💡 Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact

Kom je er met onze hulppagina's toch niet helemaal uit, plan dan een afspraak met ons in door rechtsonder op de afspraakplanner te drukken!

Ik wil wijzigingen aanbrengen

Ik wil wijzigingen aanbrengen

1. Waar vind ik mijn afgenomen diensten van Voys?

Wil je weten waar je precies voor betaald? Wil je kijken of je misschien zelfs teveel betaald? Of wil je weten wat je in het verleden allemaal hebt gehad bij Voys. Dit kan bij afgenomen diensten. Hier zie je een overzicht van de diensten die je momenteel hebt. Aan de rechterkant kun je een filter aanzetten om inactieve diensten te bekijken.

  • Log in Freedom.
  • Klik rechtsboven op Account.
  • Ga naar Administratie.
  • Klik op Afgenomen diensten.

2. Ik wil mijn factuurgegevens veranderen

Hier kun je de administratieve gegevens van je bedrijf wijzigen. Denk hierbij onder andere aan jouw rekeningnummer, automatische incasso of e-mailadres waar de facturen naartoe moeten. De wijziging van bedrijfsnaam geef je hier door.

  • Log in Freedom.
  • Klik rechtsboven op Account.
  • Ga naar Administratie.
  • Klik op Factuurgegevens.

3. Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

Je rekeningnummer pas je zelf aan in Freedom.

  • Login Freedom.
  • Navigeer naar Account.
  • Kies voor Administratie.
  • Klik op Factuurgegevens.
  • Hier pas je het IBAN-nummer aan. Lukt dit niet? Neem dan even contact met ons op onderaan deze pagina.

4. Hoe wijzig ik mijn adresgegevens?

Je adres wijzig je zelf in Freedom.

  • Login Freedom.
  • Navigeer naar Account.
  • Kies voor Administratie.
  • Klik op Factuurgegevens.
  • Is je nieuwe adres al bekend bij de Kamer van Koophandel, maar is deze nog niet zichtbaar? Neem dan even contact met ons op onderaan deze pagina.

5. Hoe wijzig ik mijn bedrijfsnaam?

Als je bedrijfsnaam is gewijzigd, dan willen we dit graag van je weten.

We hebben een aantal gegevens van je nodig.

  • Je naam, telefoonnummer en e-mailadres.
  • Je oude en nieuwe bedrijfsgegevens.
  • Je KVK-nummer en uittreksel.

Via deze link geef je de wijziging van bedrijfsnaam door. We passen jouw gegevens dan zo snel mogelijk aan.

6. Wij gaan verhuizen

Bij een verhuizing van je bedrijf komen een hoop dingen kijken waaronder de telefonie. Het is handig om van te voren te kijken naar het netwerk van je nieuwe locatie. Verder is het van belang dat het adres op je factuur goed staat.

Netwerk nieuwe locatie

  • Zorg voor voldoende bandbreedte. Let hierbij ook vooral op de uploadcapaciteit van de verbinding. Je kunt dit testen door middel van een speedtest. Bij onvoldoende capaciteit van je internetverbinding kun je overwegen om een extra internetlijn aan te vragen voor de VoIP telefoons.
  • Sluit de telefoons altijd rechtstreeks aan op de modem/router van je internetverbinding. Een extra router in je netwerk zorgt vaak voor problemen.
  • Laat Voys toe in je firewall. Streng ingestelde firewalls kunnen audio- en verbindingsproblemen veroorzaken. Zorg er in dit geval voor dat de IP-range van Voys wordt vrijgegeven voor de VoIP telefoons. Het openzetten van poorten is vaak niet voldoende.
  • Limiteer de bandbreedte van cloud based diensten zoals bijvoorbeeld Dropbox en WeTransfer. Deze kunnen er voor zorgen dat je internetverbinding ‘volloopt’. De spraakkwaliteit wordt dan minder.
  • Vermijd het gebruik van draadloze WiFi bridges en zogenaamde Powerline adapters om je netwerk uit te breiden. Deze kunnen zorgen voor verminderde kwaliteit van het spraaksignaal. Gebruik altijd CAT 5/6 netwerkkabels.
  • Stel eventueel Quality of Services in. Wanneer je router beschikt over Quality of Service (QoS) faciliteiten kun je hier gebruik van maken. Het gebruik van QoS functies werkt niet in iedere router even goed. Ook niet iedere router beschikt over een dergelijke functie. Wanneer je QoS wilt instellen, gebruik dan altijd de IP range van ons platform om de telefonie te prioriteren / bandbreedte te reserveren.
  • Let op welke router je koopt. We hebben zelf goede ervaringen met MikroTik.
  • Kantoorverzamelpand met één NAT router. In een bedrijfsverzamelpand wordt een internetverbinding vaak gedeeld door meerdere bedrijven. Informeer altijd bij de netwerkbeheerder naar de beschikbare (en gegarandeerde) bandbreedte en de mogelijkheden voor VoIP diensten. Vraag dan ook of er sprake is van één NAT router in het netwerk. Meerdere routers in het netwerk zorgen vaak voor problemen.

Tip: sluit voor je verhuizing alvast een toestel aan op je nieuwe locatie. Zo kun je testen of je toestel werkzaam is en hoe je audiokwaliteit is. Verder is het handig om na te gaan of je toestellen ingesteld zijn met een dynamisch IP-adres (DHCP). Een toestel met een statisch IP-adres werkt alleen met het ingestelde IP-adres, heb je op je nieuwe locatie een ander netwerk dan heeft je toestel geen internet verbinding meer.

Adres wijzigen factuurgegevens

  • Log in op Freedom
  • Ga naar Account – Administratie – Factuurgegevens
  • Klik op je huidige adres en voeg een nieuw adres toe.
  • Klik op ‘Opslaan’

Nieuw netnummer nodig?

Wil je na je verhuizing ook een nieuw netnummer, voeg deze dan zelf toe in Freedom. Je kan ook een landelijk nummer toevoegen, een 085-nummer.

  • Log in op Freedom
  • Klik in de paarse balk op ‘Beheer’
  • Kies voor ‘Telefoonnummer’
  • Selecteer Toevoegen en ga akkoord met de kosten
  • Kies bij netnummer voor het netnummer. Alle regio’s zijn altijd op voorraad. Als je een landelijk nummer wilt, kies dan voor 085.
  • Kies bij aantal opvolgende nummers hoeveel nummers je aan wil vragen. Het gaat altijd om een reeks opvolgende nummers als je meer dan één nummer kiest.
  • Selecteer het nummer (-blok) wat je wil toevoegen
  • Vul bij beschrijving een beschrijving in: ‘Nummer van Klaas’, of ‘Hoofdnummer’
  • Druk op ‘Opslaan’

7. Gebruikersrechten uitgelegd

Wat kan ik hiermee?

Je kunt bij een Gebruiker kiezen welke gebruikersrechten je deze wilt geven. Hier staat beknopt uitgelegd wat deze rechten inhouden.

  • Login in Freedom.
  • Klik rechtsboven op Account.
  • Klik op Groepen.
  • Hier vind je een beknopte uitleg van de vier groepen die er zijn. We noemen ze ook wel gebruikersrechten.
    • Eindgebruiker: deze kan zelf alleen zijn bereikbaarheid beheren.
    • Beheer: is de baas van het systeem en kan alles inzien en aanpassen.
    • Accountbeheer: kan nagenoeg alles, behalve administratieve zaken wijzigen.
    • Gespreksdetails: kan enkel de gespreksstatistieken inzien.

8. Ik wil dat mijn kvk adres is afgeschermd.

Neem hiervoor contact met ons op. Dit kan onderaan deze pagina door een afspraak in te plannen.

9. Hoe pas ik de taal aan in Freedom?

  • Login Freedom.
  • Ga rechtsboven naar Persoonlijk.
  • Druk op Persoonlijke instellingen.
  • Scroll naar voorkeuren en pas de taal aan.
  • image
  • Druk op Opslaan.

10. Kan ik mijn facturen aankrijgen in een andere taal dan het Nederlands?

Zeker en vast!

  • Login Freedom.
  • Ga rechtsboven naar Account.
  • Druk op instellingen.
  • Kies Links voorkeuren
  • Kies bij boekhoudtaal de taal aan waarin je je facturen wilt ontvangen.
image
  • Druk op Opslaan.

Naar boven

💡
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.