Wijzigen nummerweergave bij doorschakeling mobiel

Wijzigen nummerweergave bij doorschakeling mobiel

icon

Je wilt een zakelijk gesprek natuurlijk liever niet opnemen met “Hoi met Henk”. Het is daarom handig om te kunnen zien wat voor gesprek je binnenkrijgt, als je jouw zakelijke nummer hebt doorgeschakeld naar je mobiel. Onderscheid tussen privé en zakelijke telefoontjes kun je als volgt instellen:

icon
  • Ga naar Freedom.
  • Kies in het tabblad Beheer voor Vast/Mobiel en selecteer je mobiele nummer. Heb je nog geen nummer toegevoegd? Kijk dan hier.
  • Klik vervolgens doorgeven van nummerweergave en dan gebelde nummer aan.

Houd er rekening mee dat je niet én het nummer van de beller én het gebelde telefoonnummer kunt zien. Dit is een beperking van het mobiele netwerk. Voys heeft hier wel een trucje voor bedacht:

Trucje

  • Maak een belgroep aan met je mobiele nummer erin.
  • Wijzig bij Bevestig gesprekken ‘Geen’ naar ‘Standaard’.

Heb je dit ingesteld en word je gebeld? Dan krijg je – voordat je de beller aan de lijn krijgt – altijd te horen ‘Toets een 1 om dit gesprek te beantwoorden’. Zo weet je dat je zakelijke nummer gebeld wordt. Het nummer van de beller zie je in je scherm. Handig!

Trucje voor meerdere telefoonnummers

Wanneer je meerdere telefoonnummers hebt en je dus wilt zien naar welk bedrijf wordt gebeld, is bovenstaande truc is ook toe te passen. Per bedrijf maak je een belgroep met een eigen gespreksbevestigingsmelding:

  • Dit is een binnenkomend gesprek voor bedrijf A; toets een 1 op om te nemen.
  • Dit is een binnenkomend gesprek voor bedrijf B; toets een 1 op om te nemen.

Wat ook een optie is, is gebruik te maken van variabele callernaam of variabele aankondiging. Let op! Niet elk mobiele toestel kan een naam EN een telefoonnummer laten zien.

✍️
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, klik dan op het bel icoontje rechtsonder op de pagina om een afspraak in te plannen!