Wij zijn continue bezig met het verbeteren van onze diensten. Eén van deze verbeteringen is de focus op de gebruiker. Je belt immers met collega’s en niet met een toestel of account. In deze pagina geven wij uitleg over deze veranderingen.
- 1. Uitbellen vanuit jouw gebruikersaccount
- Wat is er nu dan veranderd?
- Hoe koppel ik mijn toestellen aan een Gebruikersaccount?
- Ik heb geen gebruikersaccount of ik deel een toestel, wat nu?
- Uitbellen vanuit jouw gebruikersaccount aanzetten
- 2. Je eigen bereikbaarheid beheren.
- 3. Jezelf op offline zetten
1. Uitbellen vanuit jouw gebruikersaccount
We maken gebruik van meerdere interne nummers die aan dezelfde collega zijn gekoppeld. Deze interne nummers kan je opsplitsen in twee soorten.
- Gebruikersaccounts
- VoIP-Accounts
Het gebruikersaccount is gekoppeld aan jou door middel van jouw e-mailadres. Binnen dat gebruikersaccount heb jij weer al jouw VoIP-accounts gekoppeld (de Webphone, toestellen, de app, doorschakeling naar jouw 06 etc.). Zo zijn onderstaande VoIP-Accounts gekoppeld aan de gebruiker Willem.
De Gebruikersaccounts vind je als je inlogt in Freedom onder Beheer.
VoIP accounts kan je zien als online simkaarten voor je toestellen, webphone en app. De VoIP-Accounts vind je als je inlogt in Freedom onder Beheer.
Wat is er nu dan veranderd?
We kijken niet langer naar de losse toestellen binnen je Freedom account. Het interne nummer van je gebruiker is dus het enige interne nummer dat je gaat gebruiken. Je kan immer via je gebruiker bepalen op welk toestel je bereikbaar bent.
Ook uitbellen gebeurt vanaf nu vanuit je gebruikersnummer. Bel je een collega? Dan ziet deze collega het interne nummer van je gebruiker. Het maakt niet langer uit via welk toestel je belt, je collega ziet altijd jouw persoonlijke interne nummer. Dit betekent ook dat wanneer een collega jouw interne nummer belt de oproep direct wordt doorgestuurd naar het toestel waarop jij beschikbaar bent.
Hoe koppel ik mijn toestellen aan een Gebruikersaccount?
Hiervoor is het van belang dat je allereerst een gebruikersaccount hebt. Lees hier onder hoe je deze zelf kan toevoegen.
- Log in Freedom.
- Ga naar Beheer.
- Klik op Gebruikers.
- Klik op Toevoegen.
Er zijn vier tabbladen.
Hier staan de gegevens van de gebruiker.
- Vul de voor– en achternaam in van de gebruiker.
- Voer het E-mailadres van de nieuwe gebruiker in.
- Bij Beschrijving kan je eventueel extra informatie neerzetten.
- Zorg dat de gebruiker een wachtwoord kan instellen.
- Geef aan welke rechten deze gebruiker heeft.
- Beheer: met een beheersaccount kan de gebruiker alles inzien en aanpassen.
- Accountbeheer: de gebruiker met deze rechten kan nagenoeg alles, behalve administratieve zaken wijzigen en diensten toevoegen.
- Gespreksdetails: de gebruiker met deze rechtengroep kan enkel de gespreksstatistieken inzien.
- Eindgebruiker: Met deze rechten kan de gebruiker alleen maar zijn eigen bereikbaarheid beheren.
Hier geef je aan waar je bereikbaar wilt zijn. Bijvoorbeeld op je VoIP-account of op je mobiele telefoon.
- VoIP-accounts: Hier vink je je VoIP-telefoon(s) aan.
- App account: Kies hier het account dat je gebruikt in de Voys 4G-app.
- Plugin Account: Kies hier het account dat je gebruikt in de WebRTC.
- Vast / Mobiele nummer: Hier vink je het externe nummer aan waarop je bereikbaar wil zijn.
- Nummer voor collega’s: Bij deze optie kun je een intern nummer kiezen waarop je bereikbaar wil zijn voor collega’s.
- Bereikbaarheid: Hier geef je aan of je bereikbaar bent en op welke eindbestemming. Ben je niet bereikbaar? Dan geef je dit aan en wordt je gebruikersaccount overgeslagen in het belplan.
- Hoe wil je uitbellen: Heb je een VoIP-account geselecteerd bij de App of de Plugin dan kan je hier het juiste uitgaande nummer selecteren. Door het juiste Klik-en-bel account te selecteren, bepaal je met welk toestel je uitbelt via de Klik-en-bel plugin.
Hier kun je je taalvoorkeur aanpassen. Je kunt kiezen tussen Nederlands en Engels.
- Uitloggen na 10 minuten. Als je dit aanvinkt, dan log je automatisch na 10 minuten uit als er geen activiteit is. Dit geldt alleen voor inloggen op freedom.voys.nl.
- Verplicht wachtwoord veranderen bij volgende keer inloggen. Dit staat alleen de eerste keer automatisch aangevinkt; zo kan de gebruiker het wachtwoord wijzigen in een zelf gekozen wachtwoord.
Nu je het gebruikersaccount hebt ingesteld, kan deze nog in het belplan gezet worden. Dit hoeft niet om uit te bellen met je gebruikersnummer, maar kan andere voordelen met zich meebrengen.
- Log in Freedom.
- Ga naar Beheer.
- Klik op Gebruikers.
- Klik op Telefonie-instellingen
Hier geef je aan waar je bereikbaar wilt zijn. Bijvoorbeeld op je vaste toestel of op je mobiele telefoon.
- VoIP-accounts: Hier vink je je VoIP-telefoon(s) aan.
- Vast / Mobiele nummer: Hier vink je het externe nummer aan waarop je bereikbaar wil zijn.
Ik heb geen gebruikersaccount of ik deel een toestel, wat nu?
Omdat wij verschillende abonnementen hebben voor onze klanten kan het zijn dat jij nog geen gebruikersaccount hebt. Dit betekent dat bovenstaande situatie niet automatisch doorgevoerd en daarom is er een keuzeoptie toegevoegd om dit zelf in te stellen. Mocht jij nog geen gebruikersaccount hebben of geen VoIP-accounts gekoppeld hebben aan jouw gebruikersaccount, maar wil je dit wel? Lees dan verder.
Uitbellen vanuit jouw gebruikersaccount aanzetten
Hieronder lees je hoe je kan uitbellen vanuit je Gebruiker
- Log in Freedom.
- Klik rechtsboven op Account.
- Klik op Instellingen.
- Vink onderstaande aan:
- Klik op Opslaan.
2. Je eigen bereikbaarheid beheren.
Het mooie van de Gebruiker in Freedom is dat elke collega zijn of haar eigen bereikbaarheid beheert. Je geeft dus aan waarop je wel (of niet) beschikbaar bent.
Wat ook nieuw is is de DND-synchronisatie van de gebruiker. Dit betekent dat als je jezelf op Niet storen op één apparaat zet, bijvoorbeeld via de Voys App, dit wordt gesynchroniseerd met jouw andere toestellen. Dit is zelfs van toepassing op jouw bureautelefoon en doorschakelingen!
- Zet je jouw gebruiker in de app op niet storen? Dan zal jouw gebruiker ook op de Webphone laten zien dat je op “Niet Storen” staat. Dit werkt andersom natuurlijk ook.
- Heb je jouw fysieke toestel geselecteerd als bereikbaarheidsoptie en zet je jezelf op niet storen? Dan zal jouw fysieke toestel dus ook niet meer gaan rinkelen. Let op! Dit is wel iets anders dan het indrukken van de DND knop op je telefoon. Wij hebben helaas geen controle over de DND functionaliteit van je fysieke toestel.
3. Jezelf op offline zetten
Wanneer je deze optie instelt ben je niet bereikbaar voor inkomende oproepen van klanten, maar wel bereikbaar voor interne gesprekken. Je collega’s kunnen je dus nog wel bereiken.
Sta je op offline, dan ben je net als met de functie “niet storen” ook op al jouw toestellen offline.
Updates
Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.
Verbeteringen
Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.
Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, klik dan op het bel icoontje rechtsonder op de pagina om een afspraak in te plannen!