- Wat kan ik met een VoIP-Account?
- VoIP-Account in complete propositie
- Hoe weet ik welk VoIP-Account waarvoor is?
- Hoe voeg ik een VoIP-Account toe?
- Wat betekenen alle instellingen van een VoIP-Account?
- VoIP-Account in onze andere proposities
- Hoe weet ik welk VoIP-Account waarvoor is?
- Hoe voeg ik een VoIP-Account toe?
- Wat betekenen alle instellingen van een VoIP-Account?
- Veelgestelde vragen
Wat kan ik met een VoIP-Account?
Een VoIP-account zorgt voor de registratie van een telefoon zodat het toestel door de centrale wordt herkend als het toestel dat hoort bij jouw klant-account. In Voys Complete krijg je als gebruiker de beschikking over drie VoIP accounts: één voor een vaste telefoon, één voor de Voys Webphone en één voor de Voys app. In Freedom onder het kopje VoIP-accounts vind je een overzicht van de VoIP-accounts die zijn gekoppeld aan je account.
We hebben op dit moment twee verschillende abonnementen in ons platform. Het is dus erg belangrijk dat jij de juiste handleiding volgt, anders loop je vast.
- Log in Freedom.
- Ga naar Beheer.
- Klik op Gebruikers.
- Klik op een gebruiker.
- Ziet het eruit zoals hieronder?
- Dan zit jij in onze ‘VoIP-Account in complete propositie’.
- Zo niet, dan mag je de handleiding ‘VoIP-Account in onze andere proposities’ openen.
VoIP-Account in complete propositie
Hoe weet ik welk VoIP-Account waarvoor is?
Per gebruiker in de complete propositie, heb je 1 VoIP account voor een vast toestel, een voor de app én een voor de webphone. Meer info hierover vind je op deze pagina terug.
- Log in op Freedom.
- Klik op Beheer.
- Klik op VoIP-Account.
- VoIP-account is aangemeld op een toestel.
- VoIP-account is niet aangemeld, dit kan meerdere redenen hebben; toestel heeft geen internet of stroom of moet nog ingesteld worden.
- Het VoIP-account is bij Gebruikers gekoppeld aan de Voys 4G App
- Het VoIP-account is bij Gebruikers gekoppeld aan de Webphone.
- Encrypted bellen staat aan / uit.
Hoe voeg ik een VoIP-Account toe?
In compleet kan je niet zomaar 1 VoIP-account toevoegen. Een gebruiker toevoegen kan wel. Hier lees je hoe dat moet. Als gebruiker krijg je drie VoIP-Accounts. Eentje voor een vast toestel, eentje voor de app en eentje voor de Webphone.
Wat betekenen alle instellingen van een VoIP-Account?
Wanneer je op een VoIP account klikt zie je het volgende.
VoIP-Account in onze andere proposities
Hoe weet ik welk VoIP-Account waarvoor is?
In maatwerk kan je elk VoIP account manueel toewijzen aan een toestel. Je kan zien welk VoIP account aan welk toestel toegewezen is door naar de icoontjes te kijken.
- Log in op Freedom.
- Klik op Beheer.
- Klik op VoIP-Account.
- VoIP-account is aangemeld op een toestel.
- VoIP-account is niet aangemeld, dit kan meerdere redenen hebben; toestel heeft geen internet of stroom of moet nog ingesteld worden.
- Het VoIP-account is bij Gebruikers gekoppeld aan de Voys 4G App
- Het VoIP-account is bij Gebruikers gekoppeld aan de Webphone.
- Encrypted bellen staat aan / uit.
Hoe voeg ik een VoIP-Account toe?
- Log in op Freedom.
- Klik op Beheer.
- Klik op VoIP-Account.
- Klik op Toevoegen.
- Vul een Beschrijving in voor het toestel, bijvoorbeeld de naam van de gebruiker van het toestel. Houd er rekening mee dat deze beschrijving ook wordt meegestuurd wanneer je intern belt.
- Intern nummer: Op dit nummer kunnen je collega’s je bereiken met een andere VoIP-telefoon.
- Uitgaand nummer (Caller ID): Kies hier het telefoonnummer dat je wilt meesturen met een uitgaande oproep. Dit moet een nummer zijn die is gekoppeld aan je account bij Voys.
- Nog een VoIP-account: Wil je meer VoIP-accounts aanmaken, klik hier dan op.
- Landnummer: Deze staat standaard op Nederland, maar kun je wijzigen naar een ander land. Vul je Duitsland in dan hoef je geen landcode van Duitsland in te voeren bij het bellen naar Duitse nummers. Bij het bellen naar Nederlandse nummers is de landcode dan wel weer nodig.
- 112 regio: Kies hier de alarmcentrale van de regio in Nederland waar het toestel zich bevindt. Let op: wanneer het toestel in het buitenland staat, werkt dit niet! Zorg dan dat je een snelkeuze maakt van de alarmcentrale uit dat land.
- Uitgaand nummer onderdrukken: Wil je anoniem uitbellen, vink deze optie dan aan.
- Uitgaande naam: Deze waarde wordt alleen binnen het platform van Voys meegestuurd, dus alleen naar je collega’s of andere klanten van Voys.
- Mag uitbellen naar: Selecteer hier naar welke bestemmingen het VoIP-account mag bellen.
- Opslaan en klaar!
Wat betekenen alle instellingen van een VoIP-Account?
Wanneer je op een VoIP account klikt zie je het volgende.