Een gebeurtenis/event toevoegen in Blue

Een gebeurtenis/event toevoegen in Blue

In Blue kun je gebeurtenissen toevoegen om uitzonderingen te maken voor je normale Auto Attendant. Het toevoegen van deze gebeurtenissen aan je agenda in Blue is gemakkelijk. Hieronder leggen wij uit hoe je dit doet.

Stap 1: Auto Attendant

Ga eerst naar de Auto Attendant waar je de uitzondering/gebeurtenis wilt toevoegen.

In dit geval willen wij dat in het hoofdnummer doen.

image

Stap 2: Gebeurtenissen

Nadat je op de juiste Auto Attendant hebt geklikt, gaan we naar het tabblad gebeurtenissen zodat we een evenement kunnen toevoegen voor die specifieke dag(en).

image

Stap 3: Evenement toevoegen

Klik nu op evenement toevoegen.

image

Stap 4: Evenement instellen

In het gebeurtenis tabblad stellen we in wanneer en hoe we willen dat het evenement plaatsvindt.

Allereerst selecteren we of het een aangepaste evenement of een nationale feestdag is.

image
Aangepaste evenementen. Met aangepaste evenementen kun je elk aspect veranderen wat je wilt.
  1. Selecteer Creëer een aangepast evenement en geef deze een naam, bijvoorbeeld "Studiedag".
  2. Klik bij Schema op de optie niet ingesteld. De volgende twee opties zijn mogelijk:
    1. Eenmalige gebeurtenis: je wil dat het één keer wordt ingezet op een specifieke dag of dagdeel.
      • Vul de datum in van de dag waarop jij wil dat dit voorkomt.
      • Vink ‘gebeurtenis gedurende de hele dag’ aan als het daadwerkelijk de hele dag duurt en niet maar een dagdeel of vul in rond welke tijd jij wil dat het evenement zich afspeelt.
      • Druk op wijzigingen opslaan.
      • image
    2. Wil jij een terugkerende gebeurtenis aanmaken die elke week of maand kan worden ingezet.
      • Kies voor terugkerende gebeurtenis.
      • Geef aan in welke maand dit moet gebeuren of dat je het iedere maand wil laten voorkomen. Wil je dit in meerdere maanden laten gebeuren, dan zou je hiervoor een los evenement aan moeten maken.
      • Geef vervolgens een specifieke dag in de week aan of datum.
      • Vink ‘gebeurtenis gedurende de hele dag’ aan als het daadwerkelijk de hele dag duurt en niet maar een dagdeel of vul in rond welke tijd jij wil dat het evenement zich afspeelt.
      • Druk op wijzigingen opslaan.
      • image

Menu-opties

Tot slot gaan we de Menu-opties selecteren. Hier kunnen we instellen wat er gebeurt wanneer iemand belt en welke auto-attendant moet worden gebruikt. Als je al een auto-attendant voor buiten kantooruren hebt, kun je die in het menu selecteren. Zo niet of wil je wat anders, dan moet je er eerst één maken: Hoe voeg je een Auto Attendant toe?Hoe voeg je een Auto Attendant toe?

Druk op volgende.

Als je nu bij je auto attendant kijkt bij gebeurtenissen, dan kan je daar jouw aangemaakte evenement terugvinden.

image

Hier kan je ook het event aanpassen indien nodig door op de drie stippen te drukken. Als het niet meer nodig is dan kan je deze uitschakelen of zelfs verwijderen.

image
Nationale feestdagen. Deze opties aan feestdagen zijn vooraf ingesteld en kunnen niet worden gewijzigd. Ze duren altijd de hele dag. Met aangepaste gebeurtenissen kun je ook een specifieke tijdsperiode instellen.
image

Menu-opties

Hier kunnen we instellen wat er gebeurt wanneer iemand belt en welke auto-attendant moet worden gebruikt. Als je al een auto-attendant voor buiten kantooruren hebt, kun je die in het menu selecteren. Zo niet of wil je wat anders, dan moet je er eerst één maken.

Routeringsopties

Je kan ook aanzetten dat de receptionistengroep gebeld wordt, voordat de auto attendant wordt afgespeeld.

Druk op Voeg vakanties toe als je klaar bent.

Als je nu bij je auto attendant kijkt bij gebeurtenissen, dan kan je daar jouw aangemaakte evenement terugvinden.

image
✍️
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren geef dit dan aan door feedback te geven of contact met ons op te nemen.

Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, bel ons dan op 050 700 9940.