Openingstijden | Basis omzetten

Openingstijden | Basis omzetten

icon

FAQ

Hieronder vind je veelgestelde vragen en bijbehorende antwoorden over de omzetting van Openingstijden | Geavanceerd naar Openingstijden | Basis.

Wat betekent deze omzetting voor mij?

Met deze omzetting maken we het jou als klant makkelijker. Je blijft net zo goed bereikbaar, maar de openingstijden zijn nu nog eenvoudiger aan te passen. Zo hoef je niet jaarlijks de verschillende feestdagen in te stellen, deze worden door de nieuwe module automatisch meegenomen naar de komende jaren!

De omzetting betekent dat het instellen en wijzigen van je openingstijden íets anders verloopt dan je gewend bent. Hoe? Dat leggen we je natuurlijk graag uit op deze pagina.

Wat is er anders aan Openingstijden | Basis?

Openingstijden | Basis is perfect voor bedrijven die geen ingewikkelde openingstijden hebben. Daardoor wordt het voor jou nog makkelijker om deze te beheren. De manier van instellen is misschien iets anders dan je gewend bent.

Na de omzetting naar Openingstijden | Basis is het ook mogelijk om je openingstijden via de Voys App aan te passen. Je hoeft nu dus niet meer speciaal in te loggen in Freedom om je openingstijden te wijzigen. Ook komt er een link in de Voys Webphone beschikbaar die je direct doorstuurt naar een pagina waarop je je openingstijden kan aanpassen.

Wat merk ik van het omzetten?

Helemaal niets! Deze omzetting verloopt volledig automatisch en heeft geen invloed op je bereikbaarheid. Je blijft gewoon bereikbaar op de tijden die al in je belplan stonden aangegeven. Wel zo handig.

Hoe moet ik nu mijn openingstijden wijzigen?

Het aanpassen van je openingstijden werkt nu iets anders dan dat je gewend bent. Onder het filmpje leggen we je stap voor stap uit hoe je je openingstijden nu aanpast.

Klap deze stap uit om de specifieke stappen te zien voor het aanpassen van je openingstijden
icon
icon
  • Log in op Freedom.
  • Ga naar Beheer.
  • Klik op Openingstijden | Basis.

  • Klik op de tijdsgroep zelf of op het wijzigingsicoon.

image
image
icon

Reguliere openingstijden

In het eerste tabblad bepaal je de dagen waarop je open bent.

  • Geef een Naam aan je openingstijden, bijvoorbeeld: “Algemeen” of “Open”.
  • Schuif de dagen aan waarop je telefoon wilt ontvangen en vul de uren in.
  • Klik op Volgende stap.
image

icon

Feestdagen

In het tweede tabblad stel je de feestdagen in waarop je gesloten bent.

  • Geef aan van welk Land je de officiële feestdagen wilt zien.
  • Lees hier hoe je voor meer landen toevoegt.
  • bij Feestdagen selecteer je de feestdagen waarop je gesloten bent.
  • Klik op Opslaan.
image

Ben je bijvoorbeeld Tweede Kerstdag en Tweede Paasdag wel open? Selecteer die dagen dan dus niet!

icon

Openingstijden | Basis aanpassen via de Voys App

Je kan deze openingstijden ook aanpassen via de Voys App. Je vindt deze optie in de instellingen van de app.

Let op: het aanpassen van de module Openingstijden | Basis is alleen mogelijk met de juiste gebruikersrechten: Beheer en Accountbeheer.

Moet ik mijn belplan nog aanpassen?

Nee, dat is niet nodig. Wel is het leuk even te kijken wat Openingstijden | Basis betekent voor je belplan, want het ziet er net iets anders uit. Het is nu makkelijker om bepaalde meldingen of voicemails in te stellen op het moment dat je niet bereikbaar bent.

Klap deze stap uit om te zien hoe je Openingstijden | Basis in je belplan aanpast
icon

Openingstijden | Basis in je belplan

  • Ga naar Belplannen.
  • Klik op het telefoonnummer waarbij deze openingstijden actief moeten zijn.
  • Klik op Belplan Wijzigen.

Drie opties

Je krijgt nu drie opties te zien.

image

Tijdens Openingstijden

Hier geef je aan wat er moet gebeuren met de telefonie als je open bent. Een welkomsbericht, een belgroep, een keuzemenu, een wachtrij, etc. En je eindigt bijvoorbeeld met een Voicemail of doorschakeling naar een antwoordservice.

Buiten Openingstijden

Hier vul je in wat er moet gebeuren buiten jouw openingstijden. Bijvoorbeeld een gesloten-melding, een voicemail of een doorschakeling door middel van een keuzemenu naar een spoednummer of antwoordservice.

Feestdagen

Hier geef je aan wat er moet gebeuren als je gesloten bent tijdens de feestdagen die jij eerder hebt aangevinkt in de Openingstijden | Basis module. Het is handig om hier aan te geven wat voor elke feestdag werkt. Dan hoef je alsnog niet rond de feestdagen iets te veranderen aan jouw belplan.

Hoe zit het dan met mijn meldingen of voicemails?

Als je al een bepaalde melding of voicemail ingesteld hebt voor buiten openingstijden wordt deze meegenomen naar de nieuwe situatie. Het kan dus wel betekenen dat je voor tijdens de feestdagen en sluitingstijden dezelfde voicemail hebt staan. Dit is natuurlijk elk moment aan te passen. Lees hier hoe je een nieuwe geluidsbericht kan aanmaken en lees hier hoe je deze kan omzetten naar een melding of voicemail. Kom je er toch niet helemaal uit, dan zitten we natuurlijk voor je klaar om je telefonisch te ondersteunen!

icon

Kom je er aan de hand van deze pagina niet helemaal uit? Of wil je de telefonie toch anders routeren? Kijk dan ook eens op de volgende pagina’s:

Wil je dit liever met een collega bespreken? Plan dan een telefonische afspraak in via de button rechtsonderaan de pagina!

✍️
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, klik dan op het bel icoontje rechtsonder op de pagina om een afspraak in te plannen!