- 1. Wat kan je met de Tijdelijke Omleiding?
- 1.1 Tijdelijke Omleiding instellen in Freedom
- 1.2 Tijdelijke Omleiding instellen in de App
- 1.3 Tijdelijke Omleiding instellen in de Webphone
- Veelgestelde vragen
1. Wat kan je met de Tijdelijke Omleiding?
Met de functie Tijdelijke Omleiding is het mogelijk om ad hoc alle telefoonnummers, inclusief onderliggende belplannen, door te schakelen naar een bestemming. Op dit moment is het alleen mogelijk om tijdelijk om te leiden naar een voicemail. De omleiding blijft actief tot zolang jij aangeeft.
In het onderstaand filmpje legt collega Rixt uit wat je precies met de Tijdelijke omleiding kan en hoe je dit instelt. Liever een stap voor stap uitleg? Scroll dan even naar beneden.
1.1 Tijdelijke Omleiding instellen in Freedom
De Tijdelijke Omleiding is in te stellen via het Dashboard in Freedom. Volg hiervoor de volgende stappen
- Log in op Freedom.
- Je zit nu op het Dashboard.
- Klik op Omleiding instellen.
- In de dropdown kan je kiezen uit de voicemails die beschikbaar zijn. Geef aan welke je wil toevoegen.
- Selecteer de einddatum en eindtijd
- Klik op Omleiding starten.
Vanaf nu worden al je telefoonnummers omgeleid naar de geselecteerde voicemail. Wil je toch een andere voicemail selecteren? Klik dan op de knop Wijzigen.
Let op:
- De Tijdelijke Omleiding is actief tot de aangegeven datum en tijd. De omleiding stopt daarna automatisch en je telefonie zal dan de normale routeringen van je belplannen volgen.
- Wil je de tijdelijke omleiding eerder stop zetten? Klik dan op Omleiding stoppen.
1.2 Tijdelijke Omleiding instellen in de App
De Tijdelijke Omleiding is in te stellen via de instellingen in de app. Volg hiervoor de volgende stappen
- Ga naar Profiel.
- Klik op jouw bedrijfsnaam.
- Ga naar Tijdelijke Omleiding.
- Klik op Tijdelijke Omleiding opzetten.
- Kies welke Voicemail je wilt gebruiken.
- Geef aan tot wanneer je deze Voicemail erop wil zetten.
- Druk op Omleiding starten.
Wil je toch een andere voicemail of tijd selecteren?
- Klik dan op de knop Omleiding aanpassen.
- Wil jij de omleiding eerder stoppen, druk dan op Huidige omleiding stoppen.
1.3 Tijdelijke Omleiding instellen in de Webphone
Tijdelijke omleiding toevoegen
- Open de Webphone.
- Klik op Instellingen.
- Ga naar Organisatie.
- Klik op Omleiding instellen.
Tijdelijke omleiding toevoegen
- Open de Webphone.
- Klik op Instellingen.
- Ga naar Organisatie.
- Klik op Omleiding instellen.
- Selecteer Voicemail.
- Kies welke voicemail je af wil laten spelen.
- Kies Start omleiding.
- De tijdelijke omleiding is nu actief.
Tijdelijke omleiding wijzigen
Wijzigen
- Ga naar de Webphone.
- Klik op instellingen of op de rode balk op wijzig omleiding..
- Ga naar Organisatie.
- Druk op Wijzig omleiding.
- Selecteer een andere voicemail.
- Klik op Wijzig omleiding.
Tijdelijke omleiding stoppen
Wijzigen
- Ga naar de Webphone.
- Klik op instellingen of op de rode balk op wijzig omleiding..
- Ga naar Organisatie.
- Druk op Stop omleiding.