💡 Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact

Kom je er met onze hulppagina's toch niet helemaal uit, plan dan een afspraak met ons in door rechtsonder op de afspraakplanner te drukken!

Zoiper

Zoiper

In deze handleiding lees je hoe je de Zoiper softphone kan installeren op jouw Windows, Mac, iPhone of Android telefoon.

Zoiper downloaden voor de laptop

  • Download Zoiper voor Windows en Mac hier.
    • Om Zoiper eerst uit te proberen kan je prima eerst voor de gratis versie kiezen. Let wel op dat zaken als geluid, uitbellen en andere handige functies niet in deze gratis versie zitten. Inkomende telefonie lijkt het enige te zijn wat met de gratis versie lukt.
    • Sommige van die functies zitten wel in onze Webphone, die overigens gratis blijft als je klant bent van ons. Ontbreken de functies die je wel graag in onze Webphone ziet? Laat dit hier weten. Hoe meer klanten dit willen, hoe hoger op de lijst voor ons om te bouwen.
image
  • Bovenstaande afbeeldingen zijn gemaakt vanuit een Macbook en zijn via de gratis versie gemaakt.
  • In dit geval klik je dus op Continue as a Free user.
  • Sta toegang tot de microfoon toe.

Inloggen in Zoiper

  • Klik op Create Account.
  • image
  • Kies voor Voys.
  • image
  • Laat dit even staan en open Freedom.
  • Ga naar Beheer.
  • Zoek het VoIP-Account wat jij wil koppelen aan Zoiper om via Freedom met Zoiper te kunnen bellen.
  • image
  • Achter het gekozen Voip-Account staan:
    • Account ID: Vul dit in bij Username in Zoiper5.
    • Wachtwoord: Vul dit in bij Password in Zoiper5.
  • Klik op Sign Up.

Zoiper testen

  • Druk op Configure.
  • Zorg dat de headset waarmee jij wil bellen gekoppeld is aan jouw laptop.
  • Druk op Start test.
  • Doorloop de stappen. De camera test kan je overslaan als je niet van die functie gebruik wil maken.

De Zoiper softphone is nu klaar voor gebruik. Hier lees je wat je allemaal kan met deze softphone.

Zoiper deactiveren

  • Open de Zoiper softphone.
  • Klik op Accounts.
  • Klik op het account.
  • Druk op unregister rechtsboven in het scherm.
  • Je account is nu ontkoppeld.
  • Om jouw VoIP-account meteen weer her te gebruiken is het handig om jouw wachtwoord aan te passen van dat account.
    • Open Freedom.
    • Ga naar Beheer.
    • Klik op VoIP-Account.
    • Klik op het VoIP-Account wat eerst aan Zoiper was gekoppeld.
    • Verander het wachtwoord.
    • Druk op Opslaan.

Zoiper voor op de smartphone

Zoiper is beschikbaar voor iOS en Android. Volg de volgende stappen om Zoiper te installeren en configureren.Onderstaande handleiding is gemaakt op basis van een Android toestel, voor Iphone, Windows of Mac kan het er anders uitzien.

  • Download de Zoiper app in Google Play van Android of de App store van Apple.
  • Open de Zoiper app.

Vul onderstaande gegevens in.

  • Vul bij ‘User name’@ ‘PBX/VoIP provider’ het Account ID in van je VoIP account en daarachter ‘ha.voys.nl’. Die gegevens vind je als volgt:
    • Ga naar Freedom.
    • Klik op Beheer.
    • Klik op VoIP-account.
    • Achter elk account zie je het Account ID en wachtwoord staan.
  • Bij Password vul je het wachtwoord van je VoIP-account in.

Let op! Gebruik geen VoIP-account waar al een telefoontoestel, webphone of app aan gekoppeld staat. Gebruik een account wat nog niet in gebruik is of voeg eentje toe.

  • Druk op Create an account.
  • Klik vervolgens op Next.
  • Klik bij Account setup op Skip.
  • Selecteer SIP UDP
  • Klik op Finish.

Je krijgt nu de vraag of je accuoptimalisaties wil negeren.

  • Klik op JA.
  • Je account blijft dan aangemeld op ons platform en wordt niet ontkoppeld. Geef je aan dat je dit wel wil, dan ontkoppeld het account en kunnen wij deze app niet bereiken om inkomende oproepen naar toe te sturen.

Je kan nu bellen met de softphone.

💡
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.