💡 Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact

Kom je er met onze hulppagina's toch niet helemaal uit, plan dan een afspraak met ons in door rechtsonder op de afspraakplanner te drukken!

Ik ben opzoek naar functies die ik kan instellen in mijn Cisco
Ik ben opzoek naar functies die ik kan instellen in mijn Cisco

Ik ben opzoek naar functies die ik kan instellen in mijn Cisco

1. Jouw Cisco versleuteld/encryped instellen

De gesprekken tussen je toestel en het telefonieplatform van Voys gaan standaard onversleuteld over je netwerk en internet. Door gebruik te maken van encryptie worden je gesprekken versleuteld enkel tussen jouw telefoon en ons platform.

Zowel de SIP pakketjes als ook de audio zelf (RTP) kunnen worden voorzien van encryptie. Hiermee weet je zeker dat niemand je gesprek kan meeluisteren door de netwerkpakketjes te onderscheppen. We maken gebruik van TLS voor het versleutelen van de SIP-pakketten. De RTP-audio wordt beveiligd met behulp van SRTP.

In deze handleiding staat alleen beschreven hoe je encrypted kan bellen. Als je wil weten hoe je een toestel regulier instelt, klik dan hier.

‣
Eerst gaan we encrypted bellen instellen in Freedom
‣
Jouw toestel encrypted instellen

2. Cisco BLF (Attendant Console) instellen

Een attendant console is zeer geschikt voor personen die veel telefoonverkeer afhandelen en vaak doorschakelen. Je kan maximaal twee attendant consoles aansluiten op één toestel. De SPA500s of SPA500ds bieden de volgende functies, mits goed ingesteld:

  • BLF (Busy Lamp Field): hier zie je welke collega’s in gesprek zijn.
  • Speed Dial: met één druk op de knop een collega bellen.
  • Call Pickup: het aannemen van een gesprek van een collega.
icon
Zorg dat jouw toestel de laatste versie van de firmware heeft.

Hier lees je hoe je dit doet.

2.1 BLF, Speed Dial en Call Pickup instellen

icon

Het IP-adres van het toestel achterhalen

  • Klik op de Page knop(menu) van het Cisco toestel.
  • Gebruik de pijl omlaag of druk 9.
  • Ga naar 9 Network.
  • Druk op Select.
  • Hier zie je het IP adres van dit toestel.
image
  • Ga naar Attendant Console.
  • Neem vervolgens de instellingen over zoals in het onderstaande screenshot:
image

Het enige wat je nu nog moet doen is de gewenste extensie toevoegen aan je attendant console. Hoe je dat doet lees je hieronder; let er daarbij op dat je per Unit Key de cursieve gedeelten aanpast aan jouw situatie:

  • Kopieer en plak de regel fnc=blf+cp+sd;sub=123456789@$PROXY;ext=201;nme=; in de verschillende Unit Keys.
  • De cijfers 123456789 zijn fictief. Voer in plaats van deze cijferreeks het VoIP-account ID in. Deze vind je in freedom.voys.nl. Ga naar Beheer en klik op VoIP-account, je ziet nu achter elk VoIP-account een Account ID staan.
  • Achter ‘ext’: vul je het interne nummer in dat bij het VoIP-account hoort.
  • Achter ‘nme’ vul je de naam van je collega of nogmaals het interne nummer in.

Als je dat hebt gedaan, ziet het er als volgt uit:

image

2.2 Extern telefoonnummer instellen

icon

Het IP-adres van het toestel achterhalen

  • Klik op de Page knop(menu) van het Cisco toestel.
  • Gebruik de pijl omlaag of druk 9.
  • Ga naar 9 Network.
  • Druk op Select.
  • Hier zie je het IP adres van dit toestel.
image
  • Ga naar Attendant Console.
  • Neem vervolgens de instellingen over zoals in het onderstaande screenshot:
image

Het enige wat je nu nog moet doen is de gewenste extensie toevoegen aan je attendant console. Hoe je dat doet lees je hieronder; let er daarbij op dat je per Unit Key de cursieve gedeelten aanpast aan jouw situatie:

  • Kopieer en plak de regel: fnc=sd;ext=0501234567 ;nme=Extern; in de verschillende Unit Keys.
  • De cijfers 0501234567 zijn fictief. Voer in plaats van deze cijferreeks het externe telefoonnummer in.
  • Achter ‘nme’ vul je de naam of bedrijf van het externe telefoonnummer in.

2.3 Interne nummer van een belgroep instellen

icon

Het IP-adres van het toestel achterhalen

  • Klik op de Page knop(menu) van het Cisco toestel.
  • Gebruik de pijl omlaag of druk 9.
  • Ga naar 9 Network.
  • Druk op Select.
  • Hier zie je het IP adres van dit toestel.
image
  • Ga naar Attendant Console.
  • Neem vervolgens de instellingen over zoals in het onderstaande screenshot:
image

Het enige wat je nu nog moet doen is de gewenste extensie toevoegen aan je attendant console. Hoe je dat doet lees je hieronder; let er daarbij op dat je per Unit Key de cursieve gedeelten aanpast aan jouw situatie:

  • Kopieer en plak de regel: fnc=sd;sub=995;ext=995;nme=995; in de verschillende Unit Keys.
  • De cijfers 995 zijn fictief. Voer in plaats van deze cijferreeks het interne belgroep nummer in.
  • Achter ‘nme’ kan je het interne nummer plaatsen, maar ook eventueel de naam van de belgroep bijv. administratie.

2.4 Hoe stel ik BLF in als ik meerdere bedrijven heb waar één receptionist opzit?

Als je één receptionist hebt die voor twee bedrijven de telefoon aanneemt dan is het noodzakelijk om voor elk bedrijf een VoIP account in je toestel te zetten. De BLF werkt standaard alleen voor account 1. Als je dat hebt, lees dan verder.

2.5 BLF, Speed Dial en Call Pickup instellen voor meer bedrijven

icon

Het IP-adres van het toestel achterhalen

  • Klik op de Page knop(menu) van het Cisco toestel.
  • Gebruik de pijl omlaag of druk 9.
  • Ga naar 9 Network.
  • Druk op Select.
  • Hier zie je het IP adres van dit toestel.
image
  • Ga naar Attendant Console.
  • Neem vervolgens de instellingen over zoals in het onderstaande screenshot:
image

Het enige wat je nu nog moet doen is de gewenste extensie toevoegen aan je attendant console. Hoe je dat doet lees je hieronder; let er daarbij op dat je per Unit Key de cursieve gedeelten aanpast aan jouw situatie:

  • Kopieer en plak de regel fnc=blf+cp+sd;sub=123456789@$PROXY;ext=201;nme=; in de verschillende Unit Keys.
  • De cijfers 123456789 zijn fictief. Voer in plaats van deze cijferreeks het VoIP-account ID in. Deze vind je in freedom.voys.nl. Ga naar Beheer en klik op VoIP-account, je ziet nu achter elk VoIP-account een Account ID staan.
  • Achter ‘ext’: vul je het interne nummer in dat bij het VoIP-account hoort.
  • Achter ‘nme’ vul je de naam van je collega of nogmaals het interne nummer in.

Als je dat hebt gedaan, ziet het er als volgt uit:

image
  • Voor jouw tweede bedrijf doe je wat hierboven staat, maar verander je de regel in: fnc=blf+cp+sd;sub=123400007@$PROXY;vid=2

2.6 Op de SPA303 kan geen attendant console aangesloten worden, heb ik een andere optie?

Je kan de ongebruikte knoppen aan de rechterkant van je scherm als BLF (Busy Lamp Field) instellen.

  • Ga met je browser naar het IP adres en klik rechts bovenin op admin en daarna op advanced.
  • Ga naar het tabblad Phone en kies wel Line Key je wil aanpassen.
  • Wijzig Extension naar disabled
  • Wijzig Share Call Appearance naar shared
  • Vul bij Extended function de configuratieregels in zoals hierboven beschreven.
  • Als laatste druk je op ‘submit all changes’

3. Wisselgesprekken / Call Waiting uitzetten op toestel

Wanneer je met een lijn in gesprek bent en je wordt nogmaals gebeld, zal je een pieptoon horen door de lijn. Dit kan afleiden en daarom kan het in sommige gevallen beter zijn om dit uit te schakelen. Je ontvangt dan geen melding van een nieuwe oproep wanneer je al in gesprek bent.

‣
Hoe zet ik deze functie uit?
‣
Komen mijn lijnen nu nog wel binnen?

4. Adresboek instellen

Er zijn meerdere mogelijkheden om een adresboek in te stellen op een Cisco toestel.

‣
Via de contactenlijst
‣
Als extern telefoonboek

5. Kiestijd aanpassen

De tijd die je hebt om een telefoonnummer in te toetsen staat standaar op 3 seconden. Als je meer tijd nodig hebt, dan is dit aan te passen.

‣
Hoe zet ik mijn kiestijd hoger?
‣
Zijn er ook andere opties om makkelijker een telefoonnummer in te toetsen?

6. Interne nummer / extensie op display toestel wijzigen

Als je het interne nummer van een VoIP account hebt aangepast in Freedom, verandert het interne nummer op het display van je toestel niet mee. Dit komt omdat de weergave van het nummer op het display van jouw toestel los staat van de gegevens in Freedom.

‣
Hoe wijzig ik het interne nummer in mijn Freedom account?
‣
Hoe wijzig ik het interne nummer in mijn Cisco toestel?

7. Do not disturb (dnd)/niet storen

Soms wil je even niet gestoord worden door je telefoon. Je kan dan je toestel op niet storen/ do not disturb zetten.

In het beeldscherm op je Cisco zie je boven de meest rechtse soft key ‘dnd’ staan. Als je hier opdrukt, krijg je in het beeldscherm te zien ‘do not disturb’. Je toestel gaat dan niet meer rinkelen.

Afhankelijk van je belplan gaat het inkomende gesprek door naar de volgende stap in je belplan. Je haalt de ‘do not disturb’ eraf door wederom op de soft key ‘dnd’ te drukken.

Tip Wijzig de softkey op je toestel naar ‘dnd’. Druk op de knop links of rechsboven in je handset totdat je een keuzescherm ziet. Klik op ‘niet storen’ / ‘do not disturb’ en je kunt nu sneller je toestel op ‘dnd’ zetten!

8. Interne ringtone instellen op Cisco

Wil je aan de ringtone kunnen horen of je gebeld wordt door een collega of een klant? In deze handleiding lees je hoe je een interne ringtone kan instellen voor je vaste toestel, zodat een interne oproep een andere ringtone krijgt dan een externe oproep.

‣
Hoe pas ik mijn interne ringtone aan in mijn toestel?

9. Doorverbinden

9.1 Met ruggespraak/Warm

  • Druk tijdens een gesprek op de softkey waar ‘xfer’ (‘drst’) boven staat. Hiermee wordt het eerste gesprek in de wacht gezet en hoor je een kiestoon.
  • Je kunt nu het telefoonnummer intoetsen van de persoon aan wie je het gesprek wilt doorschakelen.
  • Zodra de tweede persoon het gesprek opneemt kun je een gesprek voeren dat de eerste persoon niet zal horen. Hiermee kun je bijvoorbeeld aangeven wie er belt en waarvoor hij/zij belt.
  • Om het gesprek door te verbinden naar de tweede persoon druk je weer op de softkey waar ‘xfer’ (‘drst’) boven staat. Jij maakt vervolgens geen deel meer uit van het gesprek.

Let op: Als je het gesprek met de tweede persoon tijdens het doorverbinden verbreekt, wordt het gesprek niet doorgeschakeld. De eerste persoon blijft in de wacht totdat je het gesprek terug neemt of naar iemand anders doorschakelt.

9.2 Zonder ruggespraak/Koud

  • Koud doorverbinden, dus zonder eerst een gesprek te voeren met diegene aan wie je het telefoontje doorverbindt, doe je het snelste door middel van de softkey ‘xfer’ (‘drst’) .
  • Druk tijdens een gesprek op de softkey waar ‘xfer’ (‘drst’) boven staat.
  • Toets het telefoonnummer in van diegene met wie je wilt doorverbinden, dit kan zowel een intern als extern nummer zijn.
  • Druk vervolgens gelijk weer op ‘xfer’ (‘drst’). Het gesprek is nu doorverbonden.

10. Cisco firmware updaten naar laatste versie

In deze handleiding lees jij hoe je jouw Cisco de laatste firmware update geeft.

icon

Het IP-adres van het toestel achterhalen

  • Klik op de Page knop(menu) van het Cisco toestel.
  • Gebruik de pijl omlaag of druk 9.
  • Ga naar 9 Network.
  • Druk op Select.
  • Hier zie je het IP adres van dit toestel.
image
‣
Hier lees jij hoe jouw Cisco de laatste firmware update kan krijgen.

11. Intern nummer aanpassen op een Cisco

Als je het interne nummer van een VoIP account hebt aangepast in freedom.voys.nl, verandert het interne nummer op het display van je toestel niet mee. Dit komt omdat de weergave van nummer op het display van jouw toestel los staat van de gegevens in Freedom.

‣
Intern nummer wijzigen in Freedom
‣
Intern nummer wijzigen in jouw Cisco

12. Handleiding van de Cisco SPA serie

Een handleiding voor Cisco SPA serie over onder andere instellingen, het adresboek en speciale mogelijkheden.

image

Naar boven ↑