Een user toevoegen/verwijderen voor een MS Teams koppeling.

Een user toevoegen/verwijderen voor een MS Teams koppeling.

icon

Op deze pagina leggen we je uit hoe je een gebruiker toevoegt en verwijderd in Callto365. Via Callto365 leggen we een link tussen de diensten van Voys en MS Teams.

icon
Gebruiker toevoegen
⚠️
Per gebruiker is er een ‘PBX user license’ noodzakelijk. Zijn er onvoldoende ‘PBX user licences’ beschikbaar, dan kan je deze toevoegen via Voys Freedom via ‘Beheer’ → ‘Microsoft Teams Integraties’. Deze verschijnt dan binnen 24 uur in Callto365.
image
  • Klik op Add User.
  • Select a User Selecteer hier een gebruiker. Kan je hier geen gebruiker selecteren, dan zijn er mogelijk geen gebruikers met de juiste Microsoft licenties beschikbaar. Controleer de Microsoft licenties en/of voer een ‘Sync’ uit met het platform.
  • image
  • Phone Number Vul hier het telefoonnummer van je bedrijf bijvoorbeeld [+31]501234567, dit moet een uniek nummer zijn dus bij meerdere voip-accounts zet bijvoorbeeld interne Voip-account nummers achter het telefoonnummer [+31]501234567 + [201] maar wel zonder de zonder de [ ].
  • Extensions hier hoef je niks in te vullen
  • Calling policy Vink ‘Override Teams Calling Policy’ aan.
  • Voicemail Selecteer ‘Prohibit Voicemail’
  • Music On Hold Selecteer ‘ PBX Hold Music’
  • SIP Username Hier voer je het Account ID van het VoIP-account in.
    • Deze vind je in Freedom
    • Ga naar Beheer.
    • Ga naar VoIP-accounts.
    • Geen VoIP-Account over? Druk rechtsboven op toevoegen. Is deze optie er niet? Voeg dan een gebruiker toe om meer VoIP-Accounts toe te voegen. Ga naar Beheer en dan naar Gebruikers, druk op toevoegen.

      image
  • Auth Username Hier voer je ook het Account ID van het VoIP-account in.
  • Password Vul hier het Wachtwoord van het VoIP-account in. Deze vind je in Freedom via Beheer → VoIP-accounts.
  • Klik op Add en je gebruiker is gekoppeld.
  • Vergeet na het aanbrengen van de wijzigingen niet om te synchroniseren met Microsoft, middels de ‘Sync Now’ knop.
  • image
Gebruiker verwijderen
  • Log in op Callto365.
  • Ga naar Users.
  • Klik op de toggle links van de gebruikersnaam.
  • image
  • Klik linksonder op het prullenbak icoon om de gebruiker te verwijderen.
  • image
  • Vergeet na het aanbrengen van de wijzigingen niet om te synchroniseren met Microsoft, middels de ‘Sync Now’ knop.
  • image
⚠️
Door het verwijderen van een gebruiker komt er een PBX user license vrij. Ga je deze niet meer gebruiken, dan kan je het aantal licenties verminderen via Voys Freedom via ‘Beheer’ → ‘Microsoft Team integraties’. Op deze wijze wordt de licentie niet meer in rekening gebracht.
Hoe weet ik of er nog een PBX user licence beschikbaar is?
  • Log in op Callto365.
  • Ga naar Users.
  • Linksboven zie je hoeveel er beschikbaar zijn. In onderstaand voorbeeld zijn er 5 licences beschikbaar.
  • image
✍️
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, klik dan op het bel icoontje rechtsonder op de pagina om een afspraak in te plannen!