Statistieken

Statistieken

Hier vind je statistieken van binnengekomen gesprekken, zoals het percentage beantwoorde gesprekken, de totale gespreksduur en je bereikbaarheid. De statistieken beginnen bij de vorige dag, je kan de statistieken van vandaag morgen uitlezen.

  • Login in Freedom.
  • Ga naar Statistieken.
  • Kies rechtsboven of je de inkomende of uitgaande statistieken wil zien.
Inkomende telefonie

Hier kun je de statistieken vinden van alle inkomende gesprekken.

  • Uur: hier zie je hoe laat de gesprekken zijn binnengekomen.
  • Verbonden Gesprekken: het eerste getal geeft aan hoeveel gesprekken er zijn aangeboden, het tweede getal geeft aan hoeveel er daadwerkelijk zijn beantwoord.
  • %: het percentage aangenomen gesprekken.
  • Gemiddelde: hier zie je de gemiddelde gesprekstijd.
  • Totaal: de optelsom van je gesprekstijden. Let op: de totale tijd wordt berekend vanaf het moment dat er een melding, keuzemenu, wachtrij of voicemail in het belplan staat. Heb je geen melding, keuzemenu, wachtrij of voicemail in je belplan staan dan gaat de tijd in vanaf het moment dat er opgenomen is.

Percentage beantwoorde gesprekken

We zien op meerdere manieren een gesprek als een beantwoord gesprek:

  • Je hebt met een (op ons platform geregistreerd) toestel een gesprek aangenomen.
  • We schakelen door naar een externe bestemming en er wordt daar opgenomen (dit kan bij een externe bestemming ook een keuzemenu zijn).
  • Wanneer je gespreksbevestiging ingesteld hebt en op 1 hebt gedrukt om het gesprek aan te nemen.
  • Wanneer klanten op de voicemail uitkomen en de piep horen. Hangen klanten voor de piep op dan zien we dit niet als een beantwoord gesprek.

Dit betekent dat een melding, wachtrij of keuzemenu in Freedom niet gezien wordt als een beantwoord gesprek.

Let op: Heb je openingstijden en horen klanten een melding of voicemail buiten openingstijden? Dan kan het zijn dat je percentage beantwoorde gesprekken lager is dan je verwacht. Kijk goed wanneer de gesprekken niet opgenomen worden, het kan zijn dat dit voornamelijk buiten openingstijden is.

image

Totale gespreksduur

Door middel van een staafdiagram zie je goed wanneer je gebeld bent en hoelang de totale gespreksduur binnen die tijden is geweest.

Bereikbaarheid

In deze grafiek zie je wanneer je het beste bereikbaar bent geweest.

Overzicht

Bij het overzicht zie je de samenvatting met daarbij informatie over de hoeveelheid pogingen (inkomende oproepen), het aantal beantwoorde gesprekken, het percentage beantwoorde gesprekken en de totale duur ervan.

image

Filters

Bij filters kun je een dag, week, maand of geheel jaar selecteren. Verder kan je een specifiek nummer selecteren waar van je de statistieken wil zien.

Let op: begin december 2018 is er een update geweest van de statistieken pagina, voor deze update werd een melding gezien als een beantwoord gesprek. Door deze wijziging kan er een verschil zitten in je percentage beantwoorde gesprekken.

Uitgaande telefonie

Hier kun je de statistieken vinden van alle uitgaande gesprekken.

  • Totaal: het totaal aantal uitgaande oproepen.
  • Voltooid: een uitgaand gesprek is opgenomen of een uitgaande oproep is uitgekomen op de voicemail en de piep is afgespeeld.
  • Niet beantwoord: er was alleen een dialer toon te horen.
  • Bezet: het gebelde nummer was in gesprek.
  • Geannuleerd: het gebelde nummer is niet aan te roepen.
  • Gemiddelde tijd: de gemiddelde gesprekstijd.
  • Totale tijd: de optelsom van de gesprekstijden.

Filters

Bij filters kun je een dag, week, maand of geheel jaar selecteren. Verder kan je een of meerdere specifieke VoIP-accounts selecteren waar van je de statistieken wil zien. Klik na het selecteren op Toon statistieken.

Aantal gesprekken per uur

Door middel van een staafdiagram zijn de oproepen te bekijken verdeeld over de dag.

Percentage voltooide gesprekken

Hier zie je een overzicht van de gesprekken die voltooid, bezet, beantwoord en geannuleerd zijn. Door op een optie te klikken sluit je deze uit van het overzicht.

Meer overzicht?

Alle informatie die zichtbaar is in de statistieken komt uit de gesprekkenlijst in Freedom. De visuele statistieken zelf zijn niet te downloaden, maar de data uit de gesprekkenlijst is dit wel! Lees op deze pagina hoe je de gesprekkenlijst download.

Veelgestelde vragen

Ik wil graag meer inzicht in mijn belverkeer dan wat ik op deze pagina kan vinden.
  • Hier lees je hoe je door middel van Webhooks meer inzicht kan krijgen.
  • We zijn volop bezig met het vergroten van onze statistieken opties. Hier kan je lezen wat we nu doen voor onze wachtrij statistieken. Geef een verbetering door als je nog iets mist. Hoe meer klanten dit willen, hoe meer voorrang de optie krijgt.
Zijn de statistieken live?

De statistieken zijn bijna live. Zo rond een minuut verschil. Dit komt omdat er tijd zit tussen het opleggen van een gesprek en dat deze informatie voor de statistieken pagina beschikbaar wordt.

✍️
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, klik dan op het bel icoontje rechtsonder op de pagina om een afspraak in te plannen!