Een klant belt, maar jij bent al in gesprek. Wat wil jij dat er dan gebeurd? In deze handleiding hebben wij een paar voorbeelden van gesproken berichten die jij zou kunnen toevoegen aan jouw belplan. Zo zorg je ervoor dat jouw klant altijd weet waar ze aan toe zijn.
- De klant een melding laten horen
- Een welkomstbericht toevoegen
- Een moment geduld
- Wilt u het later weer proberen?
- Een ‘wij zijn gesloten melding’ toevoegen
- Een ‘vakantiemelding’ toevoegen
- De klant een voicemail in laten spreken
- De klant op een later tijdstip terugbellen
- De klant terugbellen als je weer open bent
- Ik wil zelf geen geluiden inspreken
- Download gratis professionele meldingen
- Een bericht door een (semi) professional in laten spreken
De klant een melding laten horen
De module Meldingen: Welkom bij bedrijfsnaam gebruik je als jij de klant wil informeren, maar geen informatie terugverwacht van de klant. Hieronder een aantal voorbeelden van verschillende soorten meldingen die jij toe kan voegen aan jouw belplan.
Een welkomstbericht toevoegen
De klant belt jouw zakelijke nummer en ze horen meteen welk bedrijf ze zojuist hebben gebeld: ‘Welkom bij Voys!’.
Een moment geduld
De klant belt jouw zakelijke nummer en de telefoon is al een aantal seconden overgegaan: ‘Een moment geduld alstublieft, u wordt zo spoedig mogelijk geholpen’.
Wilt u het later weer proberen?
De klant belt jouw zakelijke nummer en de telefoon is al een tijdje aan het overgaan: ‘Op dit moment is het erg druk, wilt u het later nog eens proberen?’.
Een ‘wij zijn gesloten melding’ toevoegen
De klant belt jouw zakelijke nummer buiten de openingstijden: ‘Op dit moment zijn wij gesloten. Wij zijn open van maandag t/m vrijdag van acht tot vijf uur’.
Een ‘vakantiemelding’ toevoegen
De klant belt jouw zakelijke nummer op een nationale feestdag: ‘Op dit moment zijn wij gesloten vanwege de feestdagen. Wij zijn de eerstvolgende werkdag weer geopend om acht uur’.
De klant een voicemail in laten spreken
De module Voicemail gebruik je als jij de klant wil informeren welke informatie jij nodig bent om in te spreken in de voicemail die daarna volgt.
De klant op een later tijdstip terugbellen
De klant belt jouw zakelijke nummer en de telefoon is al een tijdje aan het overgaan: ‘Wij zijn op dit moment niet in de gelegenheid de telefoon aan te nemen. Spreek uw naam en telefoonnummer in en dan bellen wij u zo spoedig mogelijk terug.’
De klant terugbellen als je weer open bent
De klant belt jouw zakelijke nummer, maar het bedrijf is al gesloten: ‘Wij zijn op dit moment gesloten. Spreek uw naam en telefoonnummer in en dan bellen wij u de eerst volgende werkdag terug.’
Ik wil zelf geen geluiden inspreken
Download gratis professionele meldingen
Om je op weg te helpen, hebben we een aantal professioneel opgenomen meldingen voor je die je direct kunt gebruiken.
Een bericht door een (semi) professional in laten spreken
Mocht je het niet zelf in willen spreken en is de juiste melding niet te vinden in onze Google Drive folder? Vul dan voys.nl/inspreken in om tegen betaling een melding in te laten spreken.