later altijd nog weer anders zetten).
  • Klik op Bevestigingen.
  • Er komen twee mogelijkheden naar voren: Optie 1 en Optie Overig/Mislukt.

Optie toevoegen

  • Druk eerst op Optie toevoegen totdat je alle opties hebt die jij benoemd in jouw keuzemenu.
  • Hier geef je ook direct het nummer of teken aan wat de klant in moet drukken bijvoorbeeld 2 of een *.

Wat moet er per optie gebeuren?

  • Vul onder elke optie in wat er moet gebeuren als de beller deze keuze maakt door op stap toevoegen te drukken.

Optie Overig/mislukt

  • Hier geef je aan wat er gebeurt als de beller geen of een verkeerde keuze maakt. Dit kan onder andere een een jump zijn naar een ander optie, zodat de beller toch iemand te spreken krijgt of je houdt de stap leeg. Er is veel mogelijk.
image

image

image

image

image

Druk daarna op Wijzigingen opslaan en jouw keuzemenu is actief!

icon

Veelgestelde vragen

Hoe zorg ik ervoor dat klanten geen keuzemenu horen als we gesloten zijn?

Combineer een Keuzemenu met de module Openingstijden. Dan komen bellers buiten openingstijden niet in het keuzemenu terecht, maar krijgen direct een melding/voicemail dat het bedrijf gesloten is.

Hoe kan ik de openingstijden per optie anders instellen?

Dit kan door een openingstijden module toe te voegen IN de optie. Binnen de openingstijden laat je dan de telefoon overgaan. Buiten die openingstijden geef je bijvoorbeeld in een melding aan wanneer je weer open bent of misschien een keuzemenu om terug te keren naar het hoofdmenu en een andere optie te kunnen kiezen.

Hoe moet ik het keuzemenu bandje inspreken?

Op de pagina Geluiden lees je hoe je een persoonlijke geluidsmelding kan inspreken en uploaden. Het bestand voor het keuzemenu dient één melding te zijn. Bijvoorbeeld: Welkom bij Altijd Gelijk Advocaten, voor juridisch advies, toets 1. Voor administratie, toets 2.

Wat houden de Time-out en Fout-berichten opties in?

Het Time-out bericht (de klant maakt geen keuze) of een Fout-bericht krijgt (de klant kiest een verkeerde keuze) worden afgespeeld nadat de klant een verkeerde of geen keuze heeft gemaakt.

Je kan de klant een extra poging geven om een juist nummer te kiezen. Dit staat standaard op drie pogingen. Als de pogingen op zijn, dan wordt de klant in het belplan gestuurd naar de overig/mislukt optie. Dan hebben ze net het time-out- of fout-bericht gehoord (Je kan er ook voor kiezen om geen bericht in te vullen) en kan jij bedenken wat je met deze klant verder wil doen. Je kan bijvoorbeeld de klant alsnog doorverbinden naar een collega of je laat de verbinding verbreken omdat je graag wil dat de klant echt de juiste keuze maakt. Ook kan je een melding toevoegen of een voicemail die meer informatie geeft dan dat het time-out bericht of fout-bericht doet.

✍️
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, klik dan op het bel icoontje rechtsonder op de pagina om een afspraak in te plannen!