Via een Gebruikersaccount

Via een Gebruikersaccount

Als jij via jouw gebruikersaccount wil gaan werken dan houdt dit in dat je bereikbaarheid constant aan te passen valt. Dit zorgt er namelijk voor dat je kan kiezen of je bereikbaar bent via de Webphone, de app, jouw toestel, jouw mobiele nummer of misschien een doorschakeling naar een antwoordservice. Hieronder leggen we in stappen uit hoe je dit opzet.

Stap 1: Een gebruikersaccount aanmaken

Als je al een gebruikersaccount hebt, kijk dan wel even of je alle toestellen, de app, de Webphone en/of alle (mobiele) nummers waarop je bereikbaar wil zijn gekoppeld hebt aan jouw gebruikersaccount.

Let op! Er zijn twee verschillende abonnementen waardoor het aanmaken van een gebruiker anders werkt.

Gebruikers in Complete propositie

Hoe maak jij een gebruiker aan?

  • Log in Freedom.
  • Ga naar Beheer.
  • Klik op Gebruikers.
  • Klik op Toevoegen.

Er zijn vijf tabbladen.

Gebruiker
image
  • Vul de voor– en achternaam in van de gebruiker.
  • Voer het E-mailadres van de nieuwe gebruiker in.
  • Bij Beschrijving kan je eventueel extra informatie neerzetten.
  • Pas de taalvoorkeur aan indien nodig.
image
  • Maak een wachtwoord aan voor de nieuwe gebruiker of vink “E-mail versturen en laat de gebruiker zelf een nieuw wachtwoord instellen” aan. De nieuwe gebruiker krijgt dan een herstellink toe gestuurd om zelf een wachtwoord aan te maken.
  • Geef de juiste gebruikersrechten bij Rechtenbeheer.
  • Klik op Gebruiker aanmaken.
  • Geef aan welke rechten deze gebruiker heeft.
    • Beheer: met een beheersaccount kan de gebruiker alles inzien en aanpassen.
    • Accountbeheer: de gebruiker met deze rechten kan nagenoeg alles, behalve administratieve zaken wijzigen en diensten toevoegen.
    • Gespreksdetails: de gebruiker met deze rechtengroep kan enkel de gespreksstatistieken inzien.
    • Eindgebruiker: Met deze rechten kan de gebruiker alleen maar zijn eigen bereikbaarheid beheren.
Inkomende oproepen

Hier stel je de inkomende oproepen om de bereikbaarheid van je gebruiker in te stellen.

image
  • Standaard wordt er een intern nummer ingesteld. Deze kan je aanpassen.
  • Stel je bereikbaarheid in bij Selecteer hier de bestemming van je gebruiker. Ben je niet bereikbaar? Dan geef je dit aan en wordt je gebruikersaccount overgeslagen in het belplan.
  • Pas eventueel het interne nummer van je bestemming aan.
  • Wil je gebruik maken van een bureautelefoon? Hier vind je de handleidingen voor de meest gebruikte toestellen.

Let op! Je bereikbaarheid beheren werkt alleen als jij als gebruiker in het belplan staat.

  • Kies voor Voeg nieuw vast/mobiel telefoonnummer toe als je een mobiele doorschakeling voor je gebruiker wil toevoegen. Klik hier om te zien hoe je dat doet.
  • Staat dat telenummer al in Freedom? Klik dan op de knop Geselecteerde nummer(s) aan gebruiker toevoegen.
  • Mobiele app uitwijkmogelijkheid vink je aan als je echt geen telefoontjes wil missen. Mocht internet geen optie zijn of niet sterk genoeg, dan wordt er automatisch door ons platform een doorschakeling naar jouw 06 nummer gestuurd.

Let op! Als bovenstaande is aangevinkt dan staat automatisch gespreksbevestiging aan. Zorg ervoor dat in het belplan de belgroep, VoIP account of jouw gebruikersaccount op minimaal 40 seconden wordt gezet. Zo heb je ook tijd om op te nemen.

  • De klik en bel bestemming stel je in als jij gebruik maakt van de klik en bel plugin. Hierin stel je in welk apparaat gebruikt moet worden als er een uitgaand gesprek wordt opgezet via de plugin. Klik hier voor de Klik & Bel pagina.
Uitgaande oproepen

Bij uitgaande oproepen stel je in welk telefoonnummer er meegestuurd wordt al je uitbelt. Je hebt hier twee opties.

image
  • Gebruik hetzelfde uitgaande telefoonnummer voor alle telefoons.  Dit stel je in als je altijd met hetzelfde nummer uit wilt bellen.
  • Gebruik verschillende uitgaande telefoonnummers per telefoon. Deze optie stel je in als je met verschillende accounts, met verschillende telefoonnummers en/of uitgaande naam wilt uitbellen.
  • Je kan ook instellen dat je verschillende namen meestuurt. De naam wordt alleen meegestuurd met interne oproepen.
Beveiliging

Hier stel je de veiligheidseisen in.

image
  • Tweefactorauthenticatie. Vanwege veiligheidsredenen kan je dit alleen doen voor het account waarmee je op dat moment bent ingelogd.
  • Verplicht wachtwoord wijzigen na de volgende login stel je in zodat de nieuwe gebruiker zelf een nieuw wachtwoord aan kan maken bij de eerste keer inloggen.
  • Automatisch uitloggen na 10 minuten stel je in als je uitgelogd wil worden als je Freedom 10 minuten of langer niet hebt gebruikt.
  • VoIP-inloggegevens resetten stel je in als je VoIP gegevens van bepaalde devices wil veranderen. De gegevens worden automatisch weer ingeladen in de app en Webphone waardoor je niet opnieuw hoeft in te loggen.
Beltoegangen

Hier stel je in naar welke nummers de gebruiker mag uitbellen. Vink aan wat van toepassing is.

image

Gebruikers in onze andere proposities

Hoe maak jij een gebruiker aan?

  • Log in Freedom.
  • Ga naar Beheer.
  • Klik op Gebruikers.
  • Klik op Toevoegen.

Er zijn vier tabbladen.

Persoonsgegevens

Hier staan de gegevens van de gebruiker.

image
  • Vul de voor– en achternaam in van de gebruiker.
  • Voer het E-mailadres van de nieuwe gebruiker in.
  • Bij Beschrijving kan je eventueel extra informatie neerzetten.
  • Zorg dat de gebruiker een wachtwoord kan instellen.
  • Geef aan welke rechten deze gebruiker heeft.
    • Beheer: met een beheersaccount kan de gebruiker alles inzien en aanpassen.
    • Accountbeheer: de gebruiker met deze rechten kan nagenoeg alles, behalve administratieve zaken wijzigen en diensten toevoegen.
    • Gespreksdetails: de gebruiker met deze rechtengroep kan enkel de gespreksstatistieken inzien.
    • Eindgebruiker: Met deze rechten kan de gebruiker alleen maar zijn eigen bereikbaarheid beheren.
Telefonie-instellingen

Hier geef je aan waar je bereikbaar wilt zijn. Bijvoorbeeld op je VoIP-account of op je mobiele telefoon.

image
  • VoIP-accounts: Hier vink je je VoIP-telefoon(s) aan.
  • App account: Kies hier het account dat je gebruikt in de Voys 4G-app.
  • Plugin Account: Kies hier het account dat je gebruikt in de WebRTC.
  • Vast / Mobiele nummer: Hier vink je het externe nummer aan waarop je bereikbaar wil zijn.
  • Nummer voor collega’s: Bij deze optie kun je een intern nummer kiezen waarop je bereikbaar wil zijn voor collega’s.
  • Bereikbaarheid: Hier geef je aan of je bereikbaar bent en op welke eindbestemming. Ben je niet bereikbaar? Dan geef je dit aan en wordt je gebruikersaccount overgeslagen in het belplan.
  • Hoe wil je uitbellen: Heb je een VoIP-account geselecteerd bij de App of de Plugin dan kan je hier het juiste uitgaande nummer selecteren. Door het juiste Klik-en-bel account te selecteren, bepaal je met welk toestel je uitbelt via de Klik-en-bel plugin.
Taalinstellingen

Hier kun je je taalvoorkeur aanpassen. Je kunt kiezen tussen Nederlands en Engels.

image
Beveiliging
  • Uitloggen na 10 minuten. Als je dit aanvinkt, dan log je automatisch na 10 minuten uit als er geen activiteit is. Dit geldt alleen voor inloggen op freedom.voys.nl.
  • Verplicht wachtwoord veranderen bij volgende keer inloggen. Dit staat alleen de eerste keer automatisch aangevinkt; zo kan de gebruiker het wachtwoord wijzigen in een zelf gekozen wachtwoord.

Stap 2: Een gebruikersaccount toevoegen aan het belplan

Als je geen inkomende telefonie hoeft te ontvangen, dan kan je deze stap overslaan.

  • Ga naar de Belplannen in Freedom.
  • Klik op het belpan waarin jij jouw gebruikersaccount toe wil voegen.
  • Klik op Belplan wijzigen.
  • Klik op stap toevoegen in het belplan waar jij wil dat jouw gebruikersaccount afgaat.
  • Kies in het eerste dropdown menu voor Gebruiker.
  • In de tweede kies je voor jouw gebruikersaccount.
  • Klik op Bevestigen.
  • image
  • Klik op Wijzigingen opslaan.
  • Klik op Opslaan.
  • Jouw gebruikersaccount staat nu in het belplan.
icon
Wil je meerdere gebruikers toevoegen waarvan de telefonie tegelijk af moet gaan? Zet dan een Belgroep: Meerdere bestemmingen tegelijk laten rinkelenBelgroep: Meerdere bestemmingen tegelijk laten rinkelen in het belplan met alle gebruikers daarin.

Stap 3: Hoe werkt een gebruikersaccount?

Als het goed is heb je in stap één gezien hoe je VoIP-Accounts en (mobiele)nummers toevoegt aan jouw gebruikersaccount. Nu kan je in het Dashboard van Freedom, Via de App, De klik-en-bel Plugin of via de Webphone aangeven waarop jij bereikbaar wil zijn.

Als je tijdelijk niet gestoord wil worden, kies je voor Niet storen. Als je langer niet aanwezig bent, kan je voor Offline kiezen.

De App

image

De Webphone

image

Dashboard

  • Ga naar Dashboard
  • Ga naar Jouw bereikbaarheid.
  • Pas het VoIP-account aan waarop je bereikbaar wil zijn.
  • Klik op Opslaan.
image
image

Klik-en-Bel Plugin

  • Klik op het Voys logo rechts naast de adresbalk
  • Selecteer op welke bestemming je bereikbaar wil zijn
  • Wil je niet gestoord worden, dan vink je bij ‘Ben je bereikbaar?’ Nee aan.
image
icon
Is jouw eindbestemming een 06 nummer? Let je op dat de klant dan niet op een voicemail van jouw mobiele provider uitkomt? Zet dan een Belgroep: Meerdere bestemmingen tegelijk laten rinkelenBelgroep: Meerdere bestemmingen tegelijk laten rinkelen in het belplan met jouw gebruiker daarin en zorg dat gespreksbevestiging aanstaat in die belgroep module.
✍️
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, klik dan op het bel icoontje rechtsonder op de pagina om een afspraak in te plannen!