ūüí° Ik heb feedback op jullie hulppagina‚Äôs.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact

Kom je er met onze hulppagina's toch niet helemaal uit, plan dan een afspraak met ons in door rechtsonder op de afspraakplanner te drukken!

Bereikbaarheidsdienst

Bereikbaarheidsdienst

icon

Is jouw service ook na kantoortijden nodig, maar wil je niet de hele tijd dezelfde persoon belasten met een bereikbaarheidsdienst buiten openingstijden? Denk aan een piketdienst regeling of spoed telefoontjes. Dan is deze pagina wellicht wat voor jou. Hier laten we twee manieren zien hoe je een wisselende bereikbaarheidsdienst kan instellen in je belplan.

icon
‚Ä£

Via gebruikers in een belgroep

Heeft een collega bereikbaarheidsdienst, dan zet deze collega zichzelf beschikbaar via de App, Webphone of via Freedom.

‚Ä£
Zo stel je het in
  • Log in op Freedom.
  • Maak¬†een belgroep aan met alle gebruikersaccounts van jouw collega‚Äôs. Hoe je dat doet lees je¬†hier.
  • Klik op Belplannen.
  • Druk op het telefoonnummer waar jouw klant buiten openingstijden op drukt.
  • Druk op Belplan wijzigen.
  • Voeg¬†buiten openingstijden de aangemaakte belgroep toe.
  • image
  • Controleer of de juiste collega‚Äôs in de belgroep staan door rechts van de stap op het pijltje te klikken, de stap vouwt zich dan uit.
  • image
  • Druk op Wijzigingen opslaan.
  • Druk op Opslaan.
  • De belgroep met gebruikers is nu ingesteld.
‚Ä£
Hoe zie je wie er beschikbaar staat?

Wil je zien of de juiste collega op beschikbaar staat? Volg dan de volgende stappen:

  • Log in Freedom.¬†
  • Ga¬†naar Beheer.
  • Klik¬†op Gebruikers
  • Controleer de eindbestemming van de gebruikers. In onderstaand voorbeeld zie je dat collega Bet bereikbaar is via zijn Voys app (maar dit kan natuurlijk ook via de Webphone of mobiele nummer).
  • Collega pas is op dit moment niet beschikbaar, want de gekozen bestemming is leeg.
image

Deze optie gebruik je als al jouw collega’s een gebruikersaccount hebben in Freedom.

‚Ä£

Via mobiele nummers in een belgroep

Hebben niet alle collega’s een eigen gebruikers account, maar moeten ze wel af en toe klaar staan om de telefoon op te nemen buiten openingstijden? Maak dan een belgroep aan met de mobiele nummers van de collega’s. Op deze manier wordt de oproep doorgeschakeld naar het mobiele nummer van een van de medewerkers.

Nadeel:

  • Bij een wisselende bereikbaarheidsdienst moet je handmatig de doorschakeling aanpassen in de belgroep. De ene week bevat deze het nummer van collega A, de week erna moet alleen het nummer van collega B er in staan.

Voordeel:

  • Niet elke collega heeft een gebruikers account nodig.
‚Ä£
Volg de volgende stappen om dit in te stellen.
  • Voeg de mobiele nummers van de collega‚Äôs toe in freedom.voys.nl. Hoe je dat doet lees je¬†hier.
  • Maak een belgroep aan met de mobiele nummers van de collega‚Äôs. Hoe je dat doet lees je¬†hier. Let op!¬†Bij doorschakelingen naar mobiele nummers is het handig om gespreksbevestiging aan te zetten. Dit voorkomt dat de persoonlijke voicemail van de collega de oproep kan aannemen. In de belgroep ziet dit er als volgt uit:
image
‚Ä£
De gemaakte belgroep in het belplan zetten.

Als je de nummers hebt toegevoegd en de belgroep hebt aangemaakt, zet je de belgroep in het belplan. Volg hiervoor de volgende stappen:

  • Klik op Belplannen.
  • Klik op het telefoonnummer waar jij deze bereikbaarheidsdienst in wil hebben.
  • Klik op Belplan wijzigen.
  • Scroll naar de stap waar je de belgroep wil toevoegen.
  • Klik op stap toevoegen en selecteer Belgroep ‚Äď Bereikbaarheidsdienst.
image

Deze optie gebruik je als het niet lukt om ervoor te zorgen dat al jouw collega’s een gebruikersaccount hebben.

De voorbeelden in deze handleiding zijn twee mogelijkheden. Passen deze toch niet helemaal bij hoe je het ingericht wil hebben, neem dan even telefonisch contact met ons op.