šŸ’” Ik heb feedback op jullie hulppaginaā€™s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact

Kom je er met onze hulppagina's toch niet helemaal uit, plan dan een afspraak met ons in door rechtsonder op de afspraakplanner te drukken!

Panasonic
Panasonic

Panasonic

1. Instellen

1.1 Panasonic KX-TGP500

Om je toestel in te stellen heb je een IP-adres nodig en de webinterface van het toestel moet aan staan.

IP-adres achterhalen

  • Sluit je toestel aan op hetzelfde netwerk als je computer.
  • Open het menu van je toestel en ga vervolgens naar System settings -> Status -> IPv4 Settings -> IP Address. Je ziet hier het IP-adres van het toestel.

Webinterface toestel aanzetten

  • Zet de web interface aan in het toestel. Dit doe je in het menu onder Setting Handset -> Other option -> Embedded web -> On.

Inloggen op toestel via de browser

  • Typ het IP adres van je toestel in in je browser. Je ziet nuĀ een login-venster, log in met de standaard gebruikersnaam:Ā adminĀ en wachtwoord:Ā adminpass.

Heb je een KPN toestel, dan moet je deze ā€˜leegā€™ maken, anders worden de KPN instellingen geladen en de Voys instellingen overschreven als je de volgende keer het basisstation van de spanning haalt.

  • Ga naar het tabbladĀ Maintenance.
  • Klik in het linker menu opĀ Firmware Maintenance.
  • StelĀ Enable Firmware UpdateĀ in opĀ No.
  • StelĀ Update TypeĀ in opĀ Manual.
  • Maak de regelĀ Firmware File URLĀ leeg.
  • Klik opĀ Save.
image
  • Klik in het linker menu opĀ Provisioning Maintenance.
  • StelĀ Enable ProvisioningĀ in opĀ No.
  • Maak de regels ā€˜ā€¦ File URLā€™sĀ leeg.
  • StelĀ Cyclic Auto ResyncĀ in opĀ No.
  • Klik opĀ Save
image
  • Klik in het linker menu opĀ Management Server.
  • Maak de regelsĀ Management Server URL,Ā Authentication IDĀ enĀ Authentication PasswordĀ leeg.
  • StelĀ Enable FunctionĀ in opĀ No.
  • Klik opĀ Save
image

Instellen VoIP-account

  • Ga naar het tabbladĀ VoIP.
  • Klik in het linker menu opĀ Line 1Ā onderĀ SIP Settings.
  • Vul bijĀ Phone NumberĀ jeĀ Voip AccountĀ in.
  • Vul bijĀ Line IDĀ en bijĀ Authentication IDĀ jeĀ VoIP-accountĀ ID in.
    • Ga hiervoor naarĀ freedom.voys.nl.Ā 
    • Klik opĀ BeheerĀ 
    • Dan op VoIP-account.
    • Achter het VoIP-account zie je het account ID staan. Hover hier overheen om het te kopiĆ«ren.
    • image
  • Bij Authentication Password vul je het wachtwoord van je VoIP-account in.
  • image
image
  • De Local SIP Port hangt af van je VoIP-account ID. Stel dat je accountid 123400007 is, dan vul je hier 5067 in. Je neemt de laatste cijfers van je VoIP-account en dit tel je bij 5060 op. Dan krijg je 5060+007=5067. Zo wordt elke Local SIP Port uniek en dit is makkelijker voor je router.
  • Vul bij de volgende veldenĀ ha.voys.nlĀ in:Ā Registrar Server Address,Ā Proxy Server Address,Ā Presence Server Address, Outbound Proxy Server AddressĀ enĀ Service Domain
  • Controleer ofĀ Enable DNS SRV lookupĀ opĀ YesĀ staat. Zo niet, zet hem dan opĀ Yes.
  • Klik opĀ Save

Klik in het linker menu opĀ Line 1Ā onderĀ VoIP Settings. Neem onderstaande gegevens over.

image
  • Klik op save.

Tijdsinstellingen

  • Ga naar het tabbladĀ System.
  • Klik in het linker menu opĀ Time Adjust Settings.
  • Vul bijĀ NTP Server AddressĀ ntp.voys.nlĀ in.
  • Controleer de overige velden, maar naar alle waarschijnlijkheid staan deze al juist ingesteld.
  • Klik opĀ Save
image

1.2 Panasonic KX-TGP600

Deze handleiding is gemaakt voor een Panasonic KX-TGP600 en Panasonic KX-TGP500, maar werkt waarschijnlijk ook op andere Panasonic toestellen uit de TGP, HDV en UT serie.

Om je toestel in te stellen heb je een IP-adres nodig en de webinterface van het toestel moet aan staan.

IP-adres achterhalen

  • Sluit je toestel aan op hetzelfde netwerk als je computer.
  • Open het menu van je toestel en ga vervolgens naar System settings -> Status -> IPv4 Settings -> IP Address. Je ziet hier het IP-adres van het toestel.

Webinterface toestel aanzetten

  • Zet de web interface aan in het toestel. Dit doe je in het menu onder Setting Handset -> Other option -> Embedded web -> On.

Inloggen op toestel via de browser

  • Typ het IP adres van je toestel in in je browser. Je ziet nuĀ een login-venster, log in met de standaard gebruikersnaam:Ā adminĀ en wachtwoord:Ā adminpass.

Heb je een KPN toestel, dan moet je deze ā€˜leegā€™ maken, anders worden de KPN instellingen geladen en de Voys instellingen overschreven als je de volgende keer het basisstation van de spanning haalt.

  • Ga naar het tabbladĀ Maintenance.
  • Klik in het linker menu opĀ Firmware Maintenance.
  • StelĀ Enable Firmware UpdateĀ in opĀ No.
  • Maak de regelĀ Firmware File URLĀ leeg.
  • Klik opĀ Save.
image
  • Klik in het linker menu opĀ Provisioning Maintenance.
  • Maak de regelsĀ ā€¦ File URLā€™sĀ leeg.
  • StelĀ Cyclic Auto ResyncĀ in opĀ No.
  • Klik opĀ Save.
  • image

Instellen VoIP-account

  • Ga naar het tabbladĀ VoIP
  • ZetĀ Enable Rport (RFC 3581)Ā opĀ Yes
  • ZetĀ Enable Port Punching for SIPĀ opĀ 15
  • klik opĀ Save
image
  • Klik nu onderĀ SIP SettingsĀ opĀ Line 1
  • Vul bij ā€˜Phone Numberā€™ en bij ā€˜Authentication IDā€™ je VoIP-account ID in.
    • Ga hiervoor naarĀ freedom.voys.nl.Ā 
    • Klik opĀ BeheerĀ 
    • Dan op VoIP-account.
    • Achter het VoIP-account zie je het account ID staan. Hover hier overheen om het te kopiĆ«ren.
    • image
  • Bij ā€˜Authentication Passwordā€™ vul je het wachtwoord van je VoIP-account in.
  • image
  • DeĀ Local SIP PortĀ hangt af van je VoIP-account ID. Stel dat je accountid 12340007 is, dan vul je hier 5067 in. Je neemt de laatste cijfers van je VoIP-account en dit tel je bij 5060 op. Dan krijg je 5060+007=5067. Zo wordt elke Local SIP Port uniek en dit is makkelijker voor je router.
  • Vul bij de volgende veldenĀ ha.voys.nlĀ in:Ā Registrar Server Address,Ā Proxy Server Address,Ā Outbound Proxy Server AddressĀ enĀ Service Domain
  • Controleer ofĀ Enable DNS SRV lookupĀ opĀ YesĀ staat. Zo niet, zet hem dan opĀ Yes.
  • BijĀ REGISTER Expires TimerĀ vul jeĀ 1800Ā in
  • Klik opĀ Save
image

Klik in het linker menu opĀ Line 1Ā onderĀ VoIP Settings. Neem onderstaande gegevens over.

image

Tijdsinstellingen

  • Ga naar het tabbladĀ System.
  • Klik in het linker menu opĀ Time Adjust Settings.
  • Vul bijĀ NTP Server AddressĀ ntp.voys.nlĀ in.
  • Controleer de overige velden, maar naar alle waarschijnlijkheid staan deze al juist ingesteld.
  • Klik opĀ Save
image

2. Instellingen

2.1 Intern nummer aanpassen

Als je het interne nummer van een VoIP account hebt aangepast in freedom.voys.nl, verandert het interne nummer op het display van je toestel niet mee. Dit komt omdat de weergave van nummer op het display van jouw toestel los staat van de gegevens in Freedom.

ā€£
Intern nummer wijzigen in Freedom
  • Ga naarĀ Freedom.
  • Ga naar Beheer.
  • Klik op VoIP-account.
  • Kies het VoIP-account waarvan je het interne nummer wil veranderen (In dit voorbeeld 201/Bet Weter).
  • image
  • Hier kan je het interne nummer aanpassen, bijvoorbeeld van 201 naar 208.
  • image
  • Klik op Opslaan.

De wijziging van het interne nummer staat nu nog niet in je toestel. Om dit aan te passen in je toestel dienĀ je in te loggen op de webinterface van het toestel. Je gaat naar de webinterface door in je webbrowser het IP-adres van je toestel in te vullen. Hoe je dit vindt lees je per toestel hier onder.

ā€£
Intern nummer wijzigen in jouw Panasonic
  • Sluit je toestel aan op hetzelfde netwerk als je computer.
  • Open het menu van je toestel en ga vervolgens naar System settings -> Status -> IPv4 Settings -> IP Address. Je ziet hier het IP-adres van het toestel.
  • Zet de web interface aan in het toestel. Dit doe je in het menu onder Setting Handset -> Other option -> Embedded web -> On.
  • Typ het IP adres van je toestel in in je browser. Je ziet nuĀ een login-venster, log in met de standaard gebruikersnaam:Ā adminĀ en wachtwoord:Ā adminpass.
  • Ga naar het tabbladĀ VoIP.
  • Klik in het linker menu opĀ Line 1Ā onderĀ SIP Settings.
  • Vul bijĀ Phone NumberĀ jeĀ Voip AccountĀ in.
  • Klik op Save.

2.2 Encrypted/versleuteld bellen instellen

De gesprekken tussen je toestel en het telefonieplatform van Voys gaan standaard onversleuteld over je netwerk en internet. Door gebruik te maken van encryptie worden je gesprekken versleuteld enkel tussen jouw telefoon en ons platform.

Zowel de SIP pakketjes als ook de audio zelf (RTP) kunnen worden voorzien van encryptie. Hiermee weet je zeker dat niemand je gesprek kan meeluisteren door de netwerkpakketjes te onderscheppen. We maken gebruik van TLS voor het versleutelen van de SIP-pakketten. De RTP-audio wordt beveiligd met behulp van SRTP.

In deze handleiding staat alleen beschreven hoe je encrypted kan bellen.

ā€£
Eerst gaan we encrypted bellen instellen in Freedom
  • Log in opĀ Freedom.
  • Klik in de menubalk opĀ Beheer.
  • Ga naarĀ VoIP-account.
  • Selecteer het account waarmee je versleuteld wilt bellen.
  • Kies voor het tabbladĀ Geavanceerde SIP-instellingen.
  • Zet een vinkje bijĀ Versleuteling forceren.
  • image
  • Je krijgt nu een popup dat er nog wijzigingen gedaan moeten worden in je telefoon.
  • Klik opĀ Doorgaan.
  • Klik onderaan de pagina opĀ Opslaan.
  • image
ā€£
Jouw toestel encrypted instellen

Pas op je toestel de proxy voor registratie en het transport-protocol aan.

  • Proxy sip.encryptedsip.com:5061
  • Transportprotocol: TLS

Het toestel meldt zich nu versleuteld aan op ons platform.Om ook de gesprekken te versleutelen moet op het toestel zelfĀ SRTPĀ worden geactiveerd. Per toestel verschilt het sterk hoe je dit aanpast, maar dit is in te stellen op vrijwel elk VoIP-toestel. Raadpleeg hiervoor de handleiding van jouw toestel.

ā€£
Is mijn toestel versleuteld?

Je kan op de volgende manier snel zien op jouw toestellen versleuteld zijn.

  • Log in Freedom.
  • Ga naar Beheer.
  • Ga naar VoIP-Account.
  • Ga naar het VoIP-Account van het desbetreffende toestel. Staat er een slot in het groene bolletje, dan is deze versleuteld. Is dit niet het geval, dan is hij niet versleuteld.

3. Problemen

3.1 Verkeerde telefoonnummer zichtbaar na doorverbinden

Zie je na het doorverbinden het nummer van je collega in je toestel in plaats van het nummer van de klant? Dit kan liggen aan de instellingen van je VoIP-account.

  • Log in opĀ Freedom
  • Klik in de menu balk opĀ Beheer
  • SelecteerĀ VoIP-account
  • Klik op het juiste VoIP-account
  • Ga naar het tabbladĀ Geavanceerde (SIP) instellingen
  • Wijzig bijĀ Caller ID headerĀ From SIP Header naar Remote Party-ID SIP header
  • Druk opĀ Opslaan

Is het nog niet opgelost?

IP-adres achterhalen

  • Sluit je toestel aan op hetzelfde netwerk als je computer.
  • Open het menu van je toestel en ga vervolgens naar System settings -> Status -> IPv4 Settings -> IP Address. Je ziet hier het IP-adres van het toestel.
  • In de webinterface ga je opzoek naar de Caller Header ID. Zet deze ook op Remote Party-ID SIP header.

Lukt het nog niet? Zorg dat je op het VoIP-Account steeds dezelfde hebt ingesteld als in je toestel en kijk welke optie wel werkt.