Wat is het verschil tussen een VoIP-Account en een Gebruikersaccount?

Wat is het verschil tussen een VoIP-Account en een Gebruikersaccount?

icon

Het verschil tussen een Voip-account in het belplan zetten of een Gebruiker (met wisselende eindbestemming) kan lastig zijn om te begrijpen.

icon

Een VoIP-Account

Bij een Voip-account in het belplan wordt altijd dat specifieke TOESTEL aangesproken, of dit nu een bureautoestel, een Webphone of een app is. Als je als klant wil voorkomen dat dat toestel rinkelt zonder het belplan aan het passen, kan je het bureautoestel, app of de Webphone op DND zetten.

Als je naar onderstaande afbeelding kijkt zie je dat de telefoon van de receptie als VoIP-account in het belplan staat. Mocht er een gesprek binnenkomen, dan gaat dit account altijd af, tenzij je dit toestel uitzet, op DND staat of geen connectie heeft met het VoIP-account in Freedom.

image

Een Gebruikersaccount

Wanneer je een Gebruikersaccount in het belplan zet, geef je aan dat een bepaald PERSOON gebeld moet worden. Die kan dan zelf zijn of haar eindbestemming kiezen; het toestel waarop je de telefoontjes op dat moment wilt ontvangen. In de nieuwe AIO propositie krijg je daarom bij elke gebruiker standaard 3 Voip-accounts om te kunnen wisselen tussen evt. het bureautoestel, de webphone of de app. Ook kan je natuurlijk je eigen mobiele telefoonnummer (of een ander Vast of Mobiel nummer) toevoegen om de telefonie aan door te verbinden. En wil je even helemaal niet bereikbaar zijn? Dan zet je de Eindbestemming van jouw Gebruiker op Niet Bereikbaar.

Hieronder zie je dat je als gebruiker bent toegevoegd in het belplan. Als de telefoon gaat dan checkt het systeem al jouw telefoonnummers en voip-accounts die gekoppeld staan aan jou als gebruiker. Als jij bereikbaar bent op één van deze bestemmingen, dan gaat die bestemming over. Als er niks beschikbaar is, dan gaat er niks over. En zorgt het platform ervoor dat het telefoontje naar de volgende stap in het belplan wordt gezet, bijvoorbeeld een Voip-account of Voicemail zoals in het voorbeeld.

image
💡
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact

Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, plan dan een afspraak met ons in door rechtsonder op de afspraakplanner te drukken!